Albert Voorn vanavond in 'Hollands Welvaren'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:10

Lielle schreef:
ben erg benieuwd naar de beweegredenen achter deze docu

Daar ben ik ook benieuwd naar, daar zat ik net over na te denken, hoe is dit programma erop gekomen om een docu van Voorn te maken?

anneliesdj

Re: Albert Voorn vanavond in 'Hollands Welvaren'

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:13

Naja, wat je net beschrijft waarschijnlijk :+

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:14

Zal wel in de lijn van die veiling destijds liggen. Want zo te zien waren het beelden van afgelopen zomer/najaar. Misschien gewoon niet eerder uitgezonden??

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:14

anneliesdj schreef:
Naja, wat je net beschrijft waarschijnlijk :+

Dat zijn inside verhalen uit paardenland, die spoken niet rond op het mediapark :D

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:16

Zo moeilijk is het niet; hij is een bijzondere man, zijn toppaard wordt verkocht, zijn zoon is voor zichzelf begonnen en hij heeft de boel te koop gezet. 1+1+1+1= ...
Daar hoef je natuurlijk geen insider voor te zijn ;)

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:19

anneliesdj schreef:
Zo moeilijk is het niet; hij is een bijzondere man, zijn toppaard wordt verkocht, zijn zoon is voor zichzelf begonnen en hij heeft de boel te koop gezet. 1+1+1+1= ...

Ik ken interessantere verhalen om op tv te laten zien!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:19

Idd, en waarom doet hij eraan mee?

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:20

Media aandacht.

Anniekskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:30

Hoorde dat er laatst ook een stuk in een dagblad heeft gestaan waarin hij ook niet heel erg te spreken was over zijn zoon.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:33

R12312 schreef:
anneliesdj schreef:

Ik ken interessantere verhalen om op tv te laten zien!

Toch hebben we er allemaal naar zitten kijken ;)
Tip ze, wellicht levert het je wat op, zal hen ook wel wat opgeleverd hebben.
Als ze sensatie ruiken....

dots83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:51

De documentaire zou gaan over de passie die dhr Voorn heeft voor de sport (en dat heeft hij ) alleen is met het verhaal van vincent hier nu een andere draai aan gegeven en komt het geheel over alsof hij een gebroken man is en ging het meer over verlies dan passie..... jammer vond het treurig om te zien

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 23:56

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:18

ik heb het opgenomen, maar ik ben nu wel erg benieuwd....
Dat Albert een moeilijk persoon is, staat buiten kijf!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 08:32

R12312 schreef:
haan schreef:
Heb met enige verbazing gekeken, die ruzie moet wel heel erg zijn geweest. Albert zal super paarden man zijn, maar ik vind hem niet een waarmee ik door een deur zou kunnen ...... Er is maar 1 lijn die gevolgd wordt en dat is de lijn van Albert......

Als ik met hem zou moeten samenleven-werken zou er binnen 3 uur bloed aan de muur zitten. His truth is the only truth............dat zn vrouw daar zo volgzaam in mee gaat...............................

ja triest
heel triest vind ik het dat hij zijn zoon geen eigen geluk , stekkie gunt
die jongen wil met zijn zweedse vriendin een eigen bedrijf opzetten ( veel groter dan dat van pa gezien Vincent niet alleen sport wil laten primeren maar vooral heel veel begeleiding van ruiters en amazones
en daar heb je plek ,veel plek voor nodig ( heeft nu meer dan het dubbele dan bij Albert )...
Bovendien lijkt het mij niet haalbaar om daar heel wat klanten / leerlingen te laten komen ..de helft loopt gillend weg

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 09:32

R12312 schreef:
Lielle schreef:
ben erg benieuwd naar de beweegredenen achter deze docu

Daar ben ik ook benieuwd naar, daar zat ik net over na te denken, hoe is dit programma erop gekomen om een docu van Voorn te maken?

De programmagids zei dat het over 'het' erfopvolgingsverhaal ging maar daar werd in het programma zelf niet duidelijk aan gerefereerd imo.

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 11:34

Suelza schreef:
Zijn vrouw is de drijvende kracht daar in huize Voorn. Het is triest, ik vind het een inspirerende man, jammer dat hij zo verbitterd is geraakt.

inderdaad een inspirerende man....spijtig om te zien....

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 11:36

Waarom het te koop staat...Vincent zit daar mee in. Gezien zijn schoonouders een bedrijf gekocht hebben voor hun dochter en hem,hij wil zijn centen terug . En als Albert geen geld heeft...zal hij de boel moeten verkopen om Vincent zijn deel terug te betalen.....

