Zoolgangster schreef:De medewerkers van de RSPCA zijn, voor zover ik weet, vaak veel grondiger opgeleid dan de nederlandse caviakammers-politie, gaan ook grondiger te werk, en ik neem eigenlijk aan dat zij wel het verschil weten tussen een paard dat is klaargelegd voor de Engelse versie van de Rendac en een paard dat door iemand is gedumpt... ik vermoed dat het paard tinkerbloed heeft, en dus mogelijk gefokt is door Travellers... en daar zitten nogal eens mensen tussen die *kuch* een wat andere kijk hebben op het houden en verzorgen van paarden dan wij wenselijk vinden.
vind dat een beetje kort door de bocht..
als we hier een dode tinkerkruising zouden vinden, dan denken we toch ook niet meteen aan travelers?
ze zijn daar wel iets meer vertegenwoordigd maar dan nog..
daarbij zegt ook de RSPCA dat de merrie tijdens de geboorte is gestorven (niet omdat ze zonder zorg is achtergelaten).. Dat kan ons allemaal overkomen, zelfs met alle geboorte toeters en bellen kun je nog te laat op stal zijn..
een vroegere buurman van mij heeft vroeger wel eens een paard her en der op zijn terrein onder de aarde geschoffeld.. hij kocht paarden weg net voor de slacht en knapte ze op voor hij ze verkocht (doorvoeden, eventueel zadelmak maken).. maar ja sommigen van die dieren redden het gewoon niet en werden onder de grond gestopt zonder er drie keer over te denken.. kwam geen traveler bij die dump aan te pas verder.
vind het allereerst al vreemd dat er zoveel aannames worden gedaan.. en dan ook nog eens specifieke gericht tegen die kutmaro.. oh nee, deze keer zijn het travelers.
ik zou eerst maar afwachten wat het onderzoek oplevert en zelfs als het travelers blijken te zijn, kun je nog eigenlijk niet zeggen 'zie je wel ik wist het'.