Vrouw die pensioenpaarden doorverkoopt voor de rechter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:16

Kuggur schreef:
Ik praat absoluut niet goed wat ze doet, maar je zieke/oude paard weggeven aan iemand die gratis pension aanbiedt, gaan daar nou echt geen alarmbellen bij rinkelen...?

Dit inderdaad. If it seems to good to be true, it probably is!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:24

Eerlijk? Die mensen hadden zelf de ballen maar moeten hebben om het dier naar de eeuwige velden te sturen. Zodra er niet meer gereden kan worden is hun beste vriendje opeens de stallingskosten niet meer waard. :roll: Als de dieren echt geslacht zijn bewijst ze ze eigenlijk een dienst, want dat is beter dan wat je soms hoort, namelijk dat paarden van hand tot hand gaan en gewoon weer bereden worden. :=

Elin_

Re: Vrouw die pensioenpaarden doorverkoopt voor de rechter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 10:26

Klopt allemaal, maar dat wil nog niet zeggen dat Ellie hier de misdadiger is

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 14:27

Ik zag vandaag deze post op fb. Te zien aan de screenshots is zij het wel.
Elin Nindatu‎ aan Paardenhulp Groningen Drenthe Friesland
4 uur ·
Ik hoop dat het beheer dit bericht goedkeurt.

Ellie G (bekend van oplichterij zelfs op televisie bij Alberto Stegeman) uit Stadskanaal is weer bezig.

Onder de naam Diana op marktplaats en Bep Step op Facebook probeert ze paarden met bemerkingen goedkoop van je af te troggelen. Ze biedt een goed thuis zogenaamd, maar in het echt verkoopt ze je paard - als gezond paard - binnen de kortste keren.

Het moet nu eens afgelopen zijn met deze oplichterij en mishandeling.

Wees gewaarschuwd! Op de Facebook groep opgelicht in de paardenwereld kun je genoeg lezen over deze vrouw en haar wanpraktijken. De toegevoegde foto's zijn screens van verschillende facebookers en gedupeerden die ze benadert heeft.

Ook de media weet het: [https://www.hartvannederland.nl/…/paardenoplichtster-stads…/](https://www.hartvannederland.nl/…/paardenoplichtster-stads…/)

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 14:29

Dit vind ik echt een verhaal: de gelegenheid maakt de dief.
De dader is hier natuurlijk de slechterik, maar het feit dat blijkbaar zoveel mensen hun oude paard bij een wildvreemde dumpen, vind ik eigenlijk nog schrijnender.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 14:31

Gypsy schreef:
Eerlijk? Die mensen hadden zelf de ballen maar moeten hebben om het dier naar de eeuwige velden te sturen. Zodra er niet meer gereden kan worden is hun beste vriendje opeens de stallingskosten niet meer waard. :roll: Als de dieren echt geslacht zijn bewijst ze ze eigenlijk een dienst, want dat is beter dan wat je soms hoort, namelijk dat paarden van hand tot hand gaan en gewoon weer bereden worden. :=

Wat een idee om deze manier van werken goed te praten. Onder kwade voorwendselen troggelt ze de mensen de paarden af. Bij haar weet je zeker dat ze geen goed leven krijgen. Er zijn best nog mensen die wel goed voor een paard willen zorgen wat bemerkingen of wat dan ook heeft. Anders zou Paard zoekt Baas ook niet zoveel paarden kunnen herplaatsen en daar betalen de mensen er ook nog eens voor zonder dat ze eigenaar worden. Nee, ik vind dat je deze manier van paardenoplichting niet goed mag praten.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 14:34

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 14:43

Gini schreef:
De dader is hier natuurlijk de slechterik, maar het feit dat blijkbaar zoveel mensen hun oude paard bij een wildvreemde dumpen, vind ik eigenlijk nog schrijnender.

Mee eens. Neem zelf je verantwoordelijkheid en laat het dier inslapen of betaal maandelijks voor een goede plek. Voor niks gaat de zon op.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 15:09

Gini schreef:

Iemand die al jarenlang structureel accounts aanmaakt om paarden te ronselen is niet bepaald een gelegenheidsdief.

Citaat:

Vind ik heel vreemd. Zoveel paarden staan in pension, en zoveel paarden ook op pensioen. Daar is niks geks aan, en hoewel het verstandig is om daar voorzichtig mee te zijn, kun je vaak niet zomaar tegen echt gewetenloze oplichters op. Die weten namelijk hoe ze mensen moeten bespelen. OOK mensen die voorzichtig zijn.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 15:27

Shadow0 schreef:
Gini schreef:

Iemand die al jarenlang structureel accounts aanmaakt om paarden te ronselen is niet bepaald een gelegenheidsdief.

Ik zei ook niet 'gelegenheidsdief', ik zei 'de gelegenheid maakt de dief'.

Shadow0 schreef:
Citaat:

Vind ik heel vreemd. Zoveel paarden staan in pension, en zoveel paarden ook op pensioen. Daar is niks geks aan, en hoewel het verstandig is om daar voorzichtig mee te zijn, kun je vaak niet zomaar tegen echt gewetenloze oplichters op. Die weten namelijk hoe ze mensen moeten bespelen. OOK mensen die voorzichtig zijn.

