Paul Schockemöhle: "Aankoop van Totilas slechte investering"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 18:28

Is toch jammer van die 15 miljoen....

Anoniem

Re: Paul Schockemöhle: "Aankoop van Totilas slechte investering"

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 18:30

Ach maar 15 miljoen , meneer heeft zat andere paarden

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 18:37

En nog zat andere 15 miljoentjes :D :+

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 18:38

Lol daar gaan we weer. Schockemole de grote boeman omdat hij dat paard kocht, gelukkig heeft hij zn lesje geleerd. Kon op zeg. Maar de vorige eigenaar die hem lekker verkocht heeft wordt nooit wat over gezegd. Zonde voor de sport dat zeker, zonde voor totilas? Nah denk ik niet. Menig paard zou willen ruilen denk ik.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 18:38

Abacab schreef:
Laat dit een les zijn voor vermogende mensen die denken het succes gewoon te kunnen kopen. In de topsport draait alles om de unieke band die de ruiter met zijn paard heeft. Er zijn zo veel verhalen bekend van toppaarden die met hun nieuwe berijders geen noemenswaardige prestaties meer neerzetten.

Sorry maar dit vind ik altijd zo penny, unieke band. Het hangt van de volgende ruiter in kwestie af hoe er vervolgens gepresteerd word. Er worden heel vaak goede paarden als leerpaarden verkocht en ja, die halen vaak niet weer het niveau van weleer en waarom, omdat ze leerpaard zijn en vaak gewoon weer in de B of L beginnen. Als een paard in een goede omgeving staat, goed gemanaged word dan zal hij echt niet elke avond traantjes plengen want hij mist zijn oude baasje. Herkennen zal hij hem altijd, dat heb ik zelf een aantal keren ondervonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 18:44

Maar als Paul alleen nog maar de fokrechten heeft, dan heeft hij er toch niet zoveel aan verloren? Neem aan dat daar nog wel wat door binnenkomt.. Lijkt mij dat Linssenhof het meest heeft verloren toch?

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 18:47

Hij geeft het toe! Geweldig! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:01

15 miljoen en dan nog de investering in al die merchandise en dergelijke :+

Voor deze mensen is 15 miljoen misschien net zoveel als 5000 voor ons. Zal effe pijn doen maar ze komen er wel overheen ;)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:01

Relaxed schreef:
Maar als Paul alleen nog maar de fokrechten heeft, dan heeft hij er toch niet zoveel aan verloren? Neem aan dat daar nog wel wat door binnenkomt.. Lijkt mij dat Linssenhof het meest heeft verloren toch?

Ik heb begrepen dat het aantal dekkingen ook tegenviel... maarja, €8000,- dekgeld, pfieuw....

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:03

Liezel1 schreef:
Relaxed schreef:

Ik heb begrepen dat het aantal dekkingen ook tegenviel... maarja, €8000,- dekgeld, pfieuw....

Dan moet hij 1875 merries met veulen nalaten wil hij zn 15 miljoen middels dekkingen opbrengen. Gelukkig is hij pas 15 :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:04

Doen de nakomelingen het wat?

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:06

Aranel schreef:
Ik hoop nog steeds dat Schockemohle Totilas terugbrengt naar Edward Gal, dat is de eeuwige penny in mij :')

Ik denk niet dat Frau Linsenhoff dat laat gebeuren. Dan laat ze Toot denk ik nog liever oud worden als grasmaaier in haar eigen achtertuin...

Eeuwig zonde dat we zo weinig meer zien van Totilas. Ik weet ook niet of we 'm überhaupt nog in de ring gaan zien (OS 2016?), beest wordt er ook niet jonger op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:08

mairead schreef:
Aranel schreef:
Ik hoop nog steeds dat Schockemohle Totilas terugbrengt naar Edward Gal, dat is de eeuwige penny in mij :')

Ik denk niet dat Frau Linsenhoff dat laat gebeuren. Dan laat ze Toot denk ik nog liever oud worden als grasmaaier in haar eigen achtertuin...

Eeuwig zonde dat we zo weinig meer zien van Totilas. Ik weet ook niet of we 'm überhaupt nog in de ring gaan zien (OS 2016?), beest wordt er ook niet jonger op.

