"Veulenknuffel gelukkigste moment van mijn leven!"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:14

PercyLeen schreef:
In Bokt zijn ogen moet alles verantwoord zijn, zucht. Jullie huisdieren komen dus ook niet op de bank/bed want dan laat je zo toe een hogere rang in te nemen? Jullie kinderen worden in alle opzichten volledig correct opgevoed, nee is nee en daar is nooit een uitzondering in te maken?

Nou dan zijn al mijn beesten verpest vrees ik :Y) en met mijn eventuele kinderen zal het dan ook wel nooit goed komen :n

Mijn merrie veulen deed precies hetzelfde, ook toen ze ouder werd, maar ze begreep en accepteerde prima dat ik het niet meer toe stond.

Ik kan wel genieten van dit filmpje <3

Mijn paard slaapt niet bij mij in bed en ligt ook niet gezellig bij mij op de bank nee :') :+
En de honden mogen ook niet op de bank of in bed (gadverdamme) en mijn egels zijn de enige die daar een uitzondering op zijn... maar die heb ik dan ook vast en die zijn solitaire dieren dus die weten niet eens wat een rangorde is :') :+.
Oh, en kinderen heb ik ook niet :+

Het is gewoon verwarrend voor zo'n beestje en het levert nog gevaarlijke situaties op ook.

Aroha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:19

Grit schreef:
Er zal vast een eerste spontane keer zijn geweest dat dit gebeurde, maar dat is niet deze keer geweest.
Ik vind het niet iets om aan te moedigen dat het vaker gebeurd.

En waar baseer jij op dat dit vaker gebeurt? En waar baseer jij op dat dit al eerder gebeurd moet zijn?

Zo vermoeiend, mensen die gelijk hun oordeel klaar hebben gebaseerd op 1 kort filmpje.

Ik denk dat deze vrouw zelf ook wel begrijpt dat dit geen gedrag is wat ze moet blijven goedkeuren want als het beestje ietsje ouder is wil je echt niet dat ze boven op je gaat liggen. Wie weet was dit sowieso maar eenmalige actie vanuit het veulen. We weten het niet :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 14:56

kwii schreef:
Ik snap niet zo goed waar mensen zich druk om maken :?

Geniet gewoon van het filmpje, zonder vooroordelen te stellen. Misschien was dit wel degelijk eenmalig, nou geweldig toch :D
_/-\o_

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 16:14

Tja Risky deed dit ook, echter ook toen hij wat groter werd...
Daar kon je echt niet bij in de wei gaan zitten want hij wilde altijd met je "spelen"
Hij had gewoon niet zo goed door dat wij niet zo sterk zijn haha.
Wel super momenten met hem gehad zo.

Coloured

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 16:34

Ik had het al gezien en ik vind het best schattig. Maar dat het veulen haar omver duwt om op haar te gaan liggen gaat mij echt wat te ver. Als je zegt ze laat zich vallen op het moment dat het veulen iets tegen haar aan duwt en neemt in haar val voorzichtig het veulen mee, dan klopt het beter. :)
Ze heeft denk ik ook niet voor niks een bodyprotector aan.
Laatst bijgewerkt door Coloured op 22-04-15 16:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 16:36

Waarschijnlijk ligt het er aan hoeveel veulens je in handen hebt gehad. Als een paar dagen oud veulen voor de eerste keer (en dat dien ze eigenlijk allemaal) bewust tegen je aan komt botsen (kop omhoog boeg naar voren) dan is mijn automatische reflex direct om dit af te weren (zacht maar duidelijk). Zo komt het dus meteen al nooit tot zulk speelgedrag en is het meteen duidelijk dat je bij mensen een persoonlijke ruimte te respecteren hebt.
Scheelt een hoop nutteloos touwgezwaai als ze 3 zijn.

Maar dat neemt niet weg dat ik blij ben voor de mevrouw dat ze het gelukkigste moment uit haar leven meegemaakt heeft ;)

Brilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 16:56

Leuk filmpje toch! Veulens zijn kneuterig en leuk en als veulen het vaker doet en een paar keer gecorrigeerd wordt, snapt veulen echt wel dat het niet meer kan. Veulens mogen ook als ze jong zijn van alles van moeders, maar op een gegeven moment is mams dat beu en dan is het ook klaar.
Dus niet te moeilijk doen aub, gewoon glimlachen *D

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 19:38

Die moeder van het veulen vindt het volgens mij helemaal niet zo leuk. Die doet nogal geïrriteerd. Ik vind het erg gevaarlijk om zo laag te gaan zitten/liggen in de weide bij een veulen met de moeder los. Voor je het weet heb je een flinke beet of trap van mams te pakken.

Maar moet ieder voor zich weten natuurlijk. Verder wel geinig filmpje.

Ihashe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 20:41

over twee jaar nog een keer :D

piezze

Re: "Veulenknuffel gelukkigste moment van mijn leven!"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:20

Ik spreek helaas uit ervaring. Ging ook eens door de knieen met mijn camera om veulenfotos te nemen. Ben blij dat ik het nog na kan vertellen en met alle tanden nog in mijn mond. En dan was het "slechts" een d pony moeder.. komt hard aan en dat terwijl ik dacht zo'n geweldige band met de merrie te hebben.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:34

overduidelijk een gereïncarneerde hond die probeert op schoot te kruipen daar.

nu cute en schattig en voor een keertje ook geen kwaad. was ook niet echt 'omduwen' in mijn ogen.. hij wroette wat om de bedoeling duidelijk te maken en baasje liet zich gemakkelijk achteroverwerken. alleen geen gewoonte van maken, voor je het weet springt een paard van 500 kg op schoot hihi

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:41

Het veulen is inderdaad absoluut schattig..

