Blog: Het vinden van de juiste instructeur: zeven tips

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 10:14

listiglistje schreef:
-Volwassen: willen alleen maar horen goed zo, je zegt A en ze doen B (ook de rest van de week), kijken maar weinig kritisch naar zichzelf,
lessen moeten leuk en gezellig zijn (DE KLIK?), paard komt kwaliteit te kort en het ligt altijd aan de jury.

NO THANKS :+
Wat dat betreft heb ik echt bewondering voor alle instructeurs, vooral hun eindeloze geduld :P
Ik kan het echt niet...ik erger mij groen en geel als iemand de wil niet heeft of niet luistert!

:D :D Je moet het ook echt leuk vinden om les te geven. Soms wordt het gezien als een soort logische stap als je zelf goed rijdt om dan te gaan lesgeven, maar je moet er echt lol in hebben om mensen iets uit te leggen.

Daar komen dan weer die didactische kwaliteiten om de hoek kijken :D Als instructeur moet je niet alleen die ene super gemotiveerde en getalenteerde leerling kunnen lesgeven, maar je moet er juist lol in hebben om de gemiddelde leerling te motiveren, het 100 keer op een andere manier uit te leggen zodat ze het uiteindelijk toch begrijpen, je volledig in te leven in die leerling. Als ik A zeg en de leerling doet B, dan heb IK het niet goed uitgelegd en ze niet goed genoeg geholpen om het te begrijpen of in hun systeem te krijgen.

Janine1990

Re: Blog: Het vinden van de juiste instructeur: zeven tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:00

Jeetje wat een negativiteit zeg...

Ik vind het juist een hele goede blog, het is een combinatie van factoren waar je naar zoekt. En als je jaren lang les hebt van één persoon en daarmee vast loopt, kan ik me voorstellen dat je echt niet weet waar je moet beginnen met zoeken. Dan vind ik dit zeker geen slechte handvatten.

En ja, je hoeft niet per se iemand te hebben met een uitgebreid CV als je zelf niet zulke enorme ambities hebt. Maar de instructeur met te weinig ervaring op het niveau dat jij ambieert is volgens mij een garantie voor vastlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 13:06

Ik vind het ook een beetje een eenzijdig verhaal ;)
Ikzefl heb nu bijvoorbeeld al zo'n 3 jaar een instructrice die tig paarden heeft afgericht, ingereden, opgeleid noem maar op. Paarden voor het Z opgeleid, knopjes erop gezet om zo maar te zeggen, maar zelf heeft ze nooit officieel Z gereden omdat haar eigen paard het niet kon. Dus de ervaring heeft ze ja, maar niet "aantoonbaar".
Het niveau wat een instructeur gereden heeft maakt mij echt helemaal niks uit, ik wil iemand wiens manier van rijden/trainen bij mij en mn paard past, ongeacht of hij/zij B of GP gereden heeft :)
En daarbij moet het klikken met de desbetreffende persoon. Ik kan wel bij een GP ruiter gaan lessen, maar kan je bijna garanderen dat ik daar niet happy van wordt.

En ja, ik ben ook wedstrijdruiter :D

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 12:37

Ik ben het met 1 niet helemaal eens... iemand kan eem heel goed beeld hebben van hoe het moet en dat ook heel goed kunnen uitbeelden maar kan zelf voor geen meter rijden...