Duitse vrouw laat paarden inslapen wegens paardenbelasting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Deleted

Re: Duitse vrouw laat paarden inslapen wegens paardenbelasting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:10

Hoop dat ze er in Nederland nooit aan zullen beginnen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:17

Als ze eraan beginnen wil ik overal ruiterpaden :+

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:25

Plak er maar een nulletje bij Christiene... Belachelijk deze actie weer!

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:26

knollentuin schreef:
Als ze eraan beginnen wil ik overal ruiterpaden :+

Juist, hier geen ruiterpad te bekennen helaas... ook niet als ik de grens over ga Duitsland in. Moet ik toch echt met de trailer eerst op pad om bij een ruiterpad te komen. En dan heb je misschien een pad van nog geen 10km.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 19:59

Hier in de buurt is een mountainbike paadje over wat heuvels, ligt er keurig bij.

Maar ruiterpad?

Ja eentje die half in de polder begint en waar je alleen kunt komen door drukke wegen over te steken.
En die paden zijn niet meer dan een bestaande berm vol molshopen waar ze een ruiterpadpaaltje in de grond hebben geslagen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:06

Echt, ze weten van gekkigheid niet meer hoe ze aan geld moeten komen. Nu ook alle wegen laten betalen door buitenlanders die over hun wegen willen rijden...........en dan nu ook al dit......

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:08

Dit noem ik geen nieuws, maar een logisch gevolg..

Wat hier aan ruiterpaden ligt zou ik niet weten. Er zullen vast bomen naast staan :')

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:11

Is het trouwens alleen voor de paarden waarmee je over de weg rijdt?
Kun je een vrijstelling krijgen als je paard langdurig geblesseerd is?

Kun je je paard ook op je bedrijf zetten zodat je minder belasting hoeft te betalen, zoals met het grijs kenteken?

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:16

LBLGypsyCobs schreef:

Kun je je paard ook op je bedrijf zetten zodat je minder belasting hoeft te betalen, zoals met het grijs kenteken?

Hoe gaat dat met hondenbelastig denk je? Je betaald belasting zolang het beest leeft, ongeacht of ie kan lopen of niet. Anders wordt het al snel te ingewikkeld, lees te duur, om te innen

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:17

Nog even en je moet belasting betalen over je kinderen omdat je die ook schijnt te moeten chippen vanaf 2016. Beláchelijk!

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:20

mrie schreef:
LBLGypsyCobs schreef:

Hoe gaat dat met hondenbelastig denk je? Je betaald belasting zolang het beest leeft, ongeacht of ie kan lopen of niet. Anders wordt het al snel te ingewikkeld, lees te duur, om te innen

Maar als excuus voor deze paardenbelasting wordt aangevoerd dat paarden een vervoersmiddel zijn die gebruik maken van de wegen.

Ik denk dat er nog aardig wat paarden zijn die niet op de openbare weg komen.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:35

minikatje schreef:
Voor honden heeft het nog nut, daar leggen ze die perkjes voor aan.
Maar hier in de buurt zijn niet eens mooie ruiterpaden :')

Nou hier niet hoor: zijn gewoon paaltjes met hondentoilet in al bestaande bermpjes geslagen..thats it.
Moet ik wel zeggen dat de gemeente hier wel de hondenbelasting heeft afgeschaft in 2012. Maar goed, dat mag ook wel, want een paar paaltjes in de grond slaan kost niet zoveel natuurlijk. En beschadigde bordjes (bv ondergekalkt met verf) werden en worden toch niet vervangen.

ontopic; verschrikkelijk eigenlijk dat die vrouw deze keuze heeft moeten maken. Maar wel heel dapper.