De eigenaar ( of degene die nu gefilmd wordt) absoluut dom. Het ziet er voor mij nl uit dat deze het gedrag bij het veulen ook wat uitlokt ( tegen het veulen aanschuren ed...). En zelfs als dat níet zo is: absoluut stóm om dit goed te keuren. Heel fijn misschien voor je eigen ego, hártstikke leuk op youtube, maar als dit gedrag niet direct afgeremd wordt, kan dit veulen over een jaar of drie naar de slager... Omdat het gevaarlijk is en de grenzen niet kent ( lees: niet geleerd heeft omdat een eigenaar haar eigen gevoel belangrijker vond dan het opvoeden van een paard...). Vraag me af hoe er dán gereageerd wordt. Dat risico moet je wat mij betreft gewoon níet willen nemen..

Dit dier zit nota bene "met een beetje pech nog in een inprentingsfase. Die kun je toch niet gaan leren ( levenslang "inkerven") dat dit akkoord is...

Solmyrkvi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:48

Sizzle schreef:
Ik zal wel een botte boer zijn, maar dit vind ik gewoon dom.
Bij haast ieder veulen kun je theoretisch zo'n filmpje maken als je zo uitnodigend gaat zitten. Het zit in hun natuur om hun speelkamaraatjes op de grond te werken.
Maar wij zijn geen speelkamaraatje, wij zijn mens.
Nu vind je het eerst goed en dan ineens is het ongewenst als hij over ern werk tegen haar opstijgert.
Hoe verwarrend is dat denk je....

Volledig mee eens. Als hij jaarling is denkt hij echt niet ineens "oh, nu ben ik te groot, nu mag dit niet meer" die loopt je alleen maar harder omver.

L_Ruiterhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:50

Super schattig filmpje en straks met opvoeden zullen ze heus wel voorkomen dat ze straks met 500 kilo er ook nog bovenop gaat liggen. Denk dat ik zelf ook had geknuffeld inplv te zeggen nee dat mag niet.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 22:54

Citaat:
straks met opvoeden

Hoezo stráks??
Er is geen stráks... opvoeden van een veulen doe je NU...

Tytonidae

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 23:07

Wow, sommige negatieve reacties hier..

Klinkt misschien gek, maar open je hart en geniet nou eens een keer van de overduidelijke liefde en het plezier in dit filmpje. :)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 23:17

Wat een heerlijk filmpje <3

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 23:28

* Denkt terug aan wat voor respectloze rotbok mijn merrie was door al het gekroel met kinderen voor ze 3 werd*

Maar toch, ondanks dat het niet erg slim is, is het op het filmpje wel verschrikkelijk schattig! <3

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 00:36

Oei oei.. ik hoop dat ik nu niet heel bokt over me heen krijg, maar ook mijn vorig veulen deed dit. En guess what, nu hij 4j is doet hij t nog steeds 8-) . Grote verschil is wel dat hij voorzichtig bij me komt liggen, of ik bij hem ga zitten als hij ligt en hij dan zijn hoofd op mij neerlegt. Het omver duwen heeft hij nooit gedaan en zou ik ook nooit toelaten. We hebben nu trouwens opnieuw een veulentje en ook zij ligt heel graag met haar hoofd op mijn schoot :), maar net zoals mijn ruin op een rustige en voorzichtige manier.

Mijn 4 jarige als veulen en afgelopen zomer :

Afbeelding

En ons huidig veulentje :)

Afbeelding

Ik had er toevallig vandaag ook een filmpje van gemaakt hoe ze bij me lag :') weet niet of het na al jullie reacties nog slim is om het online te zetten :D

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 07:35

Ik vind t iig niet echt geweldig, een dier of kind opvoeden gebeurd met consequentie, en dit veulen krijgt straks een correctie omdat t niet meer kan.....maar voor je eigen genot nu nog ff wel.....triest. dit is weer een duidelijk voorbeeld van emotioneel menselijk gedrag, boven de opvoeding van een paard zetten!

maar helaas leven wij in een wereld waar consequentie niet word negeleefd en dat zie je bij dieren en mensen duidelijk terug.

Sommige mensen zijn ongeschikt voor t opvoeden van dieren en kinderen!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 07:38

Jemig bende dramaqueens....

liesd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 07:40

Maaike 1994, ik zit ook regelmatig zo bij mijn vijfjarige, en ik leef nog steeds :)

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 07:45

Op,zich is dr weinig mis mee als een paard t op respectvolle manier doet, zodra t op lompheid en ruwheid aan komt, dan is t iig niet normaal en moet dr wel gecorrigeerd worden.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:01

maaike1994 schreef:
Het omver duwen heeft hij nooit gedaan en zou ik ook nooit toelaten.
En dat is dus het verschil. In het filmpje "duwt" het veulen de vrouw om en gaat er bovenop liggen. Wat jij beschrijft zijn totaal andere situaties.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 10:09

Ayasha schreef:
Jemig bende dramaqueens....

Niets met dramaqueens te maken , filmpje word zo veel gedeeld dat je er op kunt wachten dat straks kids met wildvreemde veulens gaan knuffelen met misschien heel vervelende gevolgen. En dan word er hier meteen geoordeeld van ja, dat moet ook niet doen want zo ga je niet met paarden om. Maar zo'n filmpje is natuurlijk zo cute. Ik snap het gewoon niet dat je dit on line zet zonder over eventuele gevolgen na te denken, net zoals ik filmpjes voorbij zie komen van baby's die voor de eerste keer kruipen en naar de hond van het gezin toegaan, pa of ma staat te filmen want het is zo schattig.
Mensen moeten eens stoppen met het vermenselijken van dieren.