Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
geerke schreef:ik ben echt niet tegen ijzers....bij kilometers op het asfalt voor de kar kan het handig zijn....maar ik begrijp niet waarom springpaarden rondom beslagen zijn. De wedstrijden zijn meerendeels op zand.Een paard heeft zelfs op gras(geen bagger)meer grip zonder ijzers.
Dit paard had makkelijk zijn been kunnen breken...
Schoentje schreef:Ik zal morgen eens een foto plaatsen van mijn singels. Een beetje zadelmaker kan zoiets eenvoudig maken. Ik laat het op alle nieuwe singels zetten.
geerke schreef:ik ben echt niet tegen ijzers....bij kilometers op het asfalt voor de kar kan het handig zijn....maar ik begrijp niet waarom springpaarden rondom beslagen zijn.De wedstrijden zijn meerendeels op zand.Een paard heeft zelfs op gras(geen bagger)meer grip zonder ijzers.
billy3105 schreef:geerke schreef:ik ben echt niet tegen ijzers....bij kilometers op het asfalt voor de kar kan het handig zijn....maar ik begrijp niet waarom springpaarden rondom beslagen zijn.De wedstrijden zijn meerendeels op zand.Een paard heeft zelfs op gras(geen bagger)meer grip zonder ijzers.
Helaas hier in de omgeving zijn alle selecties + Brabantse kampioenschappen op gras. Zijn enkele concoursen waar b/l op zand bereden word...
Percy schreef:Ben het helemaal met je eens Schoentje. Dit wil je niet meemaken.
Mijn dochter rijdt nu sinds kort internationaal eventing en dat zijn toch serieuze hindernissen in de cross ook al is het nu nog 1*. Afgelopen weekend was het droog geweest en begon het net te regenen voor zij moest starten. Dan weet je dat er een enorm risico op gladheid is en dan ben ik heel blij dat in elk ijzer twee kalkoenen zitten.
Als een waaghals die hindernissen zonder ijzers met kalkoenen wil rijden, be my guest, maar mijn dochter gaat het niet uitproberen.