Schockemöhle sluit terugkeer Totilas in Aken niet uit

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

terpentijn

Re: Schockemöhle sluit terugkeer Totilas in Aken niet uit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:57

Ik zet voor de nieuwe schittering aan het firmament ook de kaarten op Gal en een nieuwe hengst (mogelijk een zoon van Toot).

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:59

Wat een soap

Nynke04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:59

Is er ook een alles-behalve-meedoen optie? :')

Ik ga mee met bovenstaande reactie. Zo zonde van dit prachtige paard, maar ik denk dat het beter is dat ze gewoon ophouden. Beter dan met Edward Gal zal het toch niet worden!

soloro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:02

terpentijn schreef:
Ik zet voor de nieuwe schittering aan het firmament ook de kaarten op Gal en een nieuwe hengst (mogelijk een zoon van Toot).

Met Glock's Zonik zag het er al veel belovend uit :) Maar wie weet weer met de zoon van Toot :)

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:06

eenitraM schreef:
Hou toch op zeg :')

Dit verhaal is nog sappiger dan een speklap besmeurd met olijfolie in een koekenpan op heet vuur.

_O-

terpentijn schreef:

Heeft-'ie al (Toto Jr.) :j

Wat is Toot een brokkenpiloot!
Maar even zonder gekheid: Zelf denk ik niet dat er nog een enorm succes voor Rath-Totilas is weggelegd; ook niet op de Olympische Spelen in Rio -O-
Jammer, maar helaas. 't Is zo'n mooi paard!

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:08

Ze hebben nu toch al heel wat jaren kunnen oefenen maar het lukt blijkbaar nog steeds niet. Ik denk niet dat het nog iets gaat worden met die twee.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:09

Tsja, je koopt 't moois en het talent voor miljoenen, maar je vergeet de andere helft van het talent er bij te kopen... en dan krijg je kennelijk dus dit....

different1

Wellicht komen ze wel in Aken, maar daarna zal er wel weer iets komen van een blessure, klit in zn staart of een steenpuist op de kont van Rath. Het dekseizoen is weer begonnen idd, maar vooralsnog denk ik: die-zien-we-nooit-meer-terug!

Ben wel benieuwd hoe lang ze dit vol gaan houden, dat blijven roepen dat Toot terug komt... Tot zn pensioen? Of misschien zelfs wel tot zn dood.

Kijk liever naar wat Edward mee gaat nemen naar Aken en Rio, stuk interessanter.
Laatst bijgewerkt door different1 op 19-03-15 16:12, in het totaal 1 keer bewerkt

N0a

Ik dacht vorige week nog, wanneer horen we weer wat van Totilas. Het was na die vette domper in Normandië stil.

Je gaat mij niet vertellen dat hij van het aantikken zó lang kreupel is geweest. Ik geloof niet meer in dit sprookje.

purny

Beter gewoon het dier met pension te sturen

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:11

N0a schreef:
Ik dacht vorige week nog, wanneer horen we weer wat van Totilas. Het was na die vette domper in Normandië stil.

Je gaat mij niet vertellen dat hij van het aantikken zó lang kreupel is geweest. Ik geloof niet meer in dit sprookje.

ze zeggen niet voor niets: mooie sprookjes duren nooit lang

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:19

Ik zag het topic staan en mijn eerste gedacht was : oh ja, die bestaat ook nog :')
Mij boeit het niet meer of id start of niet.
Harten veroveren doet dit duo toch niet.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:21

different1 schreef:
Wellicht komen ze wel in Aken, maar daarna zal er wel weer iets komen van een blessure, klit in zn staart of een steenpuist op de kont van Rath. Het dekseizoen is weer begonnen idd, maar vooralsnog denk ik: die-zien-we-nooit-meer-terug!

Ben wel benieuwd hoe lang ze dit vol gaan houden, dat blijven roepen dat Toot terug komt... Tot zn pensioen? Of misschien zelfs wel tot zn dood.

Kijk liever naar wat Edward mee gaat nemen naar Aken en Rio, stuk interessanter.

Ik lag echt in een deuk.. wat een geniale reactie _O-

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:25

Traint Matthias met Totilas nog bij Sjef?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:27

Stiefmama heeft gewoon een heel duur speeltje voor haarzelf gekocht.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:29

...dat qua dekgeld de gemaakte kosten moet opbrengen....

