Drachtige merrie dood langs de weg aangetroffen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 23:03

Zoolgangster schreef:
De medewerkers van de RSPCA zijn, voor zover ik weet, vaak veel grondiger opgeleid dan de nederlandse caviakammers-politie, gaan ook grondiger te werk, en ik neem eigenlijk aan dat zij wel het verschil weten tussen een paard dat is klaargelegd voor de Engelse versie van de Rendac en een paard dat door iemand is gedumpt... ik vermoed dat het paard tinkerbloed heeft, en dus mogelijk gefokt is door Travellers... en daar zitten nogal eens mensen tussen die *kuch* een wat andere kijk hebben op het houden en verzorgen van paarden dan wij wenselijk vinden.

vind dat een beetje kort door de bocht..

als we hier een dode tinkerkruising zouden vinden, dan denken we toch ook niet meteen aan travelers?
ze zijn daar wel iets meer vertegenwoordigd maar dan nog..

daarbij zegt ook de RSPCA dat de merrie tijdens de geboorte is gestorven (niet omdat ze zonder zorg is achtergelaten).. Dat kan ons allemaal overkomen, zelfs met alle geboorte toeters en bellen kun je nog te laat op stal zijn..

een vroegere buurman van mij heeft vroeger wel eens een paard her en der op zijn terrein onder de aarde geschoffeld.. hij kocht paarden weg net voor de slacht en knapte ze op voor hij ze verkocht (doorvoeden, eventueel zadelmak maken).. maar ja sommigen van die dieren redden het gewoon niet en werden onder de grond gestopt zonder er drie keer over te denken.. kwam geen traveler bij die dump aan te pas verder.

vind het allereerst al vreemd dat er zoveel aannames worden gedaan.. en dan ook nog eens specifieke gericht tegen die kutmaro.. oh nee, deze keer zijn het travelers.

ik zou eerst maar afwachten wat het onderzoek oplevert en zelfs als het travelers blijken te zijn, kun je nog eigenlijk niet zeggen 'zie je wel ik wist het'.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 23:14

elenaMM77 schreef:
Zoolgangster schreef:
De medewerkers van de RSPCA zijn, voor zover ik weet, vaak veel grondiger opgeleid dan de nederlandse caviakammers-politie, gaan ook grondiger te werk, en ik neem eigenlijk aan dat zij wel het verschil weten tussen een paard dat is klaargelegd voor de Engelse versie van de Rendac en een paard dat door iemand is gedumpt... ik vermoed dat het paard tinkerbloed heeft, en dus mogelijk gefokt is door Travellers... en daar zitten nogal eens mensen tussen die *kuch* een wat andere kijk hebben op het houden en verzorgen van paarden dan wij wenselijk vinden.

vind dat een beetje kort door de bocht..

als we hier een dode tinkerkruising zouden vinden, dan denken we toch ook niet meteen aan travelers?
ze zijn daar wel iets meer vertegenwoordigd maar dan nog..

daarbij zegt ook de RSPCA dat de merrie tijdens de geboorte is gestorven (niet omdat ze zonder zorg is achtergelaten).. Dat kan ons allemaal overkomen, zelfs met alle geboorte toeters en bellen kun je nog te laat op stal zijn..

een vroegere buurman van mij heeft vroeger wel eens een paard her en der op zijn terrein onder de aarde geschoffeld.. hij kocht paarden weg net voor de slacht en knapte ze op voor hij ze verkocht (doorvoeden, eventueel zadelmak maken).. maar ja sommigen van die dieren redden het gewoon niet en werden onder de grond gestopt zonder er drie keer over te denken.. kwam geen traveler bij die dump aan te pas verder.

vind het allereerst al vreemd dat er zoveel aannames worden gedaan.. en dan ook nog eens specifieke gericht tegen die poedersuiker.. oh nee, deze keer zijn het travelers.

ik zou eerst maar afwachten wat het onderzoek oplevert en zelfs als het travelers blijken te zijn, kun je nog eigenlijk niet zeggen 'zie je wel ik wist het'.

