WendyLotte schreef:Kortom..... Er blijft altijd wat te wensen over !! Zowel voor ons als voor de paarden.
Je kunt het niet altijd hebben zoals je het zou willen.
Daar ben ik het overigens niet helemaal mee eens. Die vergelijking, van je eigen huis en het houden van je paard. Jij hebt een keus en jouw paard kan niets anders dan zich neerleggen bij de keus die jij voor hem maakt.
'Je kunt het niet altijd hebben zoals je zou willen.' Dat klopt, maar ook daarin heb je nog keus. Stel dat ik heel graag een paard wilde en de enige mogelijkheid om mijn paard in de buurt te stallen naar mijn eigen gemak of budget was een individuele stal, waar hij de hele dag in z'n eentje zonder contact met soortgenoten in zou staan, dan zou ik geen paard nemen. OF een stukje verder rijden voor een andere plek, óf andere plek en dan zelf maar wat inleveren qua luxe bijv.
) maar je kan het pas als feit verkondigen als je het ook via onafhankelijk onderzoek bewijst. 
Ze hebben verschillende vormen van huisvesting op stal onderzocht en het effect ervan op het stress niveau gemeten.

Zelfs met eten lok je haar niet. Ik kan ze wel gewoon van de paddock halen, maar je ziet ze echt stressen van zodra je ze in de stal zet en als de deur niet goed of op tijd vast zit dan gaat ze weer voor de paddock gaan staan om er in te mogen. Zegt voor mij genoeg. Mijn paarden lopen ook liefst na het eten meteen terug de weide of paddock in, ben blij dat ik voor hun welzijn heb gekozen ook al zou ik voor hetzelfde geld over binnen en buitenbak + solarium, douche en noem maar op kunnen beschikken. Als ik nu een week meer moet werken of geen zin heb, dan zijn mijn paarden daar niet de dupe van. Die kunnen dan verder ravotten met elkaar en komen dus geen beweging tekort. Heb het vaak gezien op pension stallen waar paarden maar 1 of 2x per week uit hun stal kwamen. Het toppunt van égoisme vind ik dat. Als je niets meer aan een paard te bieden hebt, neem dan geen.