Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ingeb0rg schreef:Ja dat is ook weer zo'n misvatting de plezierjacht, ja als ik zeg dat ik jaag en dat wij daar daadwerkelijk plezier in hebben, dan is het toch eigenlijk ook plezier jacht? Ik ken dat soort idioten niet, en ik wil dat graag zo houden. Ik ken alleen maar kundige nette mensen die serieus bezig zijn met hun liefde voor de natuur. En ik ben er trots op dat zij hun kennis aan mij overdragen en mij alles leren zodat ik het later ook weer op iemand kan doorgeven.
Maar wat kunnen wij doen tegen dat soort? Het word heel snel allemaal over een kam geschoren, en daar vallen wij dan ook onder. Het enige wat wij kunnen doen is ons werk afleveren, op een respectvolle manier en daar zo open en eerlijk mogelijk over zijn. Meer ook niet.
terpentijn schreef:Dat soort programma's zijn zwaar geredigeerd en "geknipt" omdat er anders niemand naar wil kijken. En geven geen enkel realistisch beeld van de beheersjacht.
vuurneon schreef:Gewoon fijn de vergunning intrekken van de asociale jagers, dan kun je fijn het kaf van het koren scheiden. Die wil je toch als club ook niet hebben als visitekaartje?
Op zich zie je wel programma's waarbij mensen met jagers mee meelopen, volgens mij Pluijms wilde keuken ook.
Hier kun je bv meekijken:
http://youthfoodmovement.nl/agenda/412
vuurneon schreef:Maar hoe moet je een klacht indienen zonder naam? geloof dat de beschrijven qua kleding op veel jagers kan slaan
terpentijn schreef:Ja moet eens proberen, zo'n jager bijv. om diens naam te vragen, die lui zijn zo buitengewoon achterdochtig en agressief, dat vaak ook de landeigenaar geimtimideerd wordt om het jachtcontract niet op te zeggen. gebeurt hier in de buurt ook, dan is het: "dan schieten we de volgende keer per ongeluk op je paarden of koeien". Pure terreur. zelf meegemaakt (ik ben de landeigenaar niet, en dat is ook een hele vent, maar die heeft het toen ook maar laten doorgaan).
Collie2008 schreef:Ik ben er eigenlijk bijna van overtuigd dat 90% van de jagers ego trippende, prikkel zoekende mensen zijn die het doden van dieren als een soort van 'boost' ervaren.
Er zullen vast mensen zijn die echt met hart voor de natuur de populatie in stand willen houden en die schieten omdat het MOET en niet omdat ze dat ergens ook wel lekker of fijn vinden. Bedoel een slager dood ook dieren, maar ik denk niet dat er veel slagers zijn die het ergens een kick vinden om een koe de pen door de kop te jassen. Weet wel zeker dat er veel jagers zijn die het wel een kick vinden als ze 'beet' hebben.