Van Grunsven sluit achtste Spelen niet uit *update*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elisa2

Re: Van Grunsven sluit achtste Spelen bij 'Rio 2016' niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:39

Ik vraag me af of dat waar is...het niveau tussen 2008 en 2012 is verschrikkelijk gegroeid, er zijn een hoop talentvolle combinaties en vooral ook talentvolle paarden bij gekomen, en nu nog steeds.
Salinero is daar voor mijn gevoel, voorbij gestreeft door meer talentvollere paarden.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:44

Elisa2 schreef:
Ik vraag me af of dat waar is...het niveau tussen 2008 en 2012 is verschrikkelijk gegroeid, er zijn een hoop talentvolle combinaties en vooral ook talentvolle paarden bij gekomen, en nu nog steeds.
Salinero is daar voor mijn gevoel, voorbij gestreeft door meer talentvollere paarden.

Maar dan zou de score hetzelfde moeten blijven natuurlijk. Dat was uit mijn hoofd niet het geval. 2 a 3% verschil. Dan zouden de nieuwe combinaties nog hoger moeten scoren dan Anky in 2008. En niet haar scores halen. Dat maakt de scores zo ontzettend relatief.

joyce_eddy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:25

zusi2 schreef:
joyce_eddy schreef:
Haha tegen de kids gaan springen of een andere sport doen!! Grappig!!

Waarom niet ?
Vindt het alleen maar goed dat ze dit zegt

Zou jij je kinderen verplichten de paardensport in te gaan omdat jij dat ook doet?
En dan ook de dressuur omdat jij dat het leukst vind

Nee joh zo bedoelde ik het zeker niet hoor juist goed dat ze haar kinderen niet pusht. Geeft alleen maar aan hoe de dressuur in elkaar zit

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:27

Jaik weet dat ze al vaker kritiek daarop heeft geuit.
Maar ze gaat de wedstrijd ook in om te winnen.
Niks mis mee. Komt alleen een beetje bitter over om je kinderen om die reden maar het springen oia (behalve dressuur) aan te raden. Zij heeft zelf immers toch ook genoeg gewonnen? Deugde het jury-punten systeem toen ook niet?
Beetje naschopperig gevoel krijg ik daar van.
En wat anderen ook zeggen: er zijn nieuwe rijzende "sterren", de ouwe generatie wordt er langzaam af gedrukt.
En dat is alleen maar goed, ontwikkeling moet er zijn.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 19-05-15 18:56, in het totaal 1 keer bewerkt

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:37

Het jurysysteem is ook niet altijd kloppend, en ja het is ook wel eens echt oneerlijk. Gebeuren zat dingen die niet door de beugel kunnen. Dat zijn helaas vervelende 'bijwerkingen' van de jurysport. Eigenlijk van 'de mens' in het algemeen, volledig rationeel handelen ligt buiten ons bereik. Wat dat betreft snap ik ook haar frustratie en de opmerking dat haar kinderen beter kunnen gaan springen. Al denk ik dat er ergens wel wat sarcasme in de opmerking zit. Vind het juist ook leuk om te lezen dat ze haar kinderen niks opdringt.

Ben het ook eens met Ayasha, het is gek dat haar score lager was de 2e keer. Als het niveau hoger is zou je ook denken dat de percentages van andere combinaties hoger zijn, maar niet dat je lager gepunt wordt voor een gelijksoortige proef.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:41

Verder nergens om, maar als ik dit bekijk uit 2013 voldoet dit paard wel aan wat men/de jury nu graag wil zien.
https://youtu.be/Aw_-I9HVZ4M

Iig spectaculair beengebruik. Kan zich wat dat betreft meten met Valegro. Of dit het meest correcte en juiste beeld is, daar waag ik geen uitspraken aan..

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:47

Eeuwig zonde dat daar nog hengsten staan. Upido hoor je ook niets meer van. Totilas wordt ook daar getraind, ook niks. En daarbij zijn de hengsten nog chemisch gecastreerd ook omdat ze er anders niet op durft. Dus qua dekkerij hebben we er ook niets meer aan.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:54

janderegelaa schreef:
En daarbij zijn de hengsten nog chemisch gecastreerd ook omdat ze er anders niet op durft. Dus qua dekkerij hebben we er ook niets meer aan.

Dat is inderdaad de reden dat ik niet kon terug dekken met BB, er is ook geen diepvries van hem beschikbaar.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:56

Janderegelaa is blijkbaar geen Anky fan.

Ik vind het een schitterend beest, wat een bewegingen!! Ik hoop dat ze er vooral veel plezier van gaat hebben.