Paarden staan meestal niet gratis in pension. Als een wildvreemde jouw kreupele, oude paard gratis wilt opvangen, moeten er enorme alarmbellen afgaan, als dat niet gebeurt en je brengt je paard vrolijk naar daar, dan vind ik dat schrijnend, ja. Ik ben vrij om dat te vinden. ;)

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 15:40

Kuggur schreef:
Ik praat absoluut niet goed wat ze doet, maar je zieke/oude paard weggeven aan iemand die gratis pension aanbiedt, gaan daar nou echt geen alarmbellen bij rinkelen...?

Helemaal mee eens. Waarom zou je uberhaupt een paard van een ander voor niks willen verzorgen. Hooguit eens 1 voor gezelschap van je eigen paard bijvoorbeeld, maar geen aantallen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 15:43

Gypsy schreef:

Dank je wel.
De eigenaren zijn het ook echt zelf schuld.
Mijn oudje is al jaren op pensioen maar ik draai wel zelf voor de kosten op hoor. Ben met haar opgegroeid en ze heeft mij een fantastische kleindochter gegeven waar ik dolblij mee ben dus sowieso blijft mijn oudje tot haar dood bij mij, ook als dat extra uurtjes op het werk betekent. Zelf inslapen/slachten of overtime draaien, niet dumpen bij iemand anders is toch vrij logisch? Dier is geen fiets. En dan maar janken op bokt als de nieuwe eigenaar het paard dan toch verkoopt wegens te hoge kosten/tijdgebrek/andere redenen.
Want die topics kom ik echt te vaak tegen. Dat is ook triest voor de dieren die zo weer de handel in gaan, mishandeld worden wegens het bereden worden terwijl ze kapot zijn, de gevaren ervan voor de onwetende nieuwe eigenaar... Allemaal omdat iemand het lef niet had een volwassen besluit zelf te nemen.

Alsof iemand gratis jouw "waardeloze" paard wilt gaan verzorgen. Je weet zelf hoeveel een paard kost... :+
Laatst bijgewerkt door chimello op 25-02-20 15:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 15:44

Ik heb nu ook een pensioen paard van iemand in “pension” als maatje voor mijn paard.Maar het lijkt mij wel moeilijk om je dierbare bezit over te laten aan een vreemde.Vooral na zulke verhalen.Het verschil is natuurlijk wel dat zijn eigenaar regelmatig komt kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 15:45

Neem je verantwoordelijkheid en laat je dier inslapen.

Gratis weggeven voor een goede oude dag is maar zelden mogelijk.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 15:55

De paarden gaan lang niet allemaal gratis weg hè. Gewoon voor lage bedragen. Ik ben het absoluut met iedereen eens, maar om het nu goed te praten of de schuld te verleggen..

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 15:56

Nee, tuurlijk niet, mevrouw in kwestie is de grote slechterik, het feit dat deze mevrouw zo gemakkelijk en zo vaak de slechterik kon zijn, is enorm jammerlijk.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 17:00

Gini schreef:
Nee, tuurlijk niet, mevrouw in kwestie is de grote slechterik, het feit dat deze mevrouw zo gemakkelijk en zo vaak de slechterik kon zijn, is enorm jammerlijk.

Neem een voorbeeld een paard heeft een peesprobleem maar dierenarts zegt probeer hem een jaar ergens te gaan weiden.Wie weet wordt het paard beter. Maar jij wilt graag rijden en kunt geen 2 paarden betalen en Ellie Germs komt om de hoek kijken al dan niet onder een valse naam en zegt ik heb ruimte genoeg. Ik durf het wel aan met jouw paard, ik heb wel veel ruimte en ik wil wel proberen of je paard nog kan herstellen dan heb ik er misschien nog een fijn rijpaard aan. Ellie betaald een klein bedragje en jij bent blij dat je paard toch een kans krijgt en jij verder kunt met een ander paard. 3 weken later is je paard al door haar verkocht of naar de slacht of aan een nietsvermoedende koper waar zij niets vermeldt van de blessure van het paard en het paard voor een normale prijs verkoopt. Lukt de verkoop voor normale prijs niet dan verkoopt ze het paard naar de slacht en heeft ze nog goed winst. Deze dame is al veroordeeld maar gaat gewoon door. Dan mag heel Bokt vinden dat zij niet schuldige is maar de oud eigenaren van de paarden . Maar in ieder geval denkt de wet daar anders over. Ellie stelt ook rustig een ondertekend contract er bij op. Maar daar stoort ze zich niet aan. Wat moeten oud eigenaren nog meer doen om hun paard een kans te geven? Dierenarts laat een paard niet inslapen wat nog ( eventueel op zeer lange termijn) te genezen is. Moeten de eigenaren dan hun paard laten slachten terwijl Ellie mooi praat en zegt het paard nog een kans te geven? Niet iedereen is op de hoogte van het feit dat er mensen rondlopen die zoals zij nergens ook maar iets lak aan hebben.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 17:12

Zie je me ergens de schuld bij de slachtoffers leggen?

