Vleeshandelaar Selten veroordeeld tot 2,5 jaar cel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 08:34

Palmera schreef:
nine1987 schreef:
Ik vind het zelfs nog een lichte straf.. Of ligt dat aan mij?

Alle straffen in Nederland zijn zeer laag in verhouding tot delict.

Dit is niet waar. Dit is een gevoel wat leeft bij mensen maar waar het vandaan komt is mij een raadsel, Nederlands behoort tot een van de landen in Europa met de zwaarste straffen. ja, ooo voor verkrachting en iemand doodrijden. Beetje stemmingmakerij dit.

Over Selten: terecht dat hij behoorlijk gestraft wordt. Oplichting en de volksgezondheid in gevaar brengen is niet niks.

Albert

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 08:57

Palmera schreef:
En terecht. Fraude met voedingsmiddelen mag wat mij betreft net zo aangepakt worden als "normale" fraude.

Dat is waar, maar waarom krijgt iemand die beleggingen verkoopt als spaarrekening dan daarvoor geen straf maar een bonus terwijl hierdoor meer mensen enorm, soms voor hun hele leven, zijn gedupeerd?

karuna
Drukke kabouter

Re: Vleeshandelaar Selten veroordeeld tot 2,5 jaar cel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:24

Goede zaak dat dit zo hard is aangepakt. Triest is dat hij eigenlijk vrolijk doorgaat maar dan in Belgie. Als je zo bewust de boel bedonderd met ook nog vlees dat niet eens voor consumptie mocht dienen. Dat kun je niet hard genoeg aanpakken. Je voedsel dat je eet moet toch wel veilig zijn en ook zijn wat het zou moeten zijn.

Penicilline in het vlees en ik wordt doodziek als ik pech heb, met allergieen die dodelijk kunnen zijn is het ook erg gevaarlijk. Wat ik begreep is dat er buut inzat dus potientieel kankerverwkekkend ook fijn om binnen te krijgen.

purny

Re: Vleeshandelaar Selten veroordeeld tot 2,5 jaar cel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 09:38

Justitie vond dat hij al een straf opzich had gehad. Omdat zijn naam vrijwel overal op had gedoken. Waarom dan licht straffen. Hij heeft het vlees vermengd. Dus zijn probleem.

Overigens vind ik in sommige gevallen straffen te laag of kan men alles flikken. Als je maar een bekende naam hebt.