Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
geerke schreef:een goede hoefsmid had wonderen kunnen verrichten bij deze pony.Het is nieteens geprobeert,gewoon laten inslapen en nog drachtig ook.
Amaris schreef:geerke schreef:een goede hoefsmid had wonderen kunnen verrichten bij deze pony.Het is nieteens geprobeert,gewoon laten inslapen en nog drachtig ook.
Denk je er na het zien van de video nog zo over?
Het is overduidelijk dat dit ernstig overgroeide hoefjes waren. Dier kan nog geen stap meer zetten. Afmaken was de enige goede beslissing.
De reactie van die man, misselijkmakend. Als je nog niet inziet dat dit niet kan dan heb je ze niet allemaal helder denk ik.
geerke schreef:dit zijn chronisch bevangen hoefjes waar nog nooit een goede hoefsmid bij geweest is.Of dit goed te krijgen is weet ik niet,wel weet ik dat ze zo beroerd loopt vanwege de vergroeing.Hoe het er op een rontgen uitziet weet ik niet.Flink gekantelt lijkt mij.
Niet geschoten is altijd mis....het is nieteens geprobeert.
vopo914 schreef:Ben het toch met Geerke eens....
Zo te lezen is het niet eens geprobeerd met dit diertje...
Ze is natuurlijk voorzichtig met het uit de trailer komen en een pony met zulke voetjes loopt uiteraard dramatisch op een harde ondergrond.
Ik vind zeker dat een dier niet onnodig mag lijden, maar vind ook dat we de verplichting hebben het in ieder geval een kans te geven..
Ik vind eerlijk gezegd dat er hier op bokt soms toch wel erg snel geroepen wordt om een dier te doden.
Mijn pony was vorig jaar ook hoefbevangen maar loopt nu weer helemaal goed, ja de hoefjes hebben wat meer aandacht nodig maar verder is er niet meer te zien dat ze bevangen is geweest.

amy_luna schreef:Als het alleen de hoefjes waren die te lang waren, dan had een goede hoefsmid dat wel kunnen behandelen.
Maar ik geloof niet dat ze zomaar een shetlander gaan afschrijven op de hoefen. misschien had ze wel meer onder de leden (Ontsteking, infectie, wormen)
Waarom ze nou precies hebben ingeslapen zullen wij waarschijnlijk nooit te weten te komen.
Loveskary schreef:Goede bekapping met twee gekantelde hoef benen arm beest en dan nog willen redden nee hoor beestje is van alle pijn af nu.
Dat mensen denken alles maar te redden waarom het leven laten lijden voor zon diertje er was niks meer aan te doen dier had al veel pijn.