Rizette schreef:
Maar jij wilt graag rijden en kunt geen 2 paarden betalen

Ik wil een privéjet, maar...

Daarnaast moet je een paard niet in je bezit hebben om te kunnen rijden, maar daar wil men dan ook weer niet aan. Men wilt alles, denkt alleen aan zichzelf (slachtoffer en dader) en wie is de dupe? Juist ja, dat arme paard dat zijn hele gezonde leven wel hartstikke zijn best voor je gedaan heeft, maar nu via een goedkoop achterdeurtje weg moet.
Nee, schuldig zijn die slachtoffers niet, maar beklagenswaardig zijn hun keuzes wel.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 17:34

Gini schreef:
Zie je me ergens de schuld bij de slachtoffers leggen?

Rizette schreef:
Maar jij wilt graag rijden en kunt geen 2 paarden betalen

Ik wil een privéjet, maar...

Daarnaast moet je een paard niet in je bezit hebben om te kunnen rijden, maar daar wil men dan ook weer niet aan. Men wilt alles, denkt alleen aan zichzelf (slachtoffer en dader) en wie is de dupe? Juist ja, dat arme paard dat zijn hele gezonde leven wel hartstikke zijn best voor je gedaan heeft, maar nu via een goedkoop achterdeurtje weg moet.
Nee, schuldig zijn die slachtoffers niet, maar beklagenswaardig zijn hun keuzes wel.

Dat ben ik met je eens, maar loop toch al lang in de paarden mee en er zijn er maar weinig waar de paarden echt oud mogen worden en dan ook nog een goede tijd hebben. Want met 15 anderen op een te kleine plek is ook niets voor een oud paard.

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 19:36

Ellie g is al een tijdje weer actief. Nu handelt ze in katten. Ze heet Sylvester op fb.
Vraagt al meerdere maanden elke dag om kittens en verkoopt ze net zo snel weer.
Iemand enig idee waar ik dit kan melden behalve bij Mp?

Wasiop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 19:43

LID (Landelijke Inspectie Dierenbescherming)?

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 20:02

Nu mijn paard wat ouder wordt (19) vind ik dit ook een lastig onderwerp. Ik kan haar wegzetten op een professionele (grote) pensioenstal. Dan weet je zeker dat je geen risico loopt en je paard een prachtig leven krijgt in de groep met vrije uitloop. Echter krijgt ze daar ook veel minder aandacht dan ze misschien wel fijn vindt? Dan toch misschien liever naar iemand die er af en toe nog op wil rijden en een super relaxt betrouwbaar leuk paard wil? Maar dan heb je weer meer risico op bepaalde praktijken...

Stalling betalen wil ik best op mij nemen, maar dit geeft ook geen garanties. Haar hier in de buurt houden is gewoon erg kostbaar en door artrose krijg je hier sneller slijtage. Ik snap best dat mensen hun paarden weggeven met het perfecte huisje in gedachten. Helaas dat deze dame niet eerlijk is.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 09:17

roekes schreef:
Ellie g is al een tijdje weer actief. Nu handelt ze in katten. Ze heet Sylvester op fb.
Vraagt al meerdere maanden elke dag om kittens en verkoopt ze net zo snel weer.
Iemand enig idee waar ik dit kan melden behalve bij Mp?

Dierenbescherming? Politie tippen?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 09:20

maar hoezo dan Karlijnxxx? Je kunt zelf dan toch af en toe rijden en sowieso aandacht aan het dier geven? Ga er een paar keer per week mee wandelen etc.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-22 09:26

Karlijnxxx schreef:
Nu mijn paard wat ouder wordt (19) vind ik dit ook een lastig onderwerp. Ik kan haar wegzetten op een professionele (grote) pensioenstal. Dan weet je zeker dat je geen risico loopt en je paard een prachtig leven krijgt in de groep met vrije uitloop. Echter krijgt ze daar ook veel minder aandacht dan ze misschien wel fijn vindt? Dan toch misschien liever naar iemand die er af en toe nog op wil rijden en een super relaxt betrouwbaar leuk paard wil? Maar dan heb je weer meer risico op bepaalde praktijken...

Stalling betalen wil ik best op mij nemen, maar dit geeft ook geen garanties. Haar hier in de buurt houden is gewoon erg kostbaar en door artrose krijg je hier sneller slijtage. Ik snap best dat mensen hun paarden weggeven met het perfecte huisje in gedachten. Helaas dat deze dame niet eerlijk is.

Gewoon de stelregel in je hoofd houden dat je geen paard moet verkopen die niet gezond (meer) is.

Op zo'n pensioenplek kun je wellicht wel iemand vinden die aandacht wil geven en ermee wil tutten, beetje bosritjes maken of je doet dat gewoon zelf.

De meeste mensen willen van hun oude (ongezonde) paarden af omdat ze zelf niet meer (genoeg) kunnen rijden en dan zijn de ambities meestal groter dan de liefde voor het dier.