Vingino officiëel verkocht aan Valentijn van Weering

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roxxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 07:12

In het Algemeen Dagblad heeft die Margriet van Beelen afgelopen maandagmorgen, vooraf aan het kort geding gereageerd!'

Ik wil Vingino verkopen'
,,Ja, ik wilde Vingino verkopen", zegt Margriet van Beelen (51), de eigenaresse van het dier. ,,En, ja, ik wil Vingino nog steeds verkopen. Ik heb hem van zijn 3de tot 8ste zelf bereden. Heb veel tijd, energie en geld in hem zitten, en dan komt er een moment van: nu is het genoeg. Met het geld dat zo'n dier waard is, kan een mens heel veel andere dingen doen. Ik heb Vingino met plezier 3 jaar door Tommie Visser laten berijden. Het was een goede combinatie. Maar het is en blijft mijn paard en ik snap niet dat Tommie zich zo tegen de verkoop heeft verzet.
,,Hij zal wel het gevoel hebben dat ik zijn olympische ambities in de weg zit", gaat ze verder. ,,En natuurlijk had ik hem willen compenseren voor de tijd die hij in Vingino heeft gestopt. Hij krijgt sowieso een percentage van de opbrengst. En misschien had er ook best een deal kunnen komen tussen mij, Tommie en een nieuwe sponsor. Maar nu? Nu zie ik liever niet dat Tommie er ooit nog op rijdt. De relatie is verwoest. Wat zijn familie op hun manege ons heeft aangedaan, de dag dat we het paard wilden komen ophalen: verschrikkelijk. Ze probeerden ons tegen te houden met barbecuepennen, met messen, en zetten mijn man en neefje een pistool tegen het hoofd. Sommige familieleden moesten naar een traumapsycholoog. En nooit heeft Tommie excuses aangeboden, hij blijft in de slachtofferrol. En dan die meneer Van Weering die zegt dat hij Vingino al heeft gekocht? Hij staat niet in zijn recht, maar dat zal voor de rechter wel blijken.''

tiger27

Re: Vingino officiëel verkocht aan Valentijn van Weering

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 07:19

Donderdag komt er een persconferentie bij mvr van beelen dan komt haar kant van het verhaal naar buiten

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 07:21

wat een verhaal zeg, laten we hopen dat het nu allemaal eindelijk voorbij is.
ik ken deze ruiter niet, wat denken jullie, komt het paard daar wel tot zijn recht?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 07:29

Ja hoor zeker @knakker! ruiter wil graag verder op komen in de GP en is zelf ook bekwaamd jury lid ben ook benieuwd hoe ze het gaan doen :)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 07:31

tiger27 schreef:
Donderdag komt er een persconferentie bij mvr van beelen dan komt haar kant van het verhaal naar buiten

Hoe kom je aan dit nieuws?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 08:19

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 08:28

_/-\o_

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:59

ohjee, geen paardenjournalist en ook geen dierenkenner :D

Mooi dat het beestje nu weer een vaste eigenaar heeft. Jammer voor Tommie Visser dat hij er niet meer op mag en hoop dat hij zich voldoende gecompenseerd voelt met zijn deel van de verkoopprijs.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:05

CoriienRN schreef:
Ja hoor zeker @knakker! ruiter wil graag verder op komen in de GP en is zelf ook bekwaamd jury lid ben ook benieuwd hoe ze het gaan doen :)

oke dank je!

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 12:08

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:03

*\o/* ben benieuwd of vingino zijn blaf kunsten ook zal laten zien in de dressuurring

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:38

Ossie96 schreef:
Gem schreef:

:')

Het zal je toch gebeuren... Denk je na alle heisa het probleem opgelost te hebben....en dan rijdt eindelijk de veewagen voor bij de stal, de klep gaat open....en dan stapt er een teckel uit. :+

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:47

safina schreef:
Gem schreef:

Het zal je toch gebeuren... Denk je na alle heisa het probleem opgelost te hebben....en dan rijdt eindelijk de veewagen voor bij de stal, de klep gaat open....en dan stapt er een teckel uit. :+

Veeg mij maar op _O-
Ik ga de pony ook maar leren zitten voor het oversteken, misschien helpt dat bij de verkoop. :')

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 14:59

nontie schreef:
Veeg mij maar op _O-
Ik ga de pony ook maar leren zitten voor het oversteken, misschien helpt dat bij de verkoop. :')

