Instructeur verdacht van seksueel misbruik leerling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:08

KoudbloedKim schreef:
Al had ze naakt voor hem gaan staan dansen!!
Dan nog hou je als volwassen man van 38 jaar je *** in je broek!

Serieus? Zijn er echt mensen die het goedpraten wat deze man heeft gedaan?
Is dit de echte wereld? Slaap ik nog ofzo?

Omdat 15-jarige meisjes tegenwoordig soms er uit zien als 21-jarigen en zich vreselijk slinks kunnen gedragen.
Maar ook dat is speculatie in deze situatie. Je kan hier gewoon niet over oordelen, van beide kanten niet en gelukkig hoeven wij dat ook niet...

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:08

KBK, waar zie jij dat mensen het goedpraten? Ik zie enkel mensen die aangeven dat het waarschijnlijk minder zwart-wit is dan het lijkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:09

Er zijn ook meiden van 15 die nog met barbies spelen, dus daar kun je inderdaad niks over zeggen.
Maar deze man zit hoe dan ook gewoon fout, hij had beter moeten weten en daarnaar moeten handelen.

Kirsha, ik zie mensen excuses verzinnen en dat vind ik oprecht heel ernstig!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-05-15 10:10, in het totaal 1 keer bewerkt

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:10

KoudbloedKim schreef:

Serieus? Zijn er echt mensen die het goedpraten wat deze man heeft gedaan?
Is dit de echte wereld? Slaap ik nog ofzo?

Niemand praat dit goed, lees mijn bericht terug. hij had dit niet mogen doen.

Alleen het gedrag van een 15 jarige die vroeg rijp is en het een spannend spelletje vind. daarom.
Niemand verzint excuses, maar het is niet zo dat het zwart/ wit is

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:13

Heel eerlijk?
Er zijn wat manipulatieve dames van 15. Vinden zich al heel wat en gedragen zich ook zo.
Eigenlijk zou het mij niets verbazen dat dit aan het licht kwam toen 1 van tweeën er een einde aan maakten. Maar dat is slechts speculatie.

Natuurlijk moet je je handjes thuishouden, maar het kat op het spek binden lijkt me ook niet erg handig.
Meneer is geen verkrachter, enkel slaaf van zijn hormonen.
Net zoals de dame in kwestie.

Ik weet even niet alle regels, maar is pedofilie niet tot 13 jaar? Prepuberteit zeg maar?

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:15

minikatje schreef:
Ik weet even niet alle regels, maar is pedofilie niet tot 13 jaar? Prepuberteit zeg maar?

Volgens mij is de term daarna "efebofilie"

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:15

Ook ik zie niemand excuses verzinnen. Natuurlijk hoort hij zijn takken thuis te houden, maar het gaat echt te ver om deze man meteen uit te maken voor pedofiel en verkrachter zonder dat er verder ook maar iets bekend is over de omstandigheden.

rienne

Re: Instructeur verdacht van seksueel misbruik leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:23

Misschien dat kbk mijn post als excuus ziet.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:28

Is het niet zo dat sexs met een minderjarige als verkrachting wordt gezien omdat men ervanuit gaat dat een kind niet in staat is om werkelijk in te stemmen met sex. Vind dat eigenlijk ook wel waar. Ik had op de middelbare school ook een vriendinnetje van een jaar of 14 met zo'n oude vriend die had haar ook volledig onder de duim hoor, kan je wel beweren dat die meisjes zo manipulatief zijn op die leeftijd maar vlak ook vooral de vieze oude mannetjes niet uit :x . Het zal ook niet voor niets een zaak zijn geworden :)*
Laatst bijgewerkt door liedje89 op 22-05-15 11:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:37

Pff wat een speculaties hier zeg. Vind het nogal respectloos, zowel naar het meisje als naar de ouders. Er is zoveel onwetendheid over het proces van seksueel misbruik. Of het meisje nu 5, 15 of 18 is, hij had van haar af moeten blijven en zijn machtspositie niet mogen misbruiken. Seksueel misbruik is een langzaam proces waar een slachtoffer moeilijk uit kan komen. Vergeet niet dat dit proces bij dit meisje al op haar 13e begonnen was. Het begint echt niet met gelijk betasten of seksuele handelingen hoor. Eerst vertrouwen winnen, privileges geven, het gevoel geven dat je belangrijk bent. Soms op een gegeven moment zelfs onder druk zetten, chanteren. Slachtoffer komt in ieder geval op een gegeven moment in zo'n positie dat ze er moeilijk uit komt. Veelal komt er ook een schuldgevoel en schaamte naar boven: ik zal het zelf wel uitgelokt hebben, ik zal maar niks zeggen. Bij clienten die ik gehad heb, was daar altijd sprake van.
Lekker makkelijk om maar te denken dat het meisje haar hormonen niet onder bedwang had...

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:40

Volgens mij moet je als volwassen 38-jarige vent weten wat de grens is. Het is gewoon fout. Hij mag geen misbruik maken van zijn positie en de rol van het meisje doet er niet toe, alleen haar leeftijd.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 10:51

KoudbloedKim schreef:

Ik ben het helemaal met je eens.
Met 15 ben je nog een kind al voelt een 15 jarige dit zelf niet zo. In hun koppie denken ze nig heel kinds.
Die man is niet goed in z'n kop als hij dit goed praat. Dan heb je een stukje in je ontwikkeling overgeslagen wat betreft grenzen en seksualiteit. Ik weer niet beter dan dat mijn broers altijd door mijn ouders gewaarschuwd werden Voorde leeftijd van meisjes ivm hun eigen leeftijd.

