RaafSmits schreef:SusanH Ik weet niet uit welk tijdperk jij afkomstig bent maar in mijn tijd werden alleen springpaarden met bandages en een verdwaalde springschoen gereden.
Peesbeschermers??? Springschoenen?????? nooit van gehoord.
Tegenwoordig zie je zélden meer een paard buiten zonder bescherming.
Ik wil het niet afkraken, maar het hoort ook wel érg in het mode beeld van vandaag de dag
Al die hippe en op elkaar afgestelde setjes van dekentjes, frutsels en dingetjes aan en om het paard, helemaal afgestemd op de ruiter.
Net zo als je nou legers honden en katten voorbij ziet trekken met mode bewuste kledij aan.
Sommige hondjes hebben geen pootjes meer nodig, die zijn vergroeid met hun draagtas.
Ik had 20 jaar geleden windhonden op de renbaan lopen en ja.....die droegen voor en na de race of training een deken om warm te blijven en niet te snel af te koelen.
De tekst en uitleg die ik heb moeten geven aan mensen......boeken vol!!!!
Vandaag de dag is het bijna dierenmishandeling als je met slecht weer met een "blote "hond gaat wandelen of geen slofjes aandoet als het heeft gesneeuwd.
Mooi gezegd! ik vind ook dat er tegenwoordig teveel gepamperd wordt met dieren.
Ik snap het wel hoor, want tijdens het jachten, worden ze vies/ nat en komt er zooi erin en dat gaat alleen maar voor blessures zorgen en of irritaties.
Liever zonder rotzooi aan de benen en hoeven, dat is het beste........deze paarden worden er ook op uitgezocht en getraind.