Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Ik vraag me af of dat waar is...het niveau tussen 2008 en 2012 is verschrikkelijk gegroeid, er zijn een hoop talentvolle combinaties en vooral ook talentvolle paarden bij gekomen, en nu nog steeds.
Salinero is daar voor mijn gevoel, voorbij gestreeft door meer talentvollere paarden.
zusi2 schreef:joyce_eddy schreef:Haha tegen de kids gaan springen of een andere sport doen!! Grappig!!
Waarom niet ?
Vindt het alleen maar goed dat ze dit zegt
Zou jij je kinderen verplichten de paardensport in te gaan omdat jij dat ook doet?
En dan ook de dressuur omdat jij dat het leukst vind
Janine1990 schreef:Vergeet niet dat Anky alleen meedoet als ze weet dat ze ook kan winnen.
Tazzey schreef:Janderegelaa is blijkbaar geen Anky fan.
Ik vind het een schitterend beest, wat een bewegingen!! Ik hoop dat ze er vooral veel plezier van gaat hebben.
Sammyoo schreef:Janine1990 schreef:Vergeet niet dat Anky alleen meedoet als ze weet dat ze ook kan winnen.
Dat ben ik niet met je eens. Ze wist dat ze in Londen geen kans had op een individuele medaille. Ik heb er echt diep respect voor dat ze na drie gouden medailles op rij toch mee is gegaan en haar bijdrage aan het teambrons heeft geleverd.
terpentijn schreef:Nee, laat de nieuwe (iets) vriendelijker rijdende generatie dat maar doen.
Anky... das war einmal. Tijd voor een nieuwe en frisse wind door de dressuurwereld.. Zonder geruk, getrek, gedwing en gesleur.
Dressuur heette ooit: dansen met je paard.
Ik zie het nergens terug.
Ook valt mij op dat een aantal "rijzende sterren" goed en vriendelijk beginnen, om na verloop van tijd over te gaan tot dezelfde geforceerde rijwijze als de "winnaars"" in de dressuur. Naar achteren hangen (schijnt mode te zijn), rukken en trekken om "je paard aan de teugel te houden" en tegelijk prikken "om hem voorwaarts te houden". Het is vrijwel alles hetzelfde liedje dat er in de dressuurring voorbij komt.
Dat vind ik betreurenswaardig, maar ik begrijp het ook wel: ga je niet mee met die methodes, dan win je dus geen punten
Dat eea. verre voorbij gaat aan de eigen regels zoals voorgeschreven door het FEI neemt ieder (ruiters én juryleden) voor lief.
Ik vind de hedendaagse dressuurcompetitie een kwelling om te zien. Hoog tijd dat een nieuwe generatie hopelijk meer verlichte ruiters hier eens een kentering in brengt.
Ergo: Van Grunsven hoeft wat mij betreft nooit meer in een ring te verschijnen, die is nou niet een goed voorbeeld waar het toekomstige generaties goed zou doen.
Ook de trainingsmethodes van o.a. een Sjef Jansen lijken me inmiddels achterhaald.
Voortschrijdend inzicht ben ik helemaal voor, dus ja,de voormalige dressuurkoningin mag plaats maken voor.... zeg het maar... iemand die met de nieuwste (en eigenlijk heel lang al geweten) dressuur-inzichten.
janderegelaa schreef:Eeuwig zonde dat daar nog hengsten staan. Upido hoor je ook niets meer van. Totilas wordt ook daar getraind, ook niks. En daarbij zijn de hengsten nog chemisch gecastreerd ook omdat ze er anders niet op durft. Dus qua dekkerij hebben we er ook niets meer aan.
janderegelaa schreef:Topsport op een niveau bedrijven is per definitie niet vriendelijk. Niet voor de mens die een topprestatie moet leveren zoals een topturner en zo ook niet voor een paard op het hoogste niveau die ook nog eens bovenin de score moet lopen. Die moet altijd over hun grenzen in de training. En bij heel veel stallen gaan de deuren dan even dicht. Ook waar de klassieke rijkunst bedreven wordt.