Twaalf opgezette paarden uit Venlo voor museum China

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:31

:+
Abercrombie schreef:
Zal vast een fortuin kosten, ben ik een freak als ik mijn eigen overleden paard ook wel zo in de tuin had willen zien staan?? (dan het liefst wel in grazende positie op het gras) :=

Tuurlijk ben je een freak hahahaha :+

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:32

Hipar schreef:
:+
Abercrombie schreef:
Zal vast een fortuin kosten, ben ik een freak als ik mijn eigen overleden paard ook wel zo in de tuin had willen zien staan?? (dan het liefst wel in grazende positie op het gras) :=

Tuurlijk ben je een freak hahahaha :+

Kom op tinus, Urbi was een prachtig exemplaar geweest om opgezet te worden uiteindelijk :D

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:33

Abercrombie schreef:

Dat was ook mijn eerste gedachte :D Mooi beeld toch & scheelt voerkosten :')

Hipar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:37

Abercrombie schreef:
Kom op tinus, Urbi was een prachtig exemplaar geweest om opgezet te worden uiteindelijk :D

[ Afbeelding ]

Daar is niks tegenin te brengen; de knapperd <3
Laatst bijgewerkt door Hipar op 30-04-15 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:38

Mooi opgezet ja! In sommige musea zie je toch een hoop slecht werk staan..

Maar ik zou het wel vreselijk vinden als ik mijn paard aan iemand verkoop in de hoop het dier een goed leven krijgt en ik hem een tijdje later opgezet in de krant zie staan := Ik kan me namelijk echt niet voorstellen dat er binnen zo'n korte tijd toevallig zo veel andalusiërs een dodelijke blessure/ziekte oplopen. Denk dat je sowieso al je best moet doen om hier in NL überhaupt zo veel mooie dieren te vinden die verkocht worden.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:38

Die vriezer da's niet zo moeilijk. Je hebt bedrijven die bevroren opslag bieden. Vriezers zo groot als en flatgebouw...

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:41

8nnemiek schreef:
Mooi opgezet ja! In sommige musea zie je toch een hoop slecht werk staan..

Maar ik zou het wel vreselijk vinden als ik mijn paard aan iemand verkoop in de hoop het dier een goed leven krijgt en ik hem een tijdje later opgezet in de krant zie staan := Ik kan me namelijk echt niet voorstellen dat er binnen zo'n korte tijd toevallig zo veel andalusiërs een dodelijke blessure/ziekte oplopen. Denk dat je sowieso al je best moet doen om hier in NL überhaupt zo veel mooie dieren te vinden die verkocht worden.

Misschien zijn ze wel via het buitenland naar NL gekomen voor dit project en stonden ze bijvoorbeeld in Spanje op de nominatie om in de worst te belanden.

Ik heb beelden gezien van ladingen vol met van die witte koppies die voor de slacht naar zuid amerika getransporteerd worden. Er gebeurt zoveel meer dan wij weten volgens mij.

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:42

Joh je wil niet weten wat voor n mooie andalusiers je in spanje bij de slacht weg kan trekken :+

8nnemiek

Re: Twaalf opgezette paarden uit Venlo voor museum China

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:47

Er staat dat ze uit de Achterhoek komen. Maargoed dat kan natuurlijk gelogen zijn.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 11:49

8nnemiek schreef:
Er staat dat ze uit de Achterhoek komen. Maargoed dat kan natuurlijk gelogen zijn.

Vanuit Spanje naar de achterhoek op zo een massa transport om vervolgens daar geslacht te worden. Wie weet.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:03

Maar slachten gaat toch via een pin door het hoofd? Is dan bij elk paard de voorpluk heel strategisch geplaatst of zijn ze gewoon ingeslapen? Niet dat het voor het paard verschil maakt, maar het verhaal komt me zo raar over dat ze klaar stonden om geslacht te worden en dan zo puntgaaf opgezet kunnen worden. Je zou dan denken dat de opdrachtgever de opdracht tot slachten/spuiten zelf heeft gegeven, zodat dit op een manier zou gebeuren dat het velletje zo min mogelijk beschadigd wordt.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:05

mylittlejoy schreef:
Maar slachten gaat toch via een pin door het hoofd? Is dan bij elk paard de voorpluk heel strategisch geplaatst of zijn ze gewoon ingeslapen? Niet dat het voor het paard verschil maakt, maar het verhaal komt me zo raar over dat ze klaar stonden om geslacht te worden en dan zo puntgaaf opgezet kunnen worden. Je zou dan denken dat de opdrachtgever de opdracht tot slachten/spuiten zelf heeft gegeven, zodat dit op een manier zou gebeuren dat het velletje zo min mogelijk beschadigd wordt.