Ach, aannames... noem het statistisch gezien een best wel grote kans dat... enz...
In Nederland heb je geen tinker fokkende Travelers zoals in GB. En ze hebben daar niet voor niets een slechte reputatie... Er worden daar op autowegen doodleuk harddraverijen gehouden, door... sorry, Travelers... midden tussen de auto's, levensgevaarlijk en we kunnen ons hier NL dat niet voorstellen, maar ja, het gebeurt. Je gelooft me niet, hierbij dus een voorbeeldje:

Nog eentje:
Need I say more? :roll:
En dan het fokken, dat gebeurt zonder glossy dierenkliniek of topdierenarts erbij hoor. Maar ja, ik mag niet eens zeggen dat ik iets VERMOED. :7
Natuurlijk heeft de Britse dierenpolitie het laatste woord, niet ik. En ik hoef niet perse gelijk te hebben. Maar ja, ik heb geen tijd om nu even persoonlijk naar GB te gaan en mee te werken aan het forensisch onderzoek, spijt me voor je.

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 23:25

Maar wat is het nut van die speculaties/vermoedens, helemaal zonder verdere achtergrondinformatie? Mógelijk is ze gefokt door een Traveller en later verkocht aan een Engelsman. Mógelijk is ze gefokt door een Traveller en nog in bezit van een Traveller. Mógelijk is ze helemaal niet gefokt door een Traveller en zit dat tinkerbloed drie generaties terug, áls ze al tinkerbloed voert. Niet alles wat piebald is en dood is, is meteen het bezit of de schuld van de Irish Travellers. Een piebald Shetland kruising moet immers ook ooit doodgaan (en eerlijk gezegd vind ik het dier meer het uiterlijk hebben van een Shet dan van een tinker).

vuurtoren schreef:
Sorry maar daar ben ik het net mee eens....kijk maar eens op de fair hoe de paarden eruit zien.....
Arme merrie niet zo netjes om haar zo aan de weg te leggen....
Wat wil je er dan mee doen, opzetten in je achtertuin? :+

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 23:31

Ik denk dat dat touw was zodat ze naar die locatie is gesleept.
Kan ook dat eigenaar merrie dood in de weide aantrof

Animal

Re: Drachtige merrie dood langs de weg aangetroffen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 23:50

Bij mijn werkgever lag er vorig jaar op deze manier ook een ooi langs de weg (wel onder een kap). Het beestje was aan het lammeren en het lam kwam muurvast te liggen in het geboortekanaal. Het kon niet voor of achteruit en de ooi had een inwendige bloeding opgelopen. Je zag de ooi achteruit gaan en de veearts heeft hem toen afgespoten omdat er echt niks meer aan te doen viel, het lam was ondertussen al dood.

Dit was echt een enorme pechsituatie en er was absoluut geen opzet in het spel. Het lam had nooit door het geboortekanaal gepast, maar doordat de ooi flink perste was het lam klem komen te liggen.
Doordat de merrie er verder goed verzorgd uitziet heb ik het idee dat er hier ook sprake is van een flinke portie ongeluk bij het veulenen -O-

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 05:17

Het is natuurlijk super triest dat zo'n merrie op deze manier overlijd maar eigenlijk vind ik dat bokt dit soort halve berichten niet eens moet plaatsen. Van deze bron komen altijd van die achterlijke sensatie berichten zonder fatsoenlijke achtergrond info.

Kriel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-15 11:59

Jennyj01 schreef:
Het is natuurlijk super triest dat zo'n merrie op deze manier overlijd maar eigenlijk vind ik dat bokt dit soort halve berichten niet eens moet plaatsen. Van deze bron komen altijd van die achterlijke sensatie berichten zonder fatsoenlijke achtergrond info.

Halleluja!!! _/-\o_
Erger me sowieso al aan veel 'voorpagina' nieuws.