Marc van den Dungen: "De ultieme opgestoken middelvinger"

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cowboy55
Berichten: 8576
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:13

rox_en_wilvy schreef:
Marc is geen wannabe bobo in onze sport...loopt al jaren mee in de endurance op het hoogste niveau met zn vrouw Jannet van Wijk.
En de grote meerderheid van endurance rijdend Nederland is het met hem eens.....


Uuuhm.....er zijn (opgave KNHS) 'bijna' 1000 mensen lid van de KNHS Endurancevereniging. Laten we ruimhartig zijn en zeggen 1.000. Hoeveel Nederlanders zijn er ook alweer? 15KK-16KK? Dan is mijn inschatting dat 99% van de Nederlanders geen idee hebben wie hij is nog heel erg vriendelijk ingeschat.

En als 'de grote meerderheid' (wat in dit geval een zeer bescheiden aantal mensen is zelfs als je stelling klopt) het met hem eens is dan moet Marc actie ondernemen in plaats van interviews geven.

En als hij zijn funktie heeft neergelegd uit onvrede over het inzetten van paarden uit dopingstallen en 'de grote meerderheid van de leden' het met hem eens is, waarom is hij dan afgetreden en lopen die 'dopingbeesten' dan nu nog steeds rond in wedstrijden? Ben even nieuwsgierig hoe dat dan werkt in enduranceland......

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:22

Cowboy55 schreef:
Ben even nieuwsgierig hoe dat dan werkt in enduranceland......


enduranceland is een onderdeel van de KNHS, de bondscoach is aangesteld door de KNHS.
daar vind je de antwoorden die systematisch verzwegen worden.

het is populistisch om alle Nederlanders af te zetten tegen de mening van Marc.
Marc vecht voor waarin hij gelooft, misschien niet altijd even diplomatiek maar wel met kennis van zaken.

Cowboy55
Berichten: 8576
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:33

BMHP schreef:
<SNIP>het is populistisch om alle Nederlanders af te zetten tegen de mening van Marc.


Het is megalomaan om als EX-voorzitter van een subbond met 'bijna' 1000 leden te gaan roeptoeteren. Daarnaast verkoopt cynisme niet, al helemaal niet als geschreven woord.....tenzij je Youp van't Hek bent wellicht.


BMHP schreef:
Marc vecht voor waarin hij gelooft, misschien niet altijd even diplomatiek maar wel met kennis van zaken.


Ik geloof je meteen maar er moeten toch echt handigere manieren zijn dan dit. De tegenpartij doet nu volgens mij alleen maar dit: _O-

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:35

Anzac en Marijke hebben niet deel genomen aan de wedstrijd. Ze hebben de route gereden als recreant en zijn ook niet opgenomen in de uitslag van de afstand die ze gereden hebben. Als ze al de gehele afstand hebben gereden.

dus de informatie dat ze deelgenomen hebben aan de endurancewedstrijd van Schilde is niet juist..

Attitude

Berichten: 3092
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: voor jou een vraag voor mij een weet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 11:41

Misschien wordt het toch eens tijd dat je die roze bril afzet Alex want ja ze hebben niet deelgenomen omdat de valse ridingpermission werd ontdekt.
Beide stonden ingeschreven maar zijn uiteindelijk niet gestart :x

Evelijn

Berichten: 7692
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: Peize

Re: Marc van den Dungen: "De ultieme opgestoken middelvinger"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 12:03

Heel geloofwaardig... beetje als "recreant" toevallig dezelfde route gaan afleggen... gewoon omdat je niet MAG starten... volgens mij heb je dan niet door wat er aan de hand is en denk je dat je boven de regels verheven bent ... en dat is als bondscoach en als wedstrijdruiter gewoon DOM.

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 12:04

Welke Roze bril? Anzac is inderdaad gediskwalificeerd en Marijke mocht wel starten maar heeft ervoor gekozen dit niet te doen.. Ze hebben er toen voor gekozen om als recreant of als training in Schilde rond te rijden..