Klonen .. Heeft die man wel centen voor , zal me niks verbazen in elk geval .

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:16

Django_Mette schreef:
En daar is hoofdstuk zoveel van deze soap.
Die Linsenhoff...al krijgt ze zoveel voor haar zin, 't is en blijft een egoïstisch ding. Ik denk dat Rath ook wel weet waar Totilas beter af is..

Waarom egoïstisch? Omdat ze een paard heeft gekocht? Het is geen gemeengoed die gedeeld moet worden. Je kan het zonde vinden dat hij niet meer op het niveau loopt, maar om iemand egoïstisch te noemen als ze de sportrechten van een paard kopen (en houden) lijkt me wat overdreven.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:19

Ach eerlijk om toe te geven. Het was toch al enige tijd duidelijk dat het niet goed zat.

Maar goed....als nu de andere helft eens overstag ging en glock eens belt.
Misschien blijft de financiële schade dan enigszins beperkt.

Het zou ze serieus sieren.

bruceandnoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:22

Joh, je meent het :+

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:22

Het is gewoon zonde dat we niet veel van Totilas zien. Want elke paardenliefhebber kwijlt weg van een goed lopend toppaard.
Zo zie je maar dat enkel een talentvol paard niet genoeg is...

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:47

Grappig dat iedereen er van uit gaat dat hij bij Edward wel gezond was gebleven :D

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:51

R12312 schreef:
Grappig dat iedereen er van uit gaat dat hij bij Edward wel gezond was gebleven :D

Dat is een goeie. Maar het blijft koffiedik kijken.
Ik denk dat Totilas minder hard heeft hoeven werken als dat hij bij Edward had moeten doen.
Ik denk dat hij een prima leven heeft zo.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:56

Ach in de documentaire over totilas, vertelde die linsenhof al dat als Rath er niet op ging, zij er wel graag op wilde rijden. Al was het maar voor de fun. Maar verkopen zou ze voor geen goud doen.
En wie weet kan totilas bij edward nu ook niet meer dat niveau halen.
We zien wel wat er gaat gebeuren. We krijgen vast en zeker nog wel meer hierover te horen.
Laatst bijgewerkt door Madje1992 op 20-04-15 20:07, in het totaal 2 keer bewerkt

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 19:57

Ik geloof ook niet dat Totilas het erg slecht heeft nu. Hij krijgt goed te eten, wordt uitstekend verzorgt, mag af en toe even lekker van bil met een fantoom. Traint wat, stoot zijn teen en gaat weer verder met eten, slapen en dekken.
Waarschijnlijk zijn er heel veel paarden die tekenen voor zo'n leven. En als frau Linsenhoff hem als grasmaaier in de achtertuin wil laten lopen tot zijn dood dan gaat hij toch een fantastische toekomst tegemoet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:03

Denk dat Totilas, ondanks dat het zo is gelopen bij Schockemöhle, daar wel super verzorgd wordt.
In dat perspectief verwacht ik ook niet dat Totilas daar ooit nog weggaat :n

Paddenpad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:04

Tja... karma is een bitch! ;)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:14

dblijham schreef:
Ik geloof ook niet dat Totilas het erg slecht heeft nu. Hij krijgt goed te eten, wordt uitstekend verzorgt, mag af en toe even lekker van bil met een fantoom. Traint wat, stoot zijn teen en gaat weer verder met eten, slapen en dekken.
Waarschijnlijk zijn er heel veel paarden die tekenen voor zo'n leven. En als frau Linsenhoff hem als grasmaaier in de achtertuin wil laten lopen tot zijn dood dan gaat hij toch een fantastische toekomst tegemoet...

In dit trieste verhaal heb ik toch echt even heel hard moeten lachen om jouw post :') van bil met fantoom, hahaha!

Zonder gekheid, een grotere open deur had ik niet kunnen bedenken. Dit was vooraf gedoemd te mislukken. Het was mooi geweest als de sportieve carrière beter van de grond was gekomen, maar iets in mij is toch stiekem blij dat de pennydroom van Ed & Toot nog steeds haarscherp op m'n netvlies staat :)

merel_gomez

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-15 20:16

.
Laatst bijgewerkt door merel_gomez op 06-03-24 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt