Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LBLGypsyCobs schreef:Is het trouwens alleen voor de paarden waarmee je over de weg rijdt?
Kun je een vrijstelling krijgen als je paard langdurig geblesseerd is?
Kun je je paard ook op je bedrijf zetten zodat je minder belasting hoeft te betalen, zoals met het grijs kenteken?
mrie schreef:LBLGypsyCobs schreef:Is het trouwens alleen voor de paarden waarmee je over de weg rijdt?
Kun je een vrijstelling krijgen als je paard langdurig geblesseerd is?
Kun je je paard ook op je bedrijf zetten zodat je minder belasting hoeft te betalen, zoals met het grijs kenteken?
Hoe gaat dat met hondenbelastig denk je? Je betaald belasting zolang het beest leeft, ongeacht of ie kan lopen of niet. Anders wordt het al snel te ingewikkeld, lees te duur, om te innen
minikatje schreef:Voor honden heeft het nog nut, daar leggen ze die perkjes voor aan.
Maar hier in de buurt zijn niet eens mooie ruiterpaden
LBLGypsyCobs schreef:mrie schreef:Hoe gaat dat met hondenbelastig denk je? Je betaald belasting zolang het beest leeft, ongeacht of ie kan lopen of niet. Anders wordt het al snel te ingewikkeld, lees te duur, om te innen
Maar als excuus voor deze paardenbelasting wordt aangevoerd dat paarden een vervoersmiddel zijn die gebruik maken van de wegen.
Ik denk dat er nog aardig wat paarden zijn die niet op de openbare weg komen.
.Christiene schreef:dus als je een manege hebt met 100 paarden mag je even 7500 betalen... kan je wel stoppen..
en hoe valt dit te controleren bij een pensionstalling.... als ze het willen komen controleren..
Leffroi schreef:Nog even en je moet belasting betalen over je kinderen omdat je die ook schijnt te moeten chippen vanaf 2016. Beláchelijk!
) Arashah schreef:Zoals ik gelezen heb moeten alle paarden aangemeld worden bij je gemeente, ook paarden die van buitenaf komen. Dat heeft iets met de paspoorten te doen, of er komt een nieuw paspoort. Ik ben me niet zeker meer..
Maar in ieder geval ieder gemeld paard kost 200 euro per jaar aan belasting. Mensen die voor recreatief paarden houden zijn nu verplicht belasting te betalen omdat we het bos en de wegen gebruiken, paarden zijn vervoersmiddelen.. Mensen met een stal of manege zijn het hardst getroffen, de meeste zullen in korte tijd failliet gaan...
Veel mensen zijn hie aan het protesteren...
Een nieuwe melkkoe, de paardenhouder.. Ik zie het al gebeuren dat vele paarden naar de slacht gaan vanwege de belasting..
Wat ben ik blij dat ik mijn paard dez. 2014 verkocht heb, aan iemand die het kan betalen..
Anders had ik ook voor die keuze gestaan met die torenhoge rekeningen die ik niet betalen kan.. Daarom heb ik mijn paard verkocht, geen tijd en geld. Beter voor mijn jongens, die nu een plaats voor leven hebben.