P&L TV9: Rien van der Schaft over de basisafrichting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 18:12

connepon85 schreef:
Dat kan tijdens het trainingsweekend dat we organiseren Sjolvir ;) :+

En die is me net ietsepietie te duur, ga al week op KNHS zomerinstructie menkamp, die is niet fractie goedkoper en duurt net iets langer. (en dan is het geld wel weer op zeg maar)
Hoop dat hij weer een keer zo'n cursus bij hem thuis houdt, probeer ik daar weer aan te haken.

Hij weet zo mooi met weinig zo te motiveren en veranderen, echt heerlijk rijden.
Toendertijd deed die van mij optrekken van 0 naar 180 km/u zonder rem en stuur, zegt ie doodleuk..
Ohhh, aanleuningsprobleempje lossen we zo op :+ .
Dat het aanleunigs PROBLEEM was had ik ook al wel door, maar de oplossing miste, na lessen daar hadden we de oplossing. Wij blij!!!!

Nu alleen uiteraard weer 100 andere problemen.

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 18:18

Wat een leerzaam fimpje! uit welke regio komt Rien?

Sjolvir

Re: P&L TV9: Rien van der Schaft over de basisafrichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 18:21

Zit bij Apeldoorn in klein dorpje daar.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 18:23

Wenum wiessel zitten ze

frensje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 18:28

Bedankt, dat is wat ver vanuit Haarlem. Ik had best een les of clinic oid van hem willen hebben.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 18:30

Ja, das 2 uur met de trailer :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 18:33

Kan je zeggen ik deed er dik 1 1/2 uur over, maar was het wel waard :o .
Maar we hadden toen ook hele theorie middag erbij en dan 4 x.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:36

Hij heeft natuurlijk ook leerlingen die ook les geven. Weet dat o.a. Mireille den Hoedt bij hem lest en lesgeeft. Combi AdB en Rien, schijnen er meer te zijn die die combi hebben.

Jodyy93

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 19:44

Werd heel blij van dit filmpje en deze man! Alles wat hij zegt kon ik me 100% in vinden en Dat heb ik helaas niet bij iedereen! Ook ik zou heel graag les van hem willen, hoop stiekem dat hij ook op knhs instructieweek dressuur komt!

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:21

Whaha grappig.
Jaren lang kon bijna niemand Rien van der Schaft en nu zijn er een hoop enthousiaste mensen +:)+
Leuke ontwikkeling.
Enne zijn dochter Romy geeft ook les.
Zij rijdt U25 +:)+ en kan net als haar vader en moeder fantastisch rijden en zitten :D
Mss is zij een prachtig alternatief.

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:42

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 22:31

Jodyy93 schreef:
Werd heel blij van dit filmpje en deze man! Alles wat hij zegt kon ik me 100% in vinden en Dat heb ik helaas niet bij iedereen! Ook ik zou heel graag les van hem willen, hoop stiekem dat hij ook op knhs instructieweek dressuur komt!

Ik ook, maar vrees dat hij bij menkamp niet echt komen gaat. :+

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:42

ullaatje schreef:
Whaha grappig.
Jaren lang kon bijna niemand Rien van der Schaft en nu zijn er een hoop enthousiaste mensen +:)+
Leuke ontwikkeling.
Enne zijn dochter Romy geeft ook les.
Zij rijdt U25 +:)+ en kan net als haar vader en moeder fantastisch rijden en zitten :D
Mss is zij een prachtig alternatief.

Idd! Ik "ken" fam van der schaft nu zo een jaar of 17 en kan wel zeggen dat zij een groot aandeel in m'n manier van omgaan met en het rijden van paarden en uiteindelijk in m'n lesgeven hebben.
Wat ik zo ontzettend waardeer in ze is dat ze een eigen manier van werken hebben met als hoofddoel het paard- en ze blijven bij hun manier, laten zich niet beïnvloeden door wie dan ook, zijn wel respectvol maar lopen niet mee in trends ;doen lekker hun eigen ding.

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 10:07

Knollentuin idd.
Voor mij hebben ze ook veel betekend en nog steeds. Het feit dat ze altijd hun eigen doel nastreven vind ik bewonderings waardig. Zeker in deze tijd.
Wanneer je ook komt er heerst altijd rust en het is zeer plezierig hun te zien trainen!

