Kuggur schreef:Ik praat absoluut niet goed wat ze doet, maar je zieke/oude paard weggeven aan iemand die gratis pension aanbiedt, gaan daar nou echt geen alarmbellen bij rinkelen...?
Dit inderdaad. If it seems to good to be true, it probably is!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Gypsy schreef:Eerlijk? Die mensen hadden zelf de ballen maar moeten hebben om het dier naar de eeuwige velden te sturen. Zodra er niet meer gereden kan worden is hun beste vriendje opeens de stallingskosten niet meer waard.Als de dieren echt geslacht zijn bewijst ze ze eigenlijk een dienst, want dat is beter dan wat je soms hoort, namelijk dat paarden van hand tot hand gaan en gewoon weer bereden worden.
Elin_ schreef:Ze is weer actief op bokt! https://www.bokt.nl/markt/their-ads/383195 op dit account.
Gini schreef:Dit vind ik echt een verhaal: de gelegenheid maakt de dief.
De dader is hier natuurlijk de slechterik, maar het feit dat blijkbaar zoveel mensen hun oude paard bij een wildvreemde dumpen, vind ik eigenlijk nog schrijnender.
Gini schreef:Dit vind ik echt een verhaal: de gelegenheid maakt de dief.
Citaat:De dader is hier natuurlijk de slechterik, maar het feit dat blijkbaar zoveel mensen hun oude paard bij een wildvreemde dumpen, vind ik eigenlijk nog schrijnender.
Shadow0 schreef:Gini schreef:Dit vind ik echt een verhaal: de gelegenheid maakt de dief.
Iemand die al jarenlang structureel accounts aanmaakt om paarden te ronselen is niet bepaald een gelegenheidsdief.
Shadow0 schreef:Citaat:De dader is hier natuurlijk de slechterik, maar het feit dat blijkbaar zoveel mensen hun oude paard bij een wildvreemde dumpen, vind ik eigenlijk nog schrijnender.
Vind ik heel vreemd. Zoveel paarden staan in pension, en zoveel paarden ook op pensioen. Daar is niks geks aan, en hoewel het verstandig is om daar voorzichtig mee te zijn, kun je vaak niet zomaar tegen echt gewetenloze oplichters op. Die weten namelijk hoe ze mensen moeten bespelen. OOK mensen die voorzichtig zijn.
Kuggur schreef:Ik praat absoluut niet goed wat ze doet, maar je zieke/oude paard weggeven aan iemand die gratis pension aanbiedt, gaan daar nou echt geen alarmbellen bij rinkelen...?
Gypsy schreef:Eerlijk? Die mensen hadden zelf de ballen maar moeten hebben om het dier naar de eeuwige velden te sturen. Zodra er niet meer gereden kan worden is hun beste vriendje opeens de stallingskosten niet meer waard.Als de dieren echt geslacht zijn bewijst ze ze eigenlijk een dienst, want dat is beter dan wat je soms hoort, namelijk dat paarden van hand tot hand gaan en gewoon weer bereden worden.
Gini schreef:Nee, tuurlijk niet, mevrouw in kwestie is de grote slechterik, het feit dat deze mevrouw zo gemakkelijk en zo vaak de slechterik kon zijn, is enorm jammerlijk.
Rizette schreef:Maar jij wilt graag rijden en kunt geen 2 paarden betalen
Gini schreef:Zie je me ergens de schuld bij de slachtoffers leggen?Rizette schreef:Maar jij wilt graag rijden en kunt geen 2 paarden betalen
Ik wil een privéjet, maar...
Daarnaast moet je een paard niet in je bezit hebben om te kunnen rijden, maar daar wil men dan ook weer niet aan. Men wilt alles, denkt alleen aan zichzelf (slachtoffer en dader) en wie is de dupe? Juist ja, dat arme paard dat zijn hele gezonde leven wel hartstikke zijn best voor je gedaan heeft, maar nu via een goedkoop achterdeurtje weg moet.
Nee, schuldig zijn die slachtoffers niet, maar beklagenswaardig zijn hun keuzes wel.
Karlijnxxx schreef:Nu mijn paard wat ouder wordt (19) vind ik dit ook een lastig onderwerp. Ik kan haar wegzetten op een professionele (grote) pensioenstal. Dan weet je zeker dat je geen risico loopt en je paard een prachtig leven krijgt in de groep met vrije uitloop. Echter krijgt ze daar ook veel minder aandacht dan ze misschien wel fijn vindt? Dan toch misschien liever naar iemand die er af en toe nog op wil rijden en een super relaxt betrouwbaar leuk paard wil? Maar dan heb je weer meer risico op bepaalde praktijken...
Stalling betalen wil ik best op mij nemen, maar dit geeft ook geen garanties. Haar hier in de buurt houden is gewoon erg kostbaar en door artrose krijg je hier sneller slijtage. Ik snap best dat mensen hun paarden weggeven met het perfecte huisje in gedachten. Helaas dat deze dame niet eerlijk is.