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:06

Janine1990 schreef:
Vergeet niet dat Anky alleen meedoet als ze weet dat ze ook kan winnen.

Dat ben ik niet met je eens. Ze wist dat ze in Londen geen kans had op een individuele medaille. Ik heb er echt diep respect voor dat ze na drie gouden medailles op rij toch mee is gegaan en haar bijdrage aan het teambrons heeft geleverd.

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:12

Tazzey schreef:
Janderegelaa is blijkbaar geen Anky fan.

Ik vind het een schitterend beest, wat een bewegingen!! Ik hoop dat ze er vooral veel plezier van gaat hebben.

Ik ben ook geen tegenstander. Ik denk alleen dat het Anky tijdperk voorbij is. Ik vind dat zij op paarden die heel groot lopen niet goed uit de voeten kan. En dat zijn net de paarden die wij fokken. Ik vind dat ze het best presteert op Duitse paarden.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:15

Daar ben ik het niet mee eens, ik denk dat Anky nog voldoende in haar mars heeft. Ze is heel realistisch en doet alleen mee als ze kans maakt om in de top te eindigen. Dat het AD ietwat enthousiast is geweest in haar berichtgeving daar kan zij mijns inziens weinig aan doen.

Ik denk dus dat ze met dit dier best een goede combinatie vormt anders had ze er niet mee naar buiten getreden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:16

Suzanne F. schreef:
Ze gaat er wel heel makkelijk van uit dat ze mee kan doen tussen de inmiddels grote namen.
Maar zij is toch zelf ook een onwijs grote naam?
Ik zou het op zich ook best gaaf vinden om haar nog eens te zien. :j

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:19

Sammyoo schreef:
Janine1990 schreef:
Vergeet niet dat Anky alleen meedoet als ze weet dat ze ook kan winnen.

Dat ben ik niet met je eens. Ze wist dat ze in Londen geen kans had op een individuele medaille. Ik heb er echt diep respect voor dat ze na drie gouden medailles op rij toch mee is gegaan en haar bijdrage aan het teambrons heeft geleverd.

Klopt, daar is ze idf voor Oranje heen gegaan en niet voor zichzelf. Daarna heeft ze gezegd na Salinero alleen als ik kan winnen. En ze hoefde zich beslist niet te schamen in Londen.

Ik kan Anky in geen geval bitter noemen. Ze heeft altijd voor een beter puntensysteem jureren gepleit. Feit is dat er in de afgelopen wat 10? 15 jaar nog geen hout in is veranderd. Dat zorgt gewoon voor neergang van de sport.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:35

Nee, laat de nieuwe (iets) vriendelijker rijdende generatie dat maar doen.
Anky... das war einmal. Tijd voor een nieuwe en frisse wind door de dressuurwereld.. Zonder geruk, getrek, gedwing en gesleur.

Dressuur heette ooit: dansen met je paard.

Ik zie het nergens terug.

Ook valt mij op dat een aantal "rijzende sterren" goed en vriendelijk beginnen, om na verloop van tijd over te gaan tot dezelfde geforceerde rijwijze als de "winnaars"" in de dressuur. Naar achteren hangen (schijnt mode te zijn), rukken en trekken om "je paard aan de teugel te houden" en tegelijk prikken "om hem voorwaarts te houden". Het is vrijwel alles hetzelfde liedje dat er in de dressuurring voorbij komt.

Dat vind ik betreurenswaardig, maar ik begrijp het ook wel: ga je niet mee met die methodes, dan win je dus geen punten

Dat eea. verre voorbij gaat aan de eigen regels zoals voorgeschreven door het FEI neemt ieder (ruiters én juryleden) voor lief.

Ik vind de hedendaagse dressuurcompetitie een kwelling om te zien. Hoog tijd dat een nieuwe generatie hopelijk meer verlichte ruiters hier eens een kentering in brengt.

Ergo: Van Grunsven hoeft wat mij betreft nooit meer in een ring te verschijnen, die is nou niet een goed voorbeeld waar het toekomstige generaties goed zou doen.
Ook de trainingsmethodes van o.a. een Sjef Jansen lijken me inmiddels achterhaald.
Voortschrijdend inzicht ben ik helemaal voor, dus ja,de voormalige dressuurkoningin mag plaats maken voor.... zeg het maar... iemand die met de nieuwste (en eigenlijk heel lang al geweten) dressuur-inzichten.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:40

terpentijn schreef:
Nee, laat de nieuwe (iets) vriendelijker rijdende generatie dat maar doen.
Anky... das war einmal. Tijd voor een nieuwe en frisse wind door de dressuurwereld.. Zonder geruk, getrek, gedwing en gesleur.