Als je ff gaat kijken in het FB topic zie je daar het antwoord staan van de hoofdjury op mijn vraag aan hem hoe het nu zat dat ze ondanks de fraude van Anzac toch rond reden op het parcours. Dit omdat er aangenomen werd dat ze buiten wedstrijd deelnamen, wat dus uiteindelijk niet zo bleek te zijn.

Je ziet dan ook de uitleg dat de organisatie niets kon doen om hun van het parcours te halen omdat het een openbaar gebied is en iedereen vrij is daar rond te rijden.

Dat ik om feiten en harde bewijzen vraag en niet meteen met het vingertje begint te wijzen of emotioneel reageer op berichten zoals enkelen, betekend niet dat ik een roze bril op heb.

Cowboy55
Berichten: 8576
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 12:09

AlexVB schreef:
Welke Roze bril? Anzac is inderdaad gediskwalificeerd en Marijke mocht wel starten maar heeft ervoor gekozen dit niet te doen.. Ze hebben er toen voor gekozen om als recreant of als training in Schilde rond te rijden..

Als je ff gaat kijken in het FB topic zie je daar het antwoord staan van de hoofdjury op mijn vraag aan hem hoe het nu zat dat ze ondanks de fraude van Anzac toch rond reden op het parcours. Dit omdat er aangenomen werd dat ze buiten wedstrijd deelnamen, wat dus uiteindelijk niet zo bleek te zijn.

Je ziet dan ook de uitleg dat de organisatie niets kon doen om hun van het parcours te halen omdat het een openbaar gebied is en iedereen vrij is daar rond te rijden.

Dat ik om feiten en harde bewijzen vraag en niet meteen met het vingertje begint te wijzen of emotioneel reageer op berichten zoals enkelen, betekend niet dat ik een roze bril op heb.


Als leek denk ik dan: als die meneer Anzac gediskwalificeerd is wegens 'poging tot identiteitsfraude' (riep hij dramatisch) dan gaat dit feest nog een knetterend staartje krijgen lijkt me? Tenminste bij andere sportbonden wil dat nog wel eens tot forse maatregelen leiden.

AlexVB

Berichten: 915
Geregistreerd: 11-09-12
Woonplaats: Belgisch Limburg

Re: Marc van den Dungen: "De ultieme opgestoken middelvinger"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 12:51

Natuurlijk moeten er maatregelen genomen worden als men iets fout doet. Daar ben ik het mee eens.. Maar ik wil pas wijzen en moord en brand roepen als ik de bewijzen zie en niet omdat er iemand iets brult op Social Media er dan als een schaap achter aan te lopen omdat diegene zijn sporen wel heeft verdient in de sport of omdat hij of zij al jaren verdienstelijk zijn of haar wedstrijden rijdt..

BMHP
Berichten: 1507
Geregistreerd: 15-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 13:42

Cowboy55 schreef:
Ik geloof je meteen maar er moeten toch echt handigere manieren zijn dan dit. De tegenpartij doet nu volgens mij alleen maar dit: _O-


Wel neem contact op met Marc van den Dungen

AlexVB schreef:
Natuurlijk moeten er maatregelen genomen worden als men iets fout doet. Daar ben ik het mee eens.. Maar ik wil pas wijzen en moord en brand roepen als ik de bewijzen zie en niet omdat er iemand iets brult op Social Media er dan als een schaap achter aan te lopen omdat diegene zijn sporen wel heeft verdient in de sport of omdat hij of zij al jaren verdienstelijk zijn of haar wedstrijden rijdt..


Het is maar net hoeveel moeite het organisatie comité wil doen.
Bij Diskwalificatie is het verboden om je op het parcours te begeven, of dit openbaar terrein is of niet. Als inschrijver heb je je verbonden aan de regels van de sportbond.

