Pony gestald in gang tussen twee huizen in Groot-Brittannië

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ihashe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 16:40

Sneu voor die pony

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 17:03

Arme pony :(:)

Dit was altijd de oplossing die ik als kind fantaseerde als mijn ouders zeiden dat er geen ruimte was. :+

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 23:48

Toydoll schreef:
Half Nederland staat vol met paarden die 23-24 uur per dag opgesloten staan op een stuk dat nog kleiner is dan dat steegje. Enige verschil is dat die dan droog staan; maar dat maakt het niet minder zielig.

Misschien moeten die ook maar allemaal in beslag genomen worden.

Ik wilde ook al zeggen; hij staat in ieder geval wel buiten :+

Het gemiddelde stalpaard heeft het wel wat beter dan dit denk ik. Schoon, stevig bedje, droge voeten, kunnen een rondje draaien..

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 00:11

Toydoll schreef:
Half Nederland staat vol met paarden die 23-24 uur per dag opgesloten staan op een stuk dat nog kleiner is dan dat steegje. Enige verschil is dat die dan droog staan; maar dat maakt het niet minder zielig.

Inderdaad, exact mijn gedachte.
Ik ken hier in de buurt zelf een manege met stands waar de paarden in hun eigen zeikwater en stond staan (geen stro) en ook strak vastgebonden staan in de stands. Als minstens 10 jaar!

ilaan

Re: Pony gestald in gang tussen twee huizen in Groot-Brittannië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 01:16

Ach hier in de buurt is een stal waar de paarden in stands staan met daarachter een goot. Paarden kunnen alleen fatsoenlijk vlak staan als ze voorin staan, liggen doen ze wel maar met hun kont in die vieze goot. Komen in de winter 2u per dag in de binnenbak en in de zomer van 9 tot 16 buiten. Oh en er is geen drinkwater in de stand zelf.

Vind ik zieliger dan dit om eerlijk te zijn. Maar de dierenbescherming vind het prima. Schiet mij maar lek.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 08:21

Toydoll schreef:

Mijn gedachte. Gooi er kniehoog stro in (wat de hoeven en longen van het paard beschadigt) zet er een paar vergulde knoppen op en opeens is het een "lekker bedje". :') Hoezo hypocriet....