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:36

Het is geld verdienen over de rug van wij als burgers

Het bedrag ligt zo hoog omdat paarden net als auto's een luxe product zijn

Mensen verklaren mij voor gek toen ik terug na Nederland verhuisde laatst...
Want Duitsland is toch zo goedkoop?!?!?!
Nou ik zal je vertellen dat het niet zo is
Ik als eigenaar van een africhting stal en in Duitsland houder van een kleine 10tal paarden ben ik blij dat ik terug ben gegaan
Mede door deze belachelijke actie van het Duitse cabinet
Hier lag de belasting op 900€ per paard per jaar
Ook paarden die geblesseerd zijn of enkel op eigen terrein gereden worden
Er zijn geen uitzonderingen en zover vorigjaar bekend worden die ook niet gemaakt...
Ook niet voor maneges of handelaren

Als dit in Nederland komt ga ik of illegaal paarden houden of ze moeten weg en ga ik maar een andere baan zoeken

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 20:39

Ik vind het zo onrechtvaardig, wie weet hoe lang ze die dieren al gehad heeft en ondanks dat ze er waarschijnlijk niet veel meer mee kon, is ze er altijd goed voor blijven zorgen en heeft altijd haar verantwoording genomen.

Maar dan voor zo'n keuze gezet worden, verschrikkelijk...

Is er dan ook niets van een overgangsperiode, paarden boven een bepaalde leeftijd vrijstellen of alleen belasting voor paarden die na een bepaalde datum aangekocht zijn?
Hebben ze wel enig besef wat voor een leed ze voor mens en dier veroorzaken?

power1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:15

Dit vind ik ook raar, je betaalt toch ook niet extra als je over straat wil fietsen, lopen etc?
Daarnaast heb je vaak ook openbare sportgelegenheden als skatebanen, tennisbanen voetbalvoetbalveldjes enzo. Zou een beetje raar zijn als er voor als die dingen niet betaald hoeft te worden lijkt mij dan...
LBLGypsyCobs schreef:
mrie schreef:

Maar als excuus voor deze paardenbelasting wordt aangevoerd dat paarden een vervoersmiddel zijn die gebruik maken van de wegen.

Ik denk dat er nog aardig wat paarden zijn die niet op de openbare weg komen.

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:21

Ben ik nou de enige die Bokt hier niet snapt :') .

Als een paard wat mankeerd moeten er 6 duizend second opinions gedaan worden voordat iemand zijn paard mag laten inslapen want een gezond paard mag je niet laten inslapen.

Maar dan heb je het geld er niet voor en dan heeft iedereen respect... Nou schiet mij maar lek. Het gaat over bedragen waarvan ik denk: had je dan geen spaarpotje voor je paard? Een koliekoperatie en je bent het ook kwijt, daar laat je toch geen paard voor inslapen.

Dat ik zelf ook geen zin heb om paardenbelasting te betalen staat los van het feit dat ik het gewoonweg te grof voor woorden vind dat je om een reden als deze je paard laat inslapen.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:32

Ik ben vrij nuchter ruitje; van mij mag iedereen zelf weten wanneer ze een eind aan hun dier maken, of het nou geldgebrek is of voor de eigen vriezer.

Overigens zal ik ook zeker uit geldgebrek mijn paard laten inslapen of slachten (en als ik elk jaar even 750 euro moet ophoesten voor tja niets dan is het spaarpotje snel leeg...). Een dier met levenslange gezondheidsproblemen zou ik nooit in de handel sturen. Dat doe ik hem niet aan, dan neem ik wel zelf mijn verantwoordelijkheid.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 27-03-15 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:32

Christiene schreef:
dus als je een manege hebt met 100 paarden mag je even 7500 betalen... kan je wel stoppen..

en hoe valt dit te controleren bij een pensionstalling.... als ze het willen komen controleren..

750 euro per paard x 100 paarden is maar liefst 75 000 euro.

En ik vermoed niet dat de pensionhouder de belasting moet betalen, wel de eigenaar, en aangezien een paard gechipt hoort te zijn, valt dat wel te achterhalen (tenzij mss een kleine ongechipte shet in iemands achtertuin).