Mareintje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 10:44

ullaatje schreef:
:= dat Rien vanaf een bepaald niveau les geeft ?! Nee absoluut niet. Ik ben daar 9 jaar geleden beginnen op een zeer talentvol zelf gefokt paard vreselijk gecompliceerd en ik was er zo bang van geworden dat ik er liever niet op zat.
Heb Rien leren kennen door een clinic die ik toen reed, dat klikte zo goed. Hij begreep mijn paard en snapte precies waar ik vast liep.
Heb toen de stoute schoenen aan getrokken en gevraagd of ik daar mocht komen lessen. Ik reed toen L2.
Ben opnieuw begonnen in kleine stapjes zelf nog aan de longe op sommige momenten.
Ik snapte steeds beter waar ik mee beter was en kon steeds beter thuis doorwerken aan wat ik leerde.
We zijn opgeklommen tot en met de Zzzwaar, toen maakte mijn paard een misstap en bleef voorgoed geblesseerd.
Met mijn andere paarden ben ik daar ook gaan rijden en op dit moment heb ik vaak mijn bijna 8 jarige mee.

Dus nee Rien geeft niets om niveau maar om de wil om goed en eerlijk paard te rijden.

Wat gaaf! Ik mag zelf volgende maand in de Masterclass meerijden met mijn kleine driftige stuitermerrie. Heb haar nog maar een paar maanden en het blijkt dame met karakter! Ik ben zo benieuwd hoe dat zal gaan. Super veel zin in! Extra na jouw verhaal ;-)

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 10:46

Mareintje dat gaat helemaal goed komen!!

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 10:50

Heel leuk filmpje. Ik zou ook graag een keer bij hem willen lessen. Zit nu te denken over het trainingsweekend maar vraag me af of het niet te intensief is voor mijn bijna 4- jarige. Zit er nu max. drie keer per week een klein half uurtje op. Misschien helaas voor ons nu net wat te vroeg om er echt wat aan te hebben.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:15

Equitation, je hebt pb. Als er meer mensen zijn waarvoor 4 trainingen nog te intensief is, stuur me even pb.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 23:01

connepon85 schreef:
Equitation, je hebt pb. Als er meer mensen zijn waarvoor 4 trainingen nog te intensief is, stuur me even pb.

4 is echt wel zwaar in een weekeind inderdaad, merk na week knhs kamp ook altijd aan einde van week wel dat paard er wel klaar mee is. (nou is dat 5 dagen, dus nog tikje intensiever)
Maar het is ook heel fijn om 2 x per dag ergens aan te werken, zeker als je dezelfde istr. hebt, als je ze fijn weg zet op stal, kan je vaak diezelfde dag heel makkelijk weer verder gaan waar je was gebleven.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 07:13

Sjolvir schreef:
connepon85 schreef:

4 is echt wel zwaar in een weekeind inderdaad, merk na week knhs kamp ook altijd aan einde van week wel dat paard er wel klaar mee is. (nou is dat 5 dagen, dus nog tikje intensiever)
Maar het is ook heel fijn om 2 x per dag ergens aan te werken, zeker als je dezelfde istr. hebt, als je ze fijn weg zet op stal, kan je vaak diezelfde dag heel makkelijk weer verder gaan waar je was gebleven.

We doen geen twee trainingen per dag, tenzij je ook de flexchair kiest. Maar die training is zonder je paard.

Maar volgende week gaan we ook een "light" variant met 2 tot 3 trainingen aanbieden, want we horen meer mensen met jonge paarden.

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 09:35

Begrijp ik het nou ook verkeerd? Er wordt gesproken over 4 trainingen in een weekend, vier van de zes instructeurs beiden een rijles en je kan nog een extra training kiezen. Dan kom je toch op min. twee per dag?

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:49

het is toch vier dagen?

ik heb dan wel geen jong paard, maar vind vier trainingen achter elkaar wel wat veel. Als je de flexchair training kiest, heeft je paard dan een dag "vrij"?

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:00

Oeps, keek naar het woord 'weekend' en heb niet de dagen geteld maar 22 t/m 25 is natuurlijk wel vier dagen dus meer dan een weekend. :o

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 11:33

Fijn filmpje! Mijn instructrice heeft les van hem, dus bekende benadering.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:51

meiske1577 schreef:
het is toch vier dagen?

ik heb dan wel geen jong paard, maar vind vier trainingen achter elkaar wel wat veel. Als je de flexchair training kiest, heeft je paard dan een dag "vrij"?

Yep, dan heeft je paard inderdaad een dag vrij. Ik doe zelf ook mee met mijn paard die een blessure heeft gehad, en ga met hem de "light variant" doen. Die zal maandag op de website staan.