Paard zonder ruiter aangetroffen in Den Helder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Paard zonder ruiter aangetroffen in Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 14:22

Zo slecht ziet dat paard er niet uit hoor :-)

Ik vind het meer bijzonder hoe hoofdstel en rest van het tuig om het paard heen lijken te hangen :))

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 14:24

Maartje1990 schreef:
Amalarab schreef:
Paard mag ook wel beter gevoerd, arm ding

Beter gevoerd worden? :+ Dier is helemaal niet mager??? :?

tamary schreef:
Als je op de foto alle ribben kan tellen mag er echt wel iets op, zelfs nu net na de winter. Het is geen volbloed in raceconditie.

Meeste paarden zijn veels te dik, zéker na de winter is het zien van de ribben (je kunt ze echt niet allemaal tellen) niet slecht. Hij heeft verder gewoon een ronde buik. Dus vind dat nogal een rare opmerking.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 14:27

Apple schreef:
Zo slecht ziet dat paard er niet uit hoor :-)

Dank je :) , ik heb er nl 1 staan die er vergelijkbaar uit ziet. En die staat ivm ondergewicht toch echt al een tijd stil.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 14:45

Sincere schreef:
Eigenaar heeft zich gemeld en schreef op Facebook dat er bij haar is ingebroken op stal. Naast dat er behoorlijk wat gejat is, was haar paard Indy ook meegenomen, en achtergelaten.
Eigenaar schrijft ook dat het paard geen zichtbaar letsel heeft.

Het paard is dus NIET weggelopen,maar gestolen en achtergelaten.

Arm dier :(

tja of geluksvogel, nu kan hij tenminste weer veilig terug naar zijn eigen stalletje.

En mager, valt wel mee. niks te dik maar om dit nu een arm dier te noemen vind ik wat overdreven.
Op een foto is dat echt niet goed te beoordelen

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 15:23

Ik denk dat hij er een beetje raar bijstaat met z'n opgetrokken buik door dat singeltje wat op een niet te fijne plek zit. En wie weet wat het dier vannacht heeft meegemaakt. Ik zie er ook niet op m'n best uit na een avondje stappen :D gelukkig is het goed afgelopen voor hem.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:04

Wel vervelend als je paard zo aangetroffen wordt. Het mag wel duidelijk zijn dat iemand die iets van paarden weet een paard zo niet zou opzadelen. Als je de foto bekijkt bij de link in dit topic: [NM] Paard gevonden zonder ruiter in Den Helder , zie je dat er vlakbij nog een zadel op de grond ligt ook.
Heel braaf dier in elk geval als hij met die singel van die barebackpad op die plaats zo rustig blijft staan.

Gelukkig is de eigenaar gevonden en zal het paard inmiddels weer op de juiste plek staan, ergens las ik ook dat er nog meer spullen gestolen waren, ik hoop dat die ook terecht zijn. Toch is het een vreemde gebeurtenis die je wel aan het denken zet...

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-15 16:08

Dat het paard niet gestikt is door die neusriem.

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 00:18

Amalarab schreef:
Paard mag ook wel beter gevoerd, arm ding

Beetje kortzichtige opmerking i.m.o. en ook niet echt relevant in dit geval. Paard ziet er niet zo slecht uit en idd buik opgetrokken door singel. En al zou het paard er wel magertjes uit zien, dan is een opmerking als 'beter voeren' ook een beetje kort door de bocht als je de achtergrond vh paard niet kent. Heb zelf een shetlander lopen die vroeger altijd veel te snel vet werd. Totdat hij ziek werd. Ik kon voeren wat ik wilde... wat ik er ook in stopte, aankomen.. ho maar. Nu eindelijk na 1,5 jaar is hij weer op normaal gewicht. Dus een beetje voorzichtig met het rondstrooien van dit soort opmerkingen ;) zie het wel vaker op bokt gebeuren.

Ontopic: vreemd verhaal, ben wel benieuwd of de dader nog gevonden wordt. En zo gek is het nog niet dat ze op zoek gaan naar een mogelijke ruiter. Als eigenaar kijk je ook raar op. Gek zaakje.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 00:43

dier is niet te mager in mijn ogen..

in de winter kan het helemaal geen kwaad als je paard wat afvalt en de ribben te zien zijn in de lente..
daarna gaan ze immers (als het goed is), het gras op en zullen ze zich rond eten gedurende de zomer.. Dit is een natuurlijke gewichtsschommeling bij paarden onder invloed van de seizoenen (tenzij we ze bijvoeren met ladingen brok en maar een paar uurtjes per dag buiten laten).

ik zie liever een paard die wat magerder is (niet te mager, dat is wat anders) door de winter, het land opgaan.. Dan een moddervet bijgevoerd paard..

er is aangetoond dat een te hoog gewicht tot een spikende insuline leidt bij het eten van suikerrijk voedsel (gras dus).. tevens is er een direct verband tussen insuline spikes en hoefbevangenheid.

Voor het zelfde geld laat de eigenaar van dit dier het paardje iets verder teruglopen in gewicht om de kans op bijvoorbeeld (de terugkeer van) hoefbevangenheid te voorkomen. Te mager is hij zeker niet.. hij is gewoon klaar voor het land en kan zich zonder verhoogd risico lekker volschransen van de zomer (in tegenstelling tot paarden die nu al kampen met overgewicht).

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:58

dat paard zal ook wel een aparte nacht hebben gehad, gelukkig is hij weer bij de eigenaar.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:48

Politie kwam bij ons op stal om te vragen of het een van onze paarden was. Nee... En je hoeft ook niet te zoeken naar een ruiter want hier heeft niemand op gezeten :) en een barebackpad er op en een zadel er naast. Nou die heeft niet alleen een buitenritje gemaakt. Toch is de politie met een heli gaan zoeken :)

Blijft een vreemd verhaal en moeten bekenden zijn geweest van iemand van die stal. Anders kan je niet een voerkist open maken met de sleutel.