@Ruitje, als ik het goed begrepen heb, gaat het om een jaarlijkse belasting. Mocht dit eenmalig zijn, kunnen de meesten dit nog wel ophoesten, maar jaarlijks wordt het toch wat prijzig als je meerdere paarden hebt denk ik. Ik denk dat mijn kudde van 5, waarvan 3 op pensioenleeftijd, in dat geval toch ook wat zou inkrimpen.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 21:35

Oef hopelijk voeren ze het hier nooit in.
Wij hebben Hobbymatig toch gemiddeld 9 a 15 paarden.. -O-

Saskia345

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:08

1 April :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:12

Saskia345 schreef:
1 April :=

Ja, die vrouw lacht zich vast slap nu...

Helaas geen grap, paardenbelasting bestaat echt in een aantal deelstaten in Duitsland.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:14

Beetje sneu mens hoor. Als er geen geld voor is kun je er beter niet aan beginnen. Beetje sensatiezoekerij lijkt het. Als je echt zo begaan bent met je beestjes dan zoek je echt wel een andere oplossing. Als paardenbelasting betekent dat mensen minder onbezonnen aanschaffen en fokken dan heeft het toch wel nut die paardenbelasting.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:15

Leffroi schreef:
Nog even en je moet belasting betalen over je kinderen omdat je die ook schijnt te moeten chippen vanaf 2016. Beláchelijk!

Dat laatste is een grote Hoax...

edit:
Chippen van paarden is in Nederland verlicht, maar hij hoeft niet op je naam te staan.
Dus men weet nu niet wie hoeveel paarden heeft.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 27-03-15 22:16, in het totaal 1 keer bewerkt

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:16

Ik ben ook heel erg nuchter, heb er al meer naar de slager gestuurd dan sommigen paarden hebben gehad in hun hele leven denk ik. ( :o )

Ik kies dus in alle discussies altijd de kant van: ' Een paard weet niet beter, je maakt er eerder te laat een einde aan dan te vroeg.' . Maar we hebben het hier niet over levenslange gezondheidproblemen, we hebben het hier over iemand die zegt haar paarden puur en alleen dood heeft gemaakt omdat ze ze niet meer kan betalen.

Maar kom op zeg, 750 euro in het jaar, we hebben het over 60 euro per maand.

Dat je dan een paard verkoopt snap ik heel erg goed, maar een gezond paard laten afmaken omdat je 60 euro in de maand niet kunt betalen?

Dan had je daar maar eens heel erg goed over na moeten denken voordat je een paard nam, want 60 euro per maand valt bij mij niet onder een raar 'potje' voor je paard, dat ben je ook kwijt als hij ineens op orthopedisch beslag moet, speciaal voer moet of wat dan ook.
Laatst bijgewerkt door ruitje op 27-03-15 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 22:16

Arashah schreef:
Zoals ik gelezen heb moeten alle paarden aangemeld worden bij je gemeente, ook paarden die van buitenaf komen. Dat heeft iets met de paspoorten te doen, of er komt een nieuw paspoort. Ik ben me niet zeker meer..
Maar in ieder geval ieder gemeld paard kost 200 euro per jaar aan belasting. Mensen die voor recreatief paarden houden zijn nu verplicht belasting te betalen omdat we het bos en de wegen gebruiken, paarden zijn vervoersmiddelen.. Mensen met een stal of manege zijn het hardst getroffen, de meeste zullen in korte tijd failliet gaan...
Veel mensen zijn hie aan het protesteren...

Een nieuwe melkkoe, de paardenhouder.. Ik zie het al gebeuren dat vele paarden naar de slacht gaan vanwege de belasting..

Wat ben ik blij dat ik mijn paard dez. 2014 verkocht heb, aan iemand die het kan betalen..
Anders had ik ook voor die keuze gestaan met die torenhoge rekeningen die ik niet betalen kan.. Daarom heb ik mijn paard verkocht, geen tijd en geld. Beter voor mijn jongens, die nu een plaats voor leven hebben.

Wat een grap, zo vreselijk veel dieren mogen überhaupt al niet geslacht worden. Slacht regels zijn gruwelijk aangescherpt waardoor er eerder heel veel paarden in de handel terecht komen en er nog veel meer dieren verwaarloosd zullen worden :(