JudArthos schreef:Dit onderzoek bewijst alleen dat paarden graag snel bij hun eten willen zijn
haha dat dus
Femke schreef:Het onderzoek is niet alleen vaag, ook de vraagstelling is te vaag.
Of "paarden" plezier hebben in springen, is nooit te beantwoorden.
Omdat je met individuen te maken hebt.
Wat één paard fantastisch vindt, daar kan een ander echt een hekel aan hebben.
Inderdaad...
Verschrikkelijk slecht onderzoek.
Maar ik weet zeker dat er paarden zijn die springen wel degelijk leuk vinden!!!
Hier die vraag ook een keer gehad, dus paard los gezet in de spring wei, en jahoor, zonder invloed van ons, ging ze springen. En dat was nota bene super lui paard.
Maar pony's nu vinden het niet leuk, die doen er alles aan om er langs te kunnen.

(ter vergelijking, ze heeft echt wel vaker mokkend voor een draad gestaan omdat ze te lui was om om te lopen - zeker wel drie gruwelijk lange meters - en verwachtte dat iemand dat draad weg zou doen, om vervolgens zuchtend, steunend en vooral erg kwaad kijkend maar om te lopen omdat niemand zich geroepen voelde haar te helpen, 't arme schaap
)
. VZpaard dus.
Vergeet ik echt nooit. Sommige paarden beleven er echt plezier aan is mijn eigen ervaring. Zolang het paard er zelf vertrouwen in heeft en het springen niet als pijnlijk wordt ervaren zie ik niet in waarom ze het niet leuk zouden kunnen vinden.