VS: Paard overleden na aanval door honden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

VillaNeusjes

Re: VS: Paard doodgebeten door twee honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 21:08

Beetje rare titel.. De titel suggereert dat de honden het paard dood gebeten hebben. In werkelijkheid enkel verwond, maar zodanig dat het ingeslapen moest worden. Dat is wat anders dan doorbijten.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:35

Ze moeten gewoon elke hond die een paard of schaap aanvalt een kogel door de kop geven..

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:38

ceasario schreef:
Ze moeten gewoon elke hond die een paard of schaap aanvalt een kogel door de kop geven..

Dat vind ik wel erg kort door de bocht...
Wat als de hond in kwestie zijn gedragsproblemen te danken heeft aan een verkeerde opvoeding, en hij bij de juiste eigenaar een fijne gezinshond kan worden? Zo zijn er namelijk velen. In mijn eigen omgeving ook. Miscommunicatie kan vaak leiden tot agressief gedrag maar als je de signalen weet op te vangen zijn deze dieren hartstikke betrouwbaar.

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:43

Jeetje dan hebben ze d'r flink toegetakeld :( arm paard...
Mijn pony is jaren terug ook aangevallen door 2 honden, herders, ook behoorlijk heftig, gelukkig stopten de honden meteen toen wij schreeuwden, nadat ik ze had vastgebonden begonnen ze toch weer op m'n pony te fixeren...
Denk wel als ze eenmaal een keer zo'n aanval hebben uitgevoerd ze het snel weer zullen doen...
Akelig hoor, mijn pony heeft nog altijd problemen met sommige honden nu en heeft er tientallen littekens aan over gehouden..
De honden zijn ook niet ingeslapen, vind nog altijd schuld bij de eigenaar ligge, iedereen moet gewoon z'n dieren bij zich houden!

Overigens vind ik een pitbull en een teckel geen vergelijking, nogal logisch hoe groter de hond hoe groter de schade, al was 't een poedel geweest... Zonde dat de pitbull nu alweer een slechte ervaring op naam erbij krijgt, ligt nooit aan 't ras maar aan de eigenaar...

Jessica24

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:46

Dit soort incidenten komt heel vaak voor.
Honden blijven jagers en paarden vluchtdieren.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 22:56

billionache schreef:
[
Dat vind ik wel erg kort door de bocht...
Wat als de hond in kwestie zijn gedragsproblemen te danken heeft aan een verkeerde opvoeding, en hij bij de juiste eigenaar een fijne gezinshond kan worden? Zo zijn er namelijk velen. In mijn eigen omgeving ook. Miscommunicatie kan vaak leiden tot agressief gedrag maar als je de signalen weet op te vangen zijn deze dieren hartstikke betrouwbaar.

Herders-pitbulls - rottweilers of zelfs labradors..
Er lopen veel van die geschifte rond..die al verpest zijn als pup..
Het begint al om achter katten aan te laten gaan..en eindigt onhandelbaar..

De verkeerde opvoeding zit vaak bij de eigenaren die ook geen opvoeding gehad hebben, zich onzeker voelen en zich vaak gesterkt voelen door zulke idioten.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:00

Tja, imo zijn er weinig honden verpest... En dat zeg ik niet zomaar, maar wel vanuit mijn ervaring met asielen en hondenscholen. Genoeg voorbeelden gezien waarvan mensen al snel hun oordeel 'verpest' of 'agressief' klaar hadden (ja, ook een aantal die al eerder een ander dier hadden aangevallen), maar uiteindelijk toch op hun pootjes terecht komen bij een correcte eigenaar. Vandaar dat je uitspraak me tegen de borst stuit.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:10

billionache schreef:
Tja, imo zijn er weinig honden verpest... En dat zeg ik niet zomaar, maar wel vanuit mijn ervaring met asielen en hondenscholen..

Niet alle honden krijgen een nieuwe baas of worden begeleidt..En dat zijn er nog heel veel.. |(

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:19

Dat klopt inderdaad. Maar jouw reactie blijft gewoon kort door de bocht ;-) Want 95% van de honden die betrokken zijn bij dit soort incidenten zijn wél honden die nog geholpen kunnen worden. Waarom dan inslapen?

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:22

Als je een paar keer met zulke rotzakken te maken hebt gehad..Dan wil ik niet kort door de bocht zijn..
Gewoon "ruimen" heet dat tegenwoordig.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 23:29

Ik vraag me echt af hoe je je hond zo kan verpesten dat hij een (bejaard en wrs stilstaand) paard in één streep, doelbewust aanvalt. In dit geval zelfs 2.

Serieus... Hoe?

Onze honden zijn niet de makkelijkste, ook wel eens problemen met andere honden, maar zo doelbewust op een ander dier af gaan om deze te doden? Zit dat er dan toch ergens in ofzo...?

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 01:05

Wie zegt dat het paard stil stond? 27 jaar oud kan nog best rennen hoor.