Dressuur heette ooit: dansen met je paard.

Ik zie het nergens terug.

Ook valt mij op dat een aantal "rijzende sterren" goed en vriendelijk beginnen, om na verloop van tijd over te gaan tot dezelfde geforceerde rijwijze als de "winnaars"" in de dressuur. Naar achteren hangen (schijnt mode te zijn), rukken en trekken om "je paard aan de teugel te houden" en tegelijk prikken "om hem voorwaarts te houden". Het is vrijwel alles hetzelfde liedje dat er in de dressuurring voorbij komt.

Dat vind ik betreurenswaardig, maar ik begrijp het ook wel: ga je niet mee met die methodes, dan win je dus geen punten

Dat eea. verre voorbij gaat aan de eigen regels zoals voorgeschreven door het FEI neemt ieder (ruiters én juryleden) voor lief.

Ik vind de hedendaagse dressuurcompetitie een kwelling om te zien. Hoog tijd dat een nieuwe generatie hopelijk meer verlichte ruiters hier eens een kentering in brengt.

Ergo: Van Grunsven hoeft wat mij betreft nooit meer in een ring te verschijnen, die is nou niet een goed voorbeeld waar het toekomstige generaties goed zou doen.
Ook de trainingsmethodes van o.a. een Sjef Jansen lijken me inmiddels achterhaald.
Voortschrijdend inzicht ben ik helemaal voor, dus ja,de voormalige dressuurkoningin mag plaats maken voor.... zeg het maar... iemand die met de nieuwste (en eigenlijk heel lang al geweten) dressuur-inzichten.

Gewoon uit interesse, geen aanval:

Wie zijn dan volgens jou de namen die wel vriendelijk genoeg rijden?
En vallen namen als Adelinde Cornelissen, Charlotte Dujardin en Edward Gal ook onder de categorie 'onvriendelijke' ruiters?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:45

Wat mij betreft wel.

verstijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:51

janderegelaa schreef:
Eeuwig zonde dat daar nog hengsten staan. Upido hoor je ook niets meer van. Totilas wordt ook daar getraind, ook niks. En daarbij zijn de hengsten nog chemisch gecastreerd ook omdat ze er anders niet op durft. Dus qua dekkerij hebben we er ook niets meer aan.

Painted Black was toch ook beschikbaar?

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:53

En Cocktail en Junior? O en Partout en Krack C?

janderegelaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:56

Topsport op een niveau bedrijven is per definitie niet vriendelijk. Niet voor de mens die een topprestatie moet leveren zoals een topturner en zo ook niet voor een paard op het hoogste niveau die ook nog eens bovenin de score moet lopen. Die moet altijd over hun grenzen in de training. En bij heel veel stallen gaan de deuren dan even dicht. Ook waar de klassieke rijkunst bedreven wordt.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 19:58

Met terpentijn eens

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:00

Zeker weten, men WIL het alleen niet weten. Paarden die niet over die grenzen (door de mens gesteld) kunnen, worden afgeschreven als "niet geschikt": en verdwijnen stilletjes uit beeld. Horziontaal of als minder level recreatiepaard.

Free2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:04

janderegelaa schreef:
Topsport op een niveau bedrijven is per definitie niet vriendelijk. Niet voor de mens die een topprestatie moet leveren zoals een topturner en zo ook niet voor een paard op het hoogste niveau die ook nog eens bovenin de score moet lopen. Die moet altijd over hun grenzen in de training. En bij heel veel stallen gaan de deuren dan even dicht. Ook waar de klassieke rijkunst bedreven wordt.

Ik vraag me dan af nu ik jouw post lees hoe het dan zit met Valegro.. Ik hoor vanalles dat dat een 'happy athlete' zou zijn, dat Charlotte Dujardin en Carl Hester echt de paarden gewoon paard laten zijn. Is dat dan volgens jou niet zo? (Nogmaals dit is geen aanval maar interesse want ik vraag me altijd af hoe dat dan zit met paardenwelzijn op hoog niveau. Of Anky met haar LDR, doen Cornelissen en Gal daar ook aan? En is dat nu schadelijk voor die dieren of niet?)

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:20

terpentijn schreef:
Wat mij betreft wel.

Echt? Adelinde?

Afbeelding

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 20:20

Hoe bedoel je Terpentijn, Anky, das war einmal...? :?
Ze heeft zeven keer meegedaan aan de Olympische Spelen waarvan ze drie keer individueel goud heeft gewonnen.. Dan ben je niet bepaald een eendagsvlieg.