Tekst voor de verkoopadvertentie: indien Vingino toch net iets boven het budget lag hebben wij voor u zijn soortgenootje te koop. De onze gaat braaf zitten alvorens de weg over te steken. Bovendien is dit een compactere uitvoering van de reu Vingino waardoor deze makkelijker op schoot past :P

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 15:59

Haha heel leuke fout in dat krantenartikel! :')

Ik ben ook van mening dat Vingino in goede handen is bij Valentijn :j

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:15

Ik vind het eerlijk gezegd toch echt meer dan te triest voor woorden als er serieus schriftelijk is vastgelegd dat Tommy hem niet meer zou mogen rijden. Ik vraag me eerlijk gezegd ook af of dit juridisch mogelijk is. Daarnaast is het volgens mij heel makkelijk te omzeilen door het paard even op naam van iemand anders te zetten en Tommy kan gewoon sturen........

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:30

bliver schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd toch echt meer dan te triest voor woorden als er serieus schriftelijk is vastgelegd dat Tommy hem niet meer zou mogen rijden. Ik vraag me eerlijk gezegd ook af of dit juridisch mogelijk is. Daarnaast is het volgens mij heel makkelijk te omzeilen door het paard even op naam van iemand anders te zetten en Tommy kan gewoon sturen........

Ik vind het natrapperij van de eigenaresse. Ze wilde toch verkopen? Nou, dat is gebeurd.
Zoals TV zei: ze heeft me niet eens de kans gegeven om hem zelf te proberen te kopen met een sponsor. Voor zo'n jongen zijn het niet de alleen de OS die door zijn neus geboord worden maar het scheelt ook nog eens heel veel werk want een olympisch ruiter heeft zijn stal makkelijker vol dan een andere ruiter.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:33

Ik ga ook echt stuk als Tommy er over een tijdje gewoon op zit. Ik geloof nooit dat dit juridisch dicht te timmeren is. Iemand toevallig verstand van?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 16:38

Wat als Valentijn hem wil verkopen?

Roxxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 17:38

Eigenaresse beweert dit ook niet; Zij heeft er nog niets over verteld. Komt nog wel denk ik. Ik hoorde via via dat zij er geen problemen mee zou hebben. Visser moet het paard dan gewoon kopen en niet door bedrog afhandig maken, zoals hij bij haar probeerde. Ze stelt dat als ze wil dat Visser er nooit meer in de buurt komt, dan had ze hem simpelweg niet moeten verkopen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 20:19

Gewoon vast laten leggen wat er nu gedaan is....

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:13

CoriienRN schreef:
Gewoon vast laten leggen wat er nu gedaan is....

Ja, al vraag ik mij af of dit stand kan houden. Stel dat Valentijn absoluut geen klik heeft of failliet gaat en TV is de enige die Vingino kan en/of wil kopen? Wat dan? Beetje overdreven, maar garanties in dit leven heeft niemand. ;) Of Valentijn verkoopt hem aan mw. X en zij verkoopt hem alsnog aan TV?

Als je zeggenschap over je paard wil hebben/houden, dan moet je hem niet verkopen, zie die honderden topics op Bokt over dit onderwerp. :D

Ach, de tijd zal leren, wie Vingino gaat rijden/uitbrengen in de sport en of het succesvol zal zijn.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 06:18

Nogmaals dat is Valentijn ;) niemand anders.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 08:14

Ik vind het apart dat iemand zich die beperking laat op leggen. Wil je blijven bepalen die er op gaat, moet je hem niet verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 09:02

Ayasha schreef:
Ik vind het apart dat iemand zich die beperking laat op leggen. Wil je blijven bepalen die er op gaat, moet je hem niet verkopen.

Ach, je weet niet wat er precies afgesproken is. Misschien is er wel iets afgesproken voor een bepaalde tijd. Of wie weet heeft TV zelf wel toegezegd er nooit meer op te gaan zitten in ruil voor zijn percentage en staat die afspraak helemaal los van de huidige koper. Of er is helemaal niets afgesproken. Dat blijft gissen natuurlijk.

Wat maakt het ook uit... Als ze er allemaal gelukkig mee zijn, is dat toch prachtig? Dat ordinaire geruzie is dan tenminste klaar. Ik vond dat eigenlijk wel een aanfluiting voor de paardensport.