Mallorca: gevangenisstraf voor doodslaan draver

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 07:46

SaraViavia schreef:
Jezus waar gaat het heen, kan me hier ontzettend boos over maken. Dat paard heeft gelopen zo hard hij kon en helaas niet gewonnen.. Als alle eigenaren dat zouden doen als hun paard niet wint dan wordt het één groot slagveld pff
indirect gebeurt dat ook. Er gaan echt heel veel jonge gezonde dravers naar de slacht omdat ze niet snel genoeg zijn.

Hatsjie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 07:52

Hmm, vind dat Mallorca wel harder straft dan Nederland.
Hier krijg je een tikje op je hand "niet meer doen hoor" en een taakstrafje van 40 uur papiertje prikken.
Overigens ben ik wel van mening dat zo iemand een permamente zwemles moet krijgen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 07:58

Dat valt hartstikke mee, vind het echt absurd hoe dat vooroordeel op Bokt blijft rond dwalen.

Ten eerste gun je een paard het leven en ten tweede brengt een paard levend meer geld op.

Wel denk ik dat ze in onze sport makkelijker in de dood zijn als het gaat om ongezonde of gevaarlijke dieren. Waar die in andere takken van eigenaar naar eigenaar gaan maken wij daar eerder een beslissing in.

Maar dat zouden meer mensen moeten doen.

De idioot uit het bericht is een rotte appel en is op geen enkele manier te vergelijken met andere
draver eigenaren.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 08:04

Wat is die vent een slechte verliezer zeg!!!

marleen_a_a

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 08:11

Ik zal hem eens met een houten plank op zijn hoofd slaan

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 12:08

Tjoh je zou toch met die vent t zelfde willen doen, wat een zieke mensen lopen er toch rond op deze aardbol

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-15 16:49

Het en blijft een rare wereld, de paardenwereld, in NL reageren ze ook af op de paarden hoor, maar dan wanneer niemand het ziet!

En gelukkig niet dat doodslaan, maar toch.......ze reageren er wel op af en op niet een zo leuke manier helaas.

Kuggur

Re: Mallorca: gevangenisstraf voor doodslaan draver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 01:18

Ik vind het trouwens geen milde straf zoals hierboven beklaagd wordt, 8 maanden gevang is geen kattepis.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 13:57

Kuggur schreef:
Ik vind het trouwens geen milde straf zoals hierboven beklaagd wordt, 8 maanden gevang is geen kattepis.

Maar die hoeft hij niet uit te zitten. Lees het Duitse artikel maar. Word verder niet met zoveel woorden gezegd, maar ik ga er van uit dat het dus om een voorwaardelijke straf gaat. Waar trouwens ook nog eens over 9 maanden gesproken wordt. Neun is toch altijd nog 9 niet 8. Mijn Duits is niet geweldig, maar zo slecht is het nu ook weer niet dat ik het artikel niet kon volgen.

Dus zolang meneer zich de komende jaren gedraagt, staat alleen die drie jaar schorsing.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:11

In nl zou ie hooguit een boete en "foei, niet meer doen" krijgen, dus in dat opzicht is het al een meer passende straf

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:42

Ja ok, in Nederland was het helemaal niks geweest; paar honderd euro boete op zn hoogst, maar waarschijnlijk nog veel minder.
Dus ja naar Nederlandse maatstaven zou het een hele pittige straf zijn zelfs. Maar gezien wat de man gedaan heeft, vind ik de straf veel te mild.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 14:56

Nouvel schreef:
Ayasha schreef:
Iemand die zo iets doet heeft niks meer te zoeken tussen paarden, dat ie maar in de McDonald's gaat solliciteren of in de supermarkt. Ik vind de straf ook te licht.

inderdaad, daar heeft hij het toch zelf naar gemaakt...

deze man mag nooit meer paarden in handen krijgen!

Daar gaat zijn nieuwe carrière bij de Mac -O-

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:20

Heeft wel 2.5 jaar geduurd voordat hij veroordeeld werd! Wat heeft ie gedaan in de tussen tijd? Jep, je mag het raden!!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 17:54

Peterina schreef:
Heeft wel 2.5 jaar geduurd voordat hij veroordeeld werd! Wat heeft ie gedaan in de tussen tijd? Jep, je mag het raden!!

Paarden pletten?

Amelandfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-15 18:25

Door dit soort berichten schaam ik mij ervoor mens te zijn.. Alhoewel ik me afvraag in hoeverre we zo'n beul mens kunnen noemen.. Dit was echt onnodig wreed. Hij had zijn draver desnoods kunnen doorverkopen.

horses_XD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-15 16:34

Wat erg dit! Hoe kun je zo iets doen!