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:34

Jammer dat ik het gisterenavond niet heb gezien. Vanmorgen via gemist.nl terug kunnen kijken. Wat triest en wat is er tussen vader en zoon gebeurd is dat ze nu geen contact meer hebben en elkaar niet op de wedstrijden niet willen zien. Albert is een bijzondere man en zeker hoe hij zijn paarden rijdt , maar wel eentje die heel erg moeilijk is ! Het doet me gelijk terug denken aan de tijd toen ik nog groom ( de jaren 1997/1999) was op een springstal en we gingen regelmatig bij Albert trainen. Albert reed een aantal paarden van de stal en bracht ze ook uit op wedstrijden. Alles moest perfect zijn , zoals de vlechtjes van de paarden ( was dat niet na zijn zin dan moest je maar na Deurne toe om daar te leren vlechten :D) en zijn rijlaarzen op wedstrijden moesten goed gepoetst zijn en alles moest er keurig uit zien, was dat niet dan kreeg je commentaar en als je iets gauw moest halen voor meneer dan moest dat in een draf looppas . En als we daar bij hem thuis kwamen ( andere locatie) om te trainen dan mocht niet eens de pad vies worden anders moest je die gaan vegen. := Zijn vrouw hielp hem altijd mee met het los springen , ik zie haar nog altijd voor me , met haar glimmende laarzen en handschoenen aan ! Wat is Albert oud geworden zeg !

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:42

ondanks zijn moeilijke karakter is deze man qua rijstijl een zeer inspirende man (geweest).
Ik weet nog wel vroeger, heel wat kleine volte's gegallopeerd met beide teugels in mijn buitenhand en mijn binnenhand op mijn bovenbeen, en maar volte openen en verkleinen :) :)

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:54

helemaal eens met Knakker. ik heb een keer een clinic van hem gehad, waarbij hij ook op het paard heeft gezeten dat ik toen reed. Wat een schoolvoorbeeld van goed paardrijden was dat.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:17

helaas is tegenwoordig meedraaien in de paarden niet enkel goed paardrijden ...een ondernemer zijn is ook een "goed "mens zijn
vind het echt triest ..je werkt niet mee aan papa"s droom nou dan ben je onze zoon niet meer :\ :\
terwijl Vincent zijn stal wel naar Albert heeft genoemd en zijn ouders toch ook nog op hun site vermeld staan
http://www.gdstraining.eu/#!about-us/c1alk

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:26

We moeten niet vergeten dat Albert op een leeftijd geraakt waar alles er niet meer makkelijker op word. Ik denk dat dat ook heel zuur is namelijk dat je nog graag wil maar eigenlijk niet meer kan....

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:30

Ik zie het niet als een moeilijk karakter eigenlijk... ik zie een bevlogen man, die ontzettend van paarden en van de sport houdt en ook weet waar hij mee bezig is en was. Een man met kennis en ervaring.
Zo heb ik hem ook ervaren als hij met jonge paarden bij de vereniging kwam springen vroeger.
Ik zie wel een hele trotse man en die trots breekt hem een klein beetje op denk ik. Soms moet je je trots laten varen om het voor jezelf wat makkelijker te maken. Trotse mensen vinden het vaak ook heel moeilijk het stokje over te dragen aan een volgende generatie en zelf meer naar de achtergrond te verdwijnen.
Vond het een mooie uitzending. Dat zo'n man zoveel emotie heeft, dat zegt mij heel veel. Als je tranen zo snel naar de oppervlakte komen, dan ben je niet keihard als steen, no way.

Het is zelfbescherming, zoals hij zelf ook zegt, om niet over zijn zoon of het paard te praten, het doet gewoon veel te veel pijn. In deze uitzending zal echt niet alles blootgegeven zijn, daar heeft ook niemand iets mee te maken. Als je een bedrijf opstart/koopt voor je zoon en veel investeert, omdat de zoon dat ook graag wilde, dan kan ik me voorstellen dat het teleurstellend is voor een trotse vader als de zoon alsnog een andere weg kiest.
Het is gewoon heel erg jammer dat ze dezelfde passie op dit moment niet close samen delen. Ik hoop voor hen dat dat ooit weer anders zal zijn en ze elkaar in de armen kunnen sluiten.

GeraldineVD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:43

Jammer dat iemand niet doet aan reflectie, of voortschrijdend inzicht. En zo precies als hij binnen het paardengebeuren is, zo onbeschoft kan hij in een andere setting zijn. :(

Mabotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 13:52

InekeN schreef:
Jammer dat iemand niet doet aan reflectie, of voortschrijdend inzicht.
Hoe weet je dat dat niet zo is?
Als het over de uitzending gaat: dat dat daarin niet getoond wordt zegt niet zo veel. Het wordt toch altijd zo gemonteerd zodat het het publiek het beste pakt.

InekeN schreef:
En zo precies als hij binnen het paardengebeuren is, zo onbeschoft kan hij in een andere setting zijn. :(
Dat geldt voor heel veel mensen op deze wereld, daar is Albert echt geen uitzondering op :o