Of iemand al jaren verdienstelijk rondrijd geeft totaal geen recht op een speciale behandeling, integendeel hiervoor geld dat deze mensen op de hoogte zijn van regels en een voorbeeld functie hebben.
Laatst bijgewerkt door BMHP op 01-05-15 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

fransje23

Berichten: 15463
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 13:43

AlexVB schreef:
Als je ff gaat kijken in het FB topic zie je daar het antwoord staan van de hoofdjury op mijn vraag aan hem hoe het nu zat dat ze ondanks de fraude van Anzac toch rond reden op het parcours. Dit omdat er aangenomen werd dat ze buiten wedstrijd deelnamen, wat dus uiteindelijk niet zo bleek te zijn.


Of je hebt antwoord via privebericht of je het leest of interpreteert het anders dan ik. :)

Ik lees alleen maar dat je als organisatie iemadn niet kunt verbieden op de openbare weg, wt heel goed het parcours kan zijn, te rijden.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 13:46

fransje23 schreef:
AlexVB schreef:
Als je ff gaat kijken in het FB topic zie je daar het antwoord staan van de hoofdjury op mijn vraag aan hem hoe het nu zat dat ze ondanks de fraude van Anzac toch rond reden op het parcours. Dit omdat er aangenomen werd dat ze buiten wedstrijd deelnamen, wat dus uiteindelijk niet zo bleek te zijn.


Of je hebt antwoord via privebericht of je het leest of interpreteert het anders dan ik. :)

Ik lees alleen maar dat je als organisatie iemadn niet kunt verbieden op de openbare weg, wt heel goed het parcours kan zijn, te rijden.

De hoofdjury van deze wedstrijd heeft op FB duidelijk kenbaar gemaakt dat ze NIET deelgenomen hebben aan de wedstrijd. Ze 'wilde' deelnemen dat is iets anders.

fransje23

Berichten: 15463
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 13:47

Cowboy55 schreef:
BMHP schreef:
Marc vecht voor waarin hij gelooft, misschien niet altijd even diplomatiek maar wel met kennis van zaken.


Ik geloof je meteen maar er moeten toch echt handigere manieren zijn dan dit. De tegenpartij doet nu volgens mij alleen maar dit: _O-


Er is eerst overleg geweest met de KNHS die tenslotte de werkgever van de bondsoach is en het bestaansrecht van het A-kader verzorgd. Probleem en de grootste frustratie is dat de KNHS zich niet uitspreekt en dus al helemaal geen maatregelen neemt. Lachende derde is daardoor de bondscoach en de cirkel daarom om heen.

Nu is endurance in Nederland niet zo reusachtig maar het is de snelst groeiende tak van paardensport wereldwijd. Geloof mij: deze capriolen staan best internationaal in de belangstelling.

.

fransje23

Berichten: 15463
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 13:49

Somebitch schreef:
De hoofdjury van deze wedstrijd heeft op FB duidelijk kenbaar gemaakt dat ze NIET deelgenomen hebben aan de wedstrijd. Ze 'wilde' deelnemen dat is iets anders.


Dat ontken ik toch ook niet? Anzaq is geschrapt voor de wedstrijd stond dus wel ingeschreven. Startlijst is ook vrij eenvoudig te vinden.

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Marc van den Dungen: "De ultieme opgestoken middelvinger"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 13:54

Ik zeg toch ook niet dat je het ontkent? Ik reageer op jou reactie naar Alex toe want jij zegt dat hij een privebericht gehad heeft want jij kan dat nergens teruglezen. Ik geef antwoord dat dat gewoon openbaar op FB staat.

_lautje_

Berichten: 9317
Geregistreerd: 23-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 13:54

Deze man hoort geen bondscoach te zijn...
Ook om als bondscoach van een land de jas van een ander (geschorst!!) land te dragen is gewoon zo not done.
Dergelijke kwesties zijn geen reclame voor de sport en onze sportbond die maar bewijst vooral geldgeil te zijn... :o

fransje23

Berichten: 15463
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 13:59

Somebitch schreef:
Ik zeg toch ook niet dat je het ontkent? Ik reageer op jou reactie naar Alex toe want jij zegt dat hij een privebericht gehad heeft want jij kan dat nergens teruglezen. Ik geef antwoord dat dat gewoon openbaar op FB staat.


Volgens mij lees je mijn reactie verkeerd. Want ik weet precies waar het staat, ben ook actief in die discussie, maar ik interpreteer de tekst van de hoofdjury net iets anders dan Alex. Overigens is die tekst niet openbaar maar in een besloten groep, toch?

Somebitch

Berichten: 17562
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Marc van den Dungen: "De ultieme opgestoken middelvinger"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:00

Nee hoor inmiddels ook openbaar onder het nieuwsbericht van de hoefslag :)

Cowboy55
Berichten: 8576
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:01

Ik vraag maar gewoon even door, ben benieuwd hoe dit soort zaken werken. Mijn excuses alsof het lijkt alsof ik troll.....

fransje23 schreef:
Er is eerst overleg geweest met de KNHS


Hoe weet je dat?
fransje23 schreef:
die tenslotte de werkgever van de bondsoach is en het bestaansrecht van het A-kader verzorgd.
Probleem en de grootste frustratie


Voor wie?

fransje23 schreef:
is dat de KNHS zich niet uitspreekt en dus al helemaal geen maatregelen neemt. Lachende derde is daardoor de bondscoach en de cirkel daarom om heen.

Nu is endurance in Nederland niet zo reusachtig maar het is de snelst groeiende tak van paardensport wereldwijd. Geloof mij: deze capriolen staan best internationaal in de belangstelling.


Vanwege meneer Anzac neem ik aan, niet vanwege Nederland?! Dan bedoel ik: als meneer Anzac dit geintje uitgehaald had in pak-m-beet Peru dan had het dezelfde belangstelling gehad, toch?

fransje23

Berichten: 15463
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:15

Cowboy55 schreef:
Ik vraag maar gewoon even door, ben benieuwd hoe dit soort zaken werken. Mijn excuses alsof het lijkt alsof ik troll.....

fransje23 schreef:
Er is eerst overleg geweest met de KNHS


Hoe weet je dat?


Heeft de KNHS zelf aangegeven bij hun reactie op de eerdere publicatie van Marc van den Dungen nu 3 weken geleden.
Is overigens ook de laatste reactie vanuit de KNHS geweest.


Cowboy55 schreef:
fransje23 schreef:
die tenslotte de werkgever van de bondsoach is en het bestaansrecht van het A-kader verzorgd.
Probleem en de grootste frustratie


Voor wie?


Grootste frustraie van de mensen die vinden dat de bondscoach etc niet integer met de situatie in de UAE om gaan en op het randje, of net daar buiten, met de regels omgaan . Dat zijn er beduidend meer dan alleen Marc van den Dungen. Meerdere mensen, waaronder ik zelf, hebben ook gemaild richting de KNHS. Waar je natuurlijk geen enkele reactie op krijgt.

Cowboy55 schreef:
fransje23 schreef:
is dat de KNHS zich niet uitspreekt en dus al helemaal geen maatregelen neemt. Lachende derde is daardoor de bondscoach en de cirkel daarom om heen.

Nu is endurance in Nederland niet zo reusachtig maar het is de snelst groeiende tak van paardensport wereldwijd. Geloof mij: deze capriolen staan best internationaal in de belangstelling.


Vanwege meneer Anzac neem ik aan, niet vanwege Nederland?! Dan bedoel ik: als meneer Anzac dit geintje uitgehaald had in pak-m-beet Peru dan had het dezelfde belangstelling gehad, toch?


Ja maar doordat de KNHS vroeger zich in het openbaar erg fel uitsprak en zelfs een voortrekkers rol in de strijd tegen het misbruik van paarden in UAE en sinds enkele jaren ineens zijn mond houd. Toevallig kwam het Nederlands team ook met 2 van de UAE geleende paarden aan de start op het WK afgelopen jaar. Daarna de ophef over het veroordeling op doping van de trainer van deze paarden Anzaq en nu weer dit vervolg. Maar de focus op de UEA deelnemers, paarden/trainers is er wereldwijd en als het in de Australie zou zijn gebeurt hadden wij het hier zeer waarschijnlijk ook gehoord.