Sommige worden ook geschoten.

Ik denk dat het schot wond om zo te noemen weggewerkt is met de huid weer netjes op elkaar dichtmaken.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:06

8nnemiek schreef:

Kan ook zijn dat ze daar op een boerderij/stalling verzameld zijn tot ze geslacht en opgezet werden.

Mooi gedaan het opzetten van de beesten. Ben benieuwd hoe ze staan op hun uiteindelijke plaatsje :)

Denk dat het gat van het schieten netjes is weggewerkt. Die mensen zijn echt kunstenaars wat betreft het opzetten van dieren.

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:13

Wauw dat ziet er waanzinnig uit :wow: wat doen ze dat mooi

Abercrombie schreef:

Hm zou gaaf zijn maar dan liever niet mijn eigen paard of eentje die op mijn (overleden) paard lijkt.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:25

Hebben jullie by the way al op de site van de preperateurs gekeken ????
Staan gave voetlampen op, van paardenbenen voor 260 euro..... persoonlijk vind ik het wel mooi.
(nou heb ik ook een paardenschedel op het dressoir staan en een hoefbeen in de kast)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:34

Azmay schreef:
Vraag me af of de eigenaren toestemming hebben gegeven eigenlijk, zou het zelf wel naar vinden als ik nu ineens mijn paard op dit filmpje zou herkennen eigenlijk :o

Ik vraag me af of je jouw eigen paard zou herkennen als het erbij stond. Misschien aan de aftekeningen als ze die hadden. Maar het is erg moeilijk om een dier zo op te zetten dat ze precies zo lijken als dat ze nog in leven waren. Zeker als je het dier door en door kent denk ik niet dat ze jouw dier weer terug kunnen geven. En ik ga er vanuit dat deze preparateur de paarden niet levend heeft gekend dus eigenlijk gewoon naar eigen inzicht heeft gewerkt en niet naar het beeld toe hoe het dier was.

Verder zou het niets voor mij zijn vooral om bovenstaande reden denk dat het heel vreemd zou zijn als het niet klopt en je weet dat het eigenlijk wel die van jezelf is.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 30-04-15 14:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:36

Eigenaren van de opgezette versies?
Of de oude eigenaren van de opgezette paarden? Die laatste hebben hun paard verkocht, hier geld voor gekregen en er niets meer over te zeggen :)

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 13:58

ElCamino schreef:
Hebben jullie by the way al op de site van de preperateurs gekeken ????
Staan gave voetlampen op, van paardenbenen voor 260 euro..... persoonlijk vind ik het wel mooi.
(nou heb ik ook een paardenschedel op het dressoir staan en een hoefbeen in de kast)

Toch maar 's op de website gekeken, wat kunnen ze dat mooi zeg.
De uitleg is duidelijk en wat een gaaf eindresultaat!
Maarre....die paardenbenen.....nee bedankt ;) dat is niks voor mij :D

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:37

Zou ook niks voor mij zijn nee, zo'n opgezet dier in de kamer. Krijg al de kriebels als je op tv die jagershutten enzo ziet :Y)

En ik neem toch aan dat deze paarden gewoon een spuitje krijgen. Waarom zou je zo'n wond gaan veroorzaken die je later moet gaan wegwerken (wat me al bijna onmogelijk lijkt) als je het ook onzichtbaar kan doen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:38

Een vechtend tegen de narcose paard kan zichzelf en zijn huid vele malen erger verwonden denk ik

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:47

Ze zakken gewoon door hun benen bij een narcose hoor. Wat denk je dat er bij de slacht gebeurt? Juist dan ploffen ze met 600 kilo tegen de grond, veel meer kans op wonden.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:57

Heb er een paar zien gaan die echt niet "gewoon" door hun benen zakten hoor ;) opstaan, vechten, neervallen als ongeleid projectiel, opstaan, tegen de muur op, vallen, opstaan....

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 14:59

Dan moet ie toch echt eens bij die dierenarts aan de bel trekken, want zo hoort dat zeker niet te gaan! Dan heeft hij bezuinigd op narcose. Bij een goede dosis zijn ze zo weg.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:01

Keet schreef:
Heb er een paar zien gaan die echt niet "gewoon" door hun benen zakten hoor ;) opstaan, vechten, neervallen als ongeleid projectiel, opstaan, tegen de muur op, vallen, opstaan....

dan hebben ze iets echt niet goed gegaan. als het goed gaat gaat het heel rustig en snel

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 15:10

Abercrombie schreef:

Dat is iets waar ik ook nieuwsgierig naar ben de kosten :j
Vind ze prachtig geprepareerd een vak apart