Renske Geertman Nederlands Kampioen Jachtpaarden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 13:31

Wauw wat een leuk verslag zeg en gefeliciteerd!!! *\o/*

Ik dacht al, was zij dat nou van vorig jaar, maar ja dus, super dat je je revanche hebt gepakt! :D ook al was je het vorig jaar ook :P

TOPPRESTATIE!!!

En wat een lange dag joh :oo
Ben wel heel erg benieuwd hoe zon wedstrijd eruit ziet.... Terreinrit is gewoon een cross?? Rijd je dan individueel of ga je met de hele groep?

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 15:09

Iedereen bedankt voor de felicitaties!! Ik ben nog steeds heel blij :o

T was idd een hele lange dag! Gelukkig komen deze dagen maar 2x per jaar voor. 1x de onderlinge kampioenschappen en 1x t NK ;)

Het rijden van de terreinproef gaat met z'n 2'en.. De terreinproef is een cross. Voor de Masterklasse staat het op ongeveer een meter. Voor de Membersklasse is het max. 80cm. Ook is het voor de Masterklasse wat technischer. Er zitten moeilijkere lijnen in, sommige hindernissen zijn een stuk smaller en er moet een flinke afsprong genomen worden de waterbak in.

In Nederland wordt op het NK in duo's gereden. Iets wat erg uniek is. Hier is bewust voor gekozen omdat een jachtpaard voorop moet willen lopen maar hij moet ook makkelijk een ander willen volgen zonder dat hij sterk wordt. Halverwege de terreinproef is een wisselhek en daar wordt dus geruild. De voorste gaat nu achter rijden en andersom.

Bij elke hindernis staat een hindernisrechter en zij noteren ook of er in de goede volgorde over de hindernis is gegaan. Degene die voorop begint draagt een gele mouw om zijn/haar arm. Degene met de mouw moet dus tot en met het wisselhek voorop rijden en die zonder mouw moet na het wisselhek voorop.

Ik heb in 2014 en 2013 ook een verslag geschreven. Bij het verslag van 2013 zitten foto's. Dan krijgen jullie er misschien beter een beeld bij:
2014:
[VN] Verslag van Bokker RenskeG over NK Jachtpaarden

2013:
[RIJ-ITP] NK Jachtpaarden: Kampioenen!!!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 16:49

Ah.... stuk duidelijker zo! :)

eline10

Re: Renske Geertman Nederlands Kampioen Jachtpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 16:54

Gefeliciteerd! :D

RenskeG

Re: Renske Geertman Nederlands Kampioen Jachtpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 09:29

Wat ik nog vergeet te zeggen: mijn "terreinproefmaatje" is 13e geworden. Hij mocht nog net terug komen voor t 3e onderdeel, rijden door buitenlandse jury, omdat hij ex-aequo 12e stond maar is uiteindelijk 13e geworden.