Overigens komt veel info van een endurance-groep op facebook waar al langer over de problemen gediscuseert wordt.

Cowboy55
Berichten: 8576
Geregistreerd: 11-10-05

Re: Marc van den Dungen: "De ultieme opgestoken middelvinger"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:17

Dank je....ben nu ook wat zaken aan het lezen. Wordt een stuk duidelijker nu.

fransje23

Berichten: 15463
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:18

Somebitch schreef:
Nee hoor inmiddels ook openbaar onder het nieuwsbericht van de hoefslag :)

'Huh, bij mij niet? :=

bliver
Berichten: 3043
Geregistreerd: 23-08-07

Re: Marc van den Dungen: "De ultieme opgestoken middelvinger"

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:31

Erg diplomatiek is dit allemala niet maar ik vind wel dat dhr van den Dungen een beetje gelijk heeft. Nederland en Knhs moet zich zover mogelijk afzijdig houden van doping gevallen enz. Als er dan al een discussie over is geweest en er komt zo'n foto op de proppen dan ben je niet helemala goed bezig.

Ik vind het trouwens erg vreemd dat wanneer je geschorst bent of ergens niet mag deelnemen aan een wedstrijd dat je wel gewoon als recreant mee kan rijden.

fransje23

Berichten: 15463
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:42

bliver schreef:
Ik vind het trouwens erg vreemd dat wanneer je geschorst bent of ergens niet mag deelnemen aan een wedstrijd dat je wel gewoon als recreant mee kan rijden.



Hij heeft uiteindelijk niet meegereden met de wedstrijd ook niet als recreant. Hij is, geheel terecht, geschrapt door de jury waarna Marijke Visser zich teruggetrokken heeft en ze hebbenop eigen houtje gereden/getraind in het exact hetzelfde gebied waar de wedstrijd was.

Je kunt iemand wel schorsen maar niet verbieden om te rijden.

Cowboy55
Berichten: 8576
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 14:53

bliver schreef:
Erg diplomatiek is dit allemala niet


LOL! _O- _O- _O- Ya think?! Verschrikkelijk lompe en onhandige uithaal naar zo'n beetje alles en iedereen, gebasseerd op 3 dopingsfeiten waarvan het oudste 10 jaar geleden is. De ploegleiding en sponsors van de gemiddelde wielrenploeg zuipen zich helemaal klem met slechts 3 gevallen in 10 jaar tijd :D

Maar serieus, deze gevallen zijn dus allang bekend dus de tegenpartij beantwoord vragen hierover op de automatische piloot. Daar win je echt niks mee.

bliver schreef:
maar ik vind wel dat dhr van den Dungen een beetje gelijk heeft. Nederland en Knhs moet zich zover mogelijk afzijdig houden van doping gevallen enz. Als er dan al een discussie over is geweest en er komt zo'n foto op de proppen dan ben je niet helemala goed bezig.


Ik denk dat 'ie een beetje veel gelijk heeft zelfs. Je moet niet met vuil spel van welke soort dan ook geassocieerd willen worden. Maar als je tegen oliedollars wilt gaan vechten krijg je het sowieso al zwaar....en zul je het handiger moeten aanpakken dat dit. Nu maak je van de KNHS, de betrokken ruiters en de oliemannetjes gezworen kameraden (het kado doen van een toppaard helpt natuurlijk ook wel. Hou je graag even een UAE vlaggetje voor in de handen na de finish, toch?!)


bliver schreef:
Ik vind het trouwens erg vreemd dat wanneer je geschorst bent of ergens niet mag deelnemen aan een wedstrijd dat je wel gewoon als recreant mee kan rijden.


Opvallend dat nu juist de foto van dat vervalste documentje van internet af is.....dat was nu echt de beroemde 'smoking gun'........