Zippy de zebra krijgt volledig nieuwe hoef

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Zippy de zebra krijgt volledig nieuwe hoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 00:02

Pff en dit is precies waarom ik mijn paard met kapotte hoef heb laten inslapen... Zo'n lange lijdensweg wilde ik haar niet aandoen :n

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 01:24

Interessant, ja. Knap werk, ja zeker!

Maar doe je er zo'n dier plezier mee??? := :n dat betwijfel ik echt.
En dan hebben we het niet eens over een 'normaal paard', maar over een mensenschuwe, 'wilde' zebra, die dus talloze keren onder narcose gebracht diende te worden. Wat een hel moet dat geweest zijn voor dat dier, inclusief alle stress en pijn die het ongetwijfeld met zich mee heeft gebracht.

Was het mijn dier, dan was ik zover nóoit gegaan. Bij een 'normaal paard' al niet, laatstaan bij een wilde/halfwilde zebra. :x

En het dier is nog eens 18!!! jaar ook nog!!! :x

XLeandrosX

Re: Zippy de zebra krijgt volledig nieuwe hoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 08:14

Even een leuk weetje: het schuim wat is gebruikt is door een Nederlands bedrijf ontwikkeld. Het is echt een machtig mooi product die geweldige resultaten geeft bij brandwonden en nu dus ook bij deze behandeling.

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 16:18

Tja.. dubbele gevoelens dit.
Het is natuurlijk super dat deze technieken er zijn en dat het beestje nu weer lekker vrij rond kan rennen.
Toch als ik zo de behandeling lees, met o.a. vele malen een narcose, zou ik dit mijn dier niet snel aandoen, denk ik. Het zal voor de zebra een flinke lijdensweg zijn geweest..

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-15 17:54

_Elaine_ schreef:
Ben ik de enige die van mening is dat dit te ver gaat?
Een vluchtdier dat maanden lang alleen maar kan liggen?
Wat moet dat een lijdendsweg geweest zijn
niet te spreken over alle narcoses die het dier heeft moeten ondergaan.

Ik snap dat je als eigenaar alles doet in je macht
maar in mijn ogen moet je kijken naar wat dier waardig is
dit is dat stadium ver voorbij gegaan in mijn optiek

Buiten het feit, dat ik het helemaal met je eens ben, leven dieren in het hier en nu. Ik vind het jammer dat hij dit proces heeft door moeten maken, maar hij is nu weer blij. Hij zal het wellicht niet vergeten, maar is nu (hopelijk?) wel weer pijnvrij. Is het het allemaal waard geweest? Persoonlijk had ik niet zo ver willen gaan.

Kan mn mening even heel slecht verwoorden, maar ik hoop dat het enigszins duidelijk is.