Kijk mee naar de jongste deelnemers aan Britse jachtritten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 17:30

Billy schreef:
Ik vind het geweldig, superveel vertrouwen tussen kinderen en ponies....Ze doen het toch maar...Ook bij die cob zie ik geen grote problemen, gewoon een wat mindere momentopname. Ik ben onder de indruk, en ook een beetje jaloers op hun lef!!! :D :D :D

Nou idd!! :D 8-)

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 17:45

Denk dat dit typisch Engeland is.
Kids groeien hier mee op, pony's worden daarop getraind/ gekocht.

Het is drie kwartier vliegen, maar een wereld van verschil.

Hier schieten pa en /of ma al in de stress als pony's in een manege les te veel een eigen willetje krijgen.
Laat staan als het spul begint te draven of te galopperen terwijl het niet de bedoeling is.
Huilende kids is dan geen uitzondering, en de dame of heer in het midden van de bak krijgt nog al eens wat naar het hoofd geslingerd in de zin van onkundig zijn of te grote risico's nemen.

Deze Engelse kids gaan van jongs af aan mee naar buiten, meestal zijn de ouders boven modaal dus de juiste lessen en materiaal is geen probleem.
Dénk dat het merendeel van deze jonge ruiters er mee is opgegroeid.

Vind ik het leuk/ goed????
Ik loop niet over van enthousiasme.

Annoya

Re: Kijk mee naar de jongste deelnemers aan Britse jachtritten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 17:57

Als kind heb je ook een voordeel je denkt minder over de gevolgen.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:02

Ultieme lol met je knol :D

Mooi bijschrift ook: dit is het vierde kind dat van deze pony leert rijden. Zonder pony die echt wil gaat dit nooit gebeuren. ..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:23

Wat mij altijd verbaast is dat al deze ruiters en de meeste paarden zonder extra bescherming rijden, terwijl je in de sgw waar je soortgelijke obstakels ook tegenkomt met bp en beenbescherming moet rijden. Sommige pony' s dragen wel gewone peeskappen, maar het merendeel heeft niks om de benen. Zal wellicht ook vanuit praktisch oogpunt zijn, maar ik zou mijn paard er toch niet aan wagen. Ben daar iets te voorzichtig voor.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 19:41

Beenbescherming is ook niet zaligmakend.. Zeker met al die heggen waar ze overheen springen, als er een tak tussen schiet heb je een probleem.

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:14

Ooh die onbevlogen tijden... was toch fantastisch, die ponytijd.
Leuk om te zien, zo'n serie foto's!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:19

Geweldig! Wat kunnen die verrekte goed blijven zitten :=

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 20:52

SusanH Ik weet niet uit welk tijdperk jij afkomstig bent maar in mijn tijd werden alleen springpaarden met bandages en een verdwaalde springschoen gereden.

Peesbeschermers??? Springschoenen?????? nooit van gehoord.

Tegenwoordig zie je zélden meer een paard buiten zonder bescherming.
Ik wil het niet afkraken, maar het hoort ook wel érg in het mode beeld van vandaag de dag
Al die hippe en op elkaar afgestelde setjes van dekentjes, frutsels en dingetjes aan en om het paard, helemaal afgestemd op de ruiter.

Net zo als je nou legers honden en katten voorbij ziet trekken met mode bewuste kledij aan.
Sommige hondjes hebben geen pootjes meer nodig, die zijn vergroeid met hun draagtas.

Ik had 20 jaar geleden windhonden op de renbaan lopen en ja.....die droegen voor en na de race of training een deken om warm te blijven en niet te snel af te koelen.
De tekst en uitleg die ik heb moeten geven aan mensen......boeken vol!!!!
Vandaag de dag is het bijna dierenmishandeling als je met slecht weer met een "blote "hond gaat wandelen of geen slofjes aandoet als het heeft gesneeuwd.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:31

RaafSmits, vind je die hele tirade over dierenkleding niet ontiegelijk overdreven? Er zijn nog steeds meer dan genoeg mensen die hun paard zonder bescherming rijden, en er zijn al zeer zeker meer mensen met naakte huisdieren dan aangeklede huisdieren. Dus mits je je post kan onderbouwen met cijfers vind ik hem erg overdreven.