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:32

terpentijn schreef:
...dat qua dekgeld de gemaakte kosten moet opbrengen....

Nou dan mag het beestje wel minimaal 100 jaar worden willen ze de gemaakte kosten ooit nog eruit gaan krijgen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:33

Yeah... want met de wedstrijdgelden zal dat niet gaan lukken....

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:33

Het bericht op hoefslag zegt genoeg:

Citaat:
"In 2012, 2013 en 2014 lukte het niet, maar 2015 moet 'm gaan worden, aldus mede-eigenaar Paul Schockemöhle."
:') _O- Geloof je het zelf!? In 2016 krijgen we een zelfde bericht, meedoen aan de olympische spelen wordt niet uitgesloten. 4 jaar lang lukte het niet, maar nu gaat het echt gebeuren... Nou, ik kan wachten tot ik borsthaar heb. :O

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:34

FriesWytske schreef:
Het dekseizoen begint weer. :)*

Dat dus.

Ik snap overigens niet waarom er een 'lange discussie' geweest is voordat is besloten om hem terug te trekken uit de sport. Als een paard een blessure heeft valt daar toch niet over te discussieren? :?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:39

N0a schreef:
Het bericht op hoefslag zegt genoeg:

Citaat:
"In 2012, 2013 en 2014 lukte het niet, maar 2015 moet 'm gaan worden, aldus mede-eigenaar Paul Schockemöhle."
:') _O- Geloof je het zelf!? In 2016 krijgen we een zelfde bericht, meedoen aan de olympische spelen wordt niet uitgesloten. 4 jaar lang lukte het niet, maar nu gaat het echt gebeuren... Nou, ik kan wachten tot ik borsthaar heb. :O

Snap dat dan; in 2016 ga ik hem rijden. Nou, dan komt 'ie echt wel terug op het hoogste niveau hoor. Heus wel. Echt, ik meen het. *\o/*

aishcream

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:40

Wel gek, zo'n lange tijd van herstel.. ik vraag me af of dit alleen met die kreupelheid te maken heeft.. -O-

Zet dat beest niet meer in volle training, laat hem lekker met pensioen gaan, of laat hem nog een paar mooie nakomelingen maken en thats it. Ik verwacht écht niet dat Totilas ooit nog zo knallend gaat worden als met Gal of iets onder dat niveau, bovendien is er al genoeg nieuw talent.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:41

rien10 schreef:

Als Toot en Rath toch niks meer kunnen presteren, kan Frau Linsenhoff inderdaad haar zwarte pennydroomhengst thuis in de gang zetten en er de hele dag naar zitten kijken. Want verkopen zal ze m nooit! (Gaf zij aan in die documentaire toen.)

Nu is het überhaupt nog maar de vraag of het verstandig is voor een andere ruiter (of Glock) om 'm (terug) te kopen, want zit je echt te wachten op een paard wat zó blessure gevoelig is?

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:46

Tuurlijk niet. Hij IS en KOMT niet te koop, maar wat zou Glock/Gal er nu ook nog mee moeten. Moeten ze ook helemaal niet willen, dénk ook niet dat ze dat voor de sport nu nog willen.
Na al die hardnekkige blessures.
Paard is over the hill, klaar er mee.

Gal concentreert zich nu wijselijk op nieuwe jonge talentvolle paarden.
Gal is nog NIET "over the hill" dus die zat weer schitteren op een ander paard.

Totilas..da's war einmal.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 16:48

mairead schreef:
rien10 schreef:

Als Toot en Rath toch niks meer kunnen presteren, kan Frau Linsenhoff inderdaad haar zwarte pennydroomhengst thuis in de gang zetten en er de hele dag naar zitten kijken. Want verkopen zal ze m nooit! (Gaf zij aan in die documentaire toen.)

Nu is het überhaupt nog maar de vraag of het verstandig is voor een andere ruiter (of Glock) om 'm (terug) te kopen, want zit je echt te wachten op een paard wat zó blessure gevoelig is?

Áls hij echt zo blessure gevoelig is.. Misschien zijn dingen ook flink overdreven maar zijn het wel mooie excuses geweest om niet te hoeven verschijnen.

Ach ik weet het ook niet meer. Ik denk zelf dat we deze weinig tot niet terug gaan zien, maar je weet nooit hoe een koe een haas vangt...