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:00

Ik schrik echt van de berichten hier. Wat een speculaties.

Het meisje was 15 dus het is gewoon niet oké. Of zij nou schunnige berichtjes naar hem stuurt, hem de wc in sleurt etc doet er helemaal niet toe. Hij is de volwassene en de verantwoordelijke hier. Vergis je niet in de machtspositie die de leraar heeft ten opzichte van het meisje.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:09

Kimbers schreef:
Fiffill schreef:
Een pedofiel valt op kinderen. Dus niet op pubers.

Of ze er nou ouder uitzag of niet, het blijft een meisje van 15 en die weten echt nog niet hoe het in elkaar steekt. Een man van die leeftijd moet beter weten.

dat is niet waar. Een puber van 15 is ook een kind. Zat pedofielen die zich tot die leeftijdscategorie aangetrokken voelen.
hoe dan ook een man met een steekje los, niet goed te praten en bovenal erg ziek.

Nee dus, een pedofiel valt op prepuberale kinderen die nog niet geslachtsrijp zijn (dat is meestal onder de 12 jaar). Deze man heeft dus niks met pedofilie te maken (al helemaal omdat hij zegt dat ze er ouder uit zag - wat natuurlijk verder een onzin 'excuus' is)

De voorkeur voor pubers wordt idd efebofilie genoemd.
De wet maakt qua straffen ook een onderscheid tussen deze verschillende leeftijden (onder de 12 en tussen de 12-16)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:12

Ik ken ook zo'n zaakje.
De man heeft niet alleen schuld, net zo goed de meid. Als zij erin mee ging en mee wou is er geen sprake van verkrachting of aanranding. Wel van seks met een minderjarige, dat is niet goed te praten maar wat ik al zei; als de meid erin mee ging heeft niet alleen de man schuld.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:17

Cioccolato schreef:
Ik ken ook zo'n zaakje.
De man heeft niet alleen schuld, net zo goed de meid. Als zij erin mee ging en mee wou is er geen sprake van verkrachting of aanranding. Wel van seks met een minderjarige, dat is niet goed te praten maar wat ik al zei; als de meid erin mee ging heeft niet alleen de man schuld.

Amen.
T mes snijd aan twee kanten hoor!

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:17

KoudbloedKim schreef:
Deze man is in mijn ogen en eigenlijk ook in feite een pedoseksueel.
Hij heeft seks gehad met een minderjarig meisje, een meisje van onder de 16.
Ik snap ook werkelijk waar niet dat er hier mensen zijn die dit goed proberen te praten.
Het zou je dochter maar zijn!

Amen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:20

KoudbloedKim schreef:
Er zijn ook meiden van 15 die nog met barbies spelen, dus daar kun je inderdaad niks over zeggen.
Maar deze man zit hoe dan ook gewoon fout, hij had beter moeten weten en daarnaar moeten handelen.

Kirsha, ik zie mensen excuses verzinnen en dat vind ik oprecht heel ernstig!

Heb je een PB gestuurd. :)

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:35

Jolliegirl schreef:
Cioccolato schreef:
Ik ken ook zo'n zaakje.

Amen.
T mes snijd aan twee kanten hoor!

Waarom heeft zij schuld dan? Omdat ze niet heeft tegengestribbeld? Is dat een vereiste voordat het verkrachting mag heten? We weten toch helemaal niks over de achtergrond dus hoe kan je dan zo'n conclusie trekken?

De hersenen van een 15jarige zijn nog niet volledig ontwikkeld, hierdoor kunnen 15jarige KINDEREN nog niet de consequenties van hun acties inzien. De volwassene had hierin zijn verantwoordelijkheid moeten nemen.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:36

Poeh.. het zou maar om je dochter gaan en je leest deze reacties :n

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:42

Kimbers schreef:

Er zijn ook ouders die realistisch zijn en heus wel weten dat hun dochter met rondrazende hormonen in een puberale fase die man wel heel erg aantrekkelijk vond en daar vol mee instemde.

Ik praat het echt niet goed want ik weet helaas heel goed waar ik over praat.

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:43

Kimbers schreef:

Wat maken reacties van mensen die niet weten hoe de vork in de steel zit nou uit als je dat zelf wel weet?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:45

Wie zegt dat die man niet gedreigd heeft het paard weg te doen oid... Genoeg meiden die alles doen wat gezegd word, uit angst dat er anders iets met hun verzorgpony. Zulke verhalen zijn eerder voorbij gekomen op bokt.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:46

Het is triest dat het nog steeds gebeurd.

Meisjes worden mooie dingen beloofd, verzorg paarden enz en ondertussen trekt zo'n man die meiden in zijn web en trekt die steeds iets strakker aan, tot ze er in mee stemmen om hun verzorgpaardje niet te verliezen.
Vaak vinden ze de man ook echt wel aardig en vaak ontstaat er ook wel iets van familie band, ze kennen de man immers al jaren en hij altijd zo aardig en lief voor ze.
En dan.....dan is de grens als ze zich gaan ontwikkelen naar vrouw ineens erg vaag en weet zo'n man die meisjes goed te manipuleren :r

Ik hoop dat het meisje haar weg vindt in haar leven zonder al teveel strubbelingen en ik vind het heel dapper dat ze aangifte heeft gedaan!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-15 11:49

Ik las in het vonnis over 'ontzetting uit zijn burgerrechten', dat kennen wij volgens mij niet in Nederland. Ik heb het even opgezocht en ik krijg het gevoel dat het vooral een symbolische straf is; een schande als je dat opgelegd krijgt.
Hoe zit dat?