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 21:37

_mexx_lady_ schreef:
Wat Kaus ook zegt, wordt gewoon niet vrolijk van de hindernissen.

Ik ook niet, vind het eerlijk gezegd doodeng en zou mijn paard en mijn kind er niet aan wagen. Ook met cross vind ik die "vaste" hindernissen zo eng (dat er geen balk af kan rollen zeg maar)....

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-15 22:48

Dit zijn meest heggen, die geven gewoon grotendeels mee als ze er doorheen springen. Niet teveel miepen, ik denk dat die kinderen met hun ponies meer ervaring hebben met buitenrijden en springen dan wij hier in Nederland

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 07:01

ik heb het idd niet over de heggen. Veelal staan hier gewoon hekjes in. Ook zie ik een hindernis waar geen balk af kan vallen...
Ik ben nu eenmaal heel voorzichtig, ik zou het risisco niet nemen, ook al kun je nog zo goed rijden en je pony nog zo goed springen, ALS het mis gaat, gaat het ook goed mis!

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 07:21

Geweldig om te zien dat jonge kinderen met hun pony's mee springen met de grote paarden. Petje af hoor voor de kids , de hindernissen zijn hoog en de pony's jumpen er over.

Mooie foto's hoor en daar zitten leuke pony's bij.

Lang geleden heb ik ooit eens een jacht mee gereden in Ierland was dat wel , daar zag je ook jonge kinderen met hun pony's mee rijden. Ik stond er wel van te kijken dat de pony's alle hoge hindernissen gewoon mee sprongen en vaak sprongen de pony's gemakkelijker over de sprongen dan de grote paarden.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 07:50

Dus mits je je post kan onderbouwen met cijfers vind ik hem erg overdreven.

@ Lara_ silver

Wie doet hier nu overdreven??? :D
Kijk alleen eens rond op een site als deze en kijk eens goed om je heen.
Als winkels als een Wibra en Action al dierenkleding opnemen in het assortiment wil dat zeggen dat daar in álle groepen van de bevolking vráág naar is.

Net zoals alle dierenwinkels en webshops een meer dan gemiddeld assortiment in voorraad hebben.
Als er geen vraag naar was zou men daar in deze tijd niet in investeren, dus hoeveel "cijfers "wil je hebben.??

Maar laten we het verder gewoon over het onderwerp van het topic houden.
IK wou eigenlijk alleen maar even reageren op het ontbreken van de peesjes bij de springfoto's.
Laatst bijgewerkt door 7ofhearts op 07-04-15 08:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 07:55

Dat moet tenzij zijn Raaf...
Ik vind je ook een beetje doordraven over hondjes, dat is helemaal off topic nl...

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 10:19

essie_blue schreef:
Billy schreef:
Ik vind het geweldig, superveel vertrouwen tussen kinderen en ponies....Ze doen het toch maar...Ook bij die cob zie ik geen grote problemen, gewoon een wat mindere momentopname. Ik ben onder de indruk, en ook een beetje jaloers op hun lef!!! :D :D :D

Nou idd!! :D 8-)

Heerlijk om naar te kijken! :j

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:25

RaafSmits schreef:
Dus mits je je post kan onderbouwen met cijfers vind ik hem erg overdreven.

@ Lara_ silver

Wie doet hier nu overdreven???
:D
Kijk alleen eens rond op een site als deze en kijk eens goed om je heen.
Als winkels als een Wibra en Action al dierenkleding opnemen in het assortiment wil dat zeggen dat daar in álle groepen van de bevolking vráág naar is.

