listiglistje schreef:-Volwassen: willen alleen maar horen goed zo, je zegt A en ze doen B (ook de rest van de week), kijken maar weinig kritisch naar zichzelf,
lessen moeten leuk en gezellig zijn (DE KLIK?), paard komt kwaliteit te kort en het ligt altijd aan de jury.
NO THANKS![]()
Wat dat betreft heb ik echt bewondering voor alle instructeurs, vooral hun eindeloze geduld![]()
Ik kan het echt niet...ik erger mij groen en geel als iemand de wil niet heeft of niet luistert!
Je moet het ook echt leuk vinden om les te geven. Soms wordt het gezien als een soort logische stap als je zelf goed rijdt om dan te gaan lesgeven, maar je moet er echt lol in hebben om mensen iets uit te leggen. Daar komen dan weer die didactische kwaliteiten om de hoek kijken
Als instructeur moet je niet alleen die ene super gemotiveerde en getalenteerde leerling kunnen lesgeven, maar je moet er juist lol in hebben om de gemiddelde leerling te motiveren, het 100 keer op een andere manier uit te leggen zodat ze het uiteindelijk toch begrijpen, je volledig in te leven in die leerling. Als ik A zeg en de leerling doet B, dan heb IK het niet goed uitgelegd en ze niet goed genoeg geholpen om het te begrijpen of in hun systeem te krijgen.