Van achteren aangereden auto rijdt rijbak in

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maralyn

Re: Van achteren aangereden auto rijdt rijbak in

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 15:54

Dat is ook een manier om je dressuurproef te oefenen natuurlijk.

Hoop dat de bestuurder enkel met de schrik vrij is gekomen.
Die bak kan wel meer gemaakt worden natuurlijk.

Op het gaspedaal trappen ipv de rem. Ja ook dat heb ik mee gemaakt.
Met een shovel moest ik een rare hoek nemen, tussen de koeienschuur en schrikdraad. Ik had maar 3 meter, en was opzich te doen.
Maar ik kwam verkeerd uit, tikte het schrikdraad aan tijdens het sturen, en trapte ipv op de rem, op het gaspedaal.
Hierdoor kwam ik dus met de bak van de shovel, in het doek van de koeienschuur.

Mijn stagebegeleider helemaal overstuur, kijken of ik niet gewond was.
Hij keek naar de shovel, die met zijn kont in het stroomdraad stond.
"Heb je geen tik gehad???"
-- denk je dat ik daar bij stil sta?
"Nee, je staat stil in het doek... Maar je hebt niets gevoeld?"

Stond er dus stroom op het hek. Nooit wat van gemerkt.

Het doek was, zoals hij het noemde "Mooie verzekeringskwestie voor jou school"

En ik kreeg een spoedcursus moeilijke draaien met een lompe machine, en meteen een spoedcursus REMMEN NIET GASSEN erbij.

Dus... ik kan me best voorstellen hoe het dan gegaan is.

geerke

Re: Van achteren aangereden auto rijdt rijbak in

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 15:59

aan de achterkant van de auto te zien is er iemand met flinke vaart ingereden....of hij heeft echt knetterhard gereden of het niet gezien,of beiden.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-15 20:08

Lara_Silver schreef:
Het is alleen maar op bokt dat het slachtoffer van een ongeluk, en dan vooral de capaciteit en de handelingen van deze laatste in vraag worden gesteld en nauwkeurig geanalyseerd worden.. Echt niet te geloven gewoon! :wow: Er is niemand gewond geraakt en de persoon is echt niet expres door die omheining heen gereden. Tegen de tijd dat iedereen hier zijn/haar reacties tijdens en vlak na een ongeluk perfect onder controle heeft, kunnen ze er over praten. Tot die tijd is het veel meer op zijn plaats gewoon sterkte te wensen en het analyseren van het ongeluk aan de politie over te laten. :roll:

in vraag worden gesteld en nauwkeurig worden geanaliseerd? dat is wel een beetje overdreven.

waarom mag je je bij nieuws niets afvragen..
ik vraag mij af hoe je het in hemelsnaam voor elkaar krijgt om je auto zover een bak in te rijden bij een ongeluk..

dat heeft niets met oordelen over of veroordelen van de bestuurder te maken..

moet je altijd maar met ohhhhhh's en ahhhhhhh's reageren? of mag je alleen maar zeggen, wat een geluk voor de ruiters/bestuurder? of wow dat er niemand gewond is geraakt?

Als er iemand gewond was geraakt, of er 6 paarden platgewalst waren, dan zouden de reacties ook niet zo geweest zijn als dat ze zijn.. dan zou men zich meer richten op het leed en medeleven uiten..
hier is gelukkig niets anders gebeurd dan een freak gevolg van een aanrijding.

Het moment dat je geen nieuwsgierigheid meer kunt vertonen voor vreemde dingen (en dit is best een freak accident als je in acht neemt hoever dat ding is doorgeschoten), dan leer je ook niets meer.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 01:29

Mij verwonderd het niet omdat ik het heb zien gebeuren. De tweede auto voor mij wilde rechts afslaan maar kon niet direct omdat er iemand liep, de auto die volgde (dus de auto vóór mij) klapte er met 60 km/u op. De zon stond gemeen en zowel ik als mijn achterligger konden een kettingbotsing nog net voorkomen, was echt heel heavy. Ik kan je verzekeren dat die eerste auto een heel eind doorschoot!

Daarbij wetende dat je hoogstwaarschijnlijk door een dergelijke klap (incl mogelijke whiplash) de grip op het stuur en de pedalen makkelijk kan verliezen is een raar traject van een van achter aangereden auto alles behalve raar.

Als je weet dat een auto met 50 km/u zich met 14 m / seconde voortbeweegt en die energie in één keer overgebracht word op een stilstaand object (= ongeluk), dan is het voor mij niet verwonderlijk dat dat object echt niet slechts een halve meter schuift maar eerder tientallen meters.

Maar wellicht heb je gelijk en is het allemaal niet zo voor de hand liggend, verwonder jullie vooral!