Net zoals alle dierenwinkels en webshops een meer dan gemiddeld assortiment in voorraad hebben.
Als er geen vraag naar was zou men daar in deze tijd niet in investeren, dus hoeveel "cijfers "wil je hebben.??

Maar laten we het verder gewoon over het onderwerp van het topic houden.
IK wou eigenlijk alleen maar even reageren op het ontbreken van de peesjes bij de springfoto's.

Jij, jij overdrijft hier, alweer. Je roept zaken zonder ze te onderbouwen namelijk. Als je de verkoopscijfers voor de neus hebt om je op te baseren zou het nog kunnen. Maar alleen maar omdat meerdere winkels nu hondenkleding op de markt brengen, wil dat absoluut niet zeggen dat iedereen zijn hond aankleed. Gelukkig zie je zelf in dat je post (naast mager onderbouwd) ook behoorlijk off-topic was. Wat heeft hondenkleding met paardenbescherming te maken namelijk?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:28

Gaat mij puur om het nemen van natuurlijke hindernissen, mijn man rijdt samengesteld en geen training of cross mag verreden worden zonder crossbeschermers. Daar worden soms ook hagen gesprongen, het is qua sport de discipline die het meeste lijkt op de jacht. Daarom verbaasde het me dat de meeste paarden niks om de benen hebben. Bij goed passende bescherming blijft er trouwens echt geen tak achter hangen hoor. Vraag me idd af wat kleding voor dieren en passende setjes bij paarden met functionele bescherming te maken heeft.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:30

@ Lara_Silver; Wij zijn het niet eens met elkaar, maar laten we het vooral lekker on topic blijven?? _/-\o_

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:38

Ik denk dat de reden van geen beenbescherming is dat een jacht daar vaak zo'n 4 tot 8uur duurt. Een paard zo lang met bescherming om laten lopen kan net zo schadelijk zijn als zonder bescherming rijden.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:45

RaafSmits schreef:
SusanH Ik weet niet uit welk tijdperk jij afkomstig bent maar in mijn tijd werden alleen springpaarden met bandages en een verdwaalde springschoen gereden.

Peesbeschermers??? Springschoenen?????? nooit van gehoord.

Tegenwoordig zie je zélden meer een paard buiten zonder bescherming.
Ik wil het niet afkraken, maar het hoort ook wel érg in het mode beeld van vandaag de dag
Al die hippe en op elkaar afgestelde setjes van dekentjes, frutsels en dingetjes aan en om het paard, helemaal afgestemd op de ruiter.

Net zo als je nou legers honden en katten voorbij ziet trekken met mode bewuste kledij aan.
Sommige hondjes hebben geen pootjes meer nodig, die zijn vergroeid met hun draagtas.

Ik had 20 jaar geleden windhonden op de renbaan lopen en ja.....die droegen voor en na de race of training een deken om warm te blijven en niet te snel af te koelen.
De tekst en uitleg die ik heb moeten geven aan mensen......boeken vol!!!!
Vandaag de dag is het bijna dierenmishandeling als je met slecht weer met een "blote "hond gaat wandelen of geen slofjes aandoet als het heeft gesneeuwd.

Mooi gezegd! ik vind ook dat er tegenwoordig teveel gepamperd wordt met dieren.

Ik snap het wel hoor, want tijdens het jachten, worden ze vies/ nat en komt er zooi erin en dat gaat alleen maar voor blessures zorgen en of irritaties.

Liever zonder rotzooi aan de benen en hoeven, dat is het beste........deze paarden worden er ook op uitgezocht en getraind.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 11:55

:wow: Jeetje, dat durf ik met mijn 30 jaar niet hoor. Wat ontzettend gaaf

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:00

Meerdere uren is idd te lang ivm risico op over verhitting. Wij halen ook altijd alles zo snel mogelijk eraf na de training of de cross, en dan lekker koelen.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 12:03

Ja, dan is het beter voor deze jachtpaarden om niks om de benen en of de hoeven te hebben, ze zijn toch best uren onderweg............