Cesario, een hond rent nu eenmaal overal achteraan wat voor hem wegrent, om elke hond die dat doet maar een kogel te geven is ook wat overdreven. Maar ben het wel met je eens dat een eigenaar zijn verantwoordelijkheid moet nemen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 06:51

Vergeet nooit meer wat er toen tijdens buitenrit op de vrachelse heide is gebeurt met een rottweiler. Beestje was volledig de weg kwijt en bleef aanvallen ondanks pony die er als een dooie erbij stond. Baas kreeg het beestje niet meer onder controle en heeft zelfs door met de riem op het beestje in te slaan weer contact te krijgen, maar hij reageerde gewoon nergens op.

Ben uiteindelijk in een rustig relaxte draf weg gereden en uiteindelijk heeft de hond het opgegeven.

Het is gewoon niet te begrijpen wat dieren bezielen.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 07:37

ceasario schreef:
Als je een paar keer met zulke rotzakken te maken hebt gehad..Dan wil ik niet kort door de bocht zijn..
Gewoon "ruimen" heet dat tegenwoordig.

Ik denk ook dat je daarmee de eigenaars ook wakker maakt.
Dat ze dan wat minder risico zullen nemen door de hond eerder aan de lijn te doen.

En ook voor de slechte eigenaars die het geen reet kan schelen, vind ik het een manier om de risico's kleiner te maken voor herhaling.

Btw vorige week zondag in de drunens duinen werd een groepje ruiters met paarden lastig gevallen door een herder "woezel". De eigenaar leek het er gewoon om te doen. Ik heb de eigenaar aangesproken (was daar zonder paard) , maar deze ontkende niet. Had hoewel hij er "normaal" uit zag tijdens ons "gesprek" soms een rare blik in zijn ogen.
Ik weet niet of hij het leuk vond om de paarden of de ruiters te pesten, maar het was duidelijk dat hij er van genoot.
Hij heeft de hond wel terug "geroepen" , maar het leek meer op een goedkeuring en beloning dan dat hij liet merken dat de hond dat niet mocht.
feit dat hij dicht bij het ruiterpad ging liggen en keek naar zijn hond die op de ruiters en paarden af ging, was dat gewoon geen normale zaak.
De hond was overigens niet gemeen, maar speels.

Ik ben eerlijk gezegd bang voor Hoe nog zal veranderen...
Laatst bijgewerkt door sneeuwpop op 16-03-15 07:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 07:38

ceasario schreef:

Radicaal , maar geen slecht idee. Er zijn al zo veel honden op deze wereld, waarom dan de kapotte gevallen koste wat het kost in leven houden en willen repareren?

gohya

Re: VS: Paard overleden na aanval door honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 07:55

Ik heb altijd een klein busje Dog Spray bij me.Mocht een hond me paard aanvallen zal ik die spray ook zeker gebruiken.

Odatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 09:45

Wat zielig voor het paard! :(

Jammer dat de discussie over pitbull stefford achtig weer gevoerd moet worden.
Ken mensen in mijn omgeving met een stefford, nog nooit zo'n lieve hond gezien.
Goede opvoeding is belangrijk bij deze honden zoals bij de meeste.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:30

gohya schreef:
Ik heb altijd een klein busje Dog Spray bij me.Mocht een hond me paard aanvallen zal ik die spray ook zeker gebruiken.

Zoals de hond mijn paard aanviel, was er met geen mogelijkheid in de buurt te komen zonder zelf flink gewond te raken (door paard of hond). Agenten van de hondenbrigade gingen er ook niet tussen beide springen (zat ook flinke tempo in, was echt een heel heftig gevecht. Omstanders waren in tranen). Had ik als eigenaar ook alle begrip voor: mijn paard was al gewond, was niet nodig dat er nog meer slachtoffers vielen. Dus spring er niet zomaar tussen zonder eerst een inschatting te maken of het kan; je gezin heeft je ook nog nodig.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:54

billionache schreef:
Dat klopt inderdaad. Maar jouw reactie blijft gewoon kort door de bocht ;-) Want 95% van de honden die betrokken zijn bij dit soort incidenten zijn wél honden die nog geholpen kunnen worden. Waarom dan inslapen?

95%? Heb je een bron oid?

billionache

Re: VS: Paard overleden na aanval door honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 10:57

@Batlow: nee die heb ik niet, is mijn eigen schatting :-) aandeel honden die echt 'hopeloos' zijn en waarbij de enige oplossing inslapen is is werkelijk enorm klein. Dat zijn echt uitzonderingen.

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:04

Ik vind het wel een beetje raar... Dit paard moest worden ingeslapen worden vanwege haar verwondingen, maar dat paard die toen gevonden was nadat hij was aangevallen door hondenen geen oren meer had hebben ze toch meegneomen? Raar land hoor, Amerika

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:06

vuurneon schreef:
gohya schreef:

Zoals de hond mijn paard aanviel, was er met geen mogelijkheid in de buurt te komen zonder zelf flink gewond te raken (door paard of hond). Agenten van de hondenbrigade gingen er ook niet tussen beide springen (zat ook flinke tempo in, was echt een heel heftig gevecht. Omstanders waren in tranen). Had ik als eigenaar ook alle begrip voor: mijn paard was al gewond, was niet nodig dat er nog meer slachtoffers vielen. Dus spring er niet zomaar tussen zonder eerst een inschatting te maken of het kan; je gezin heeft je ook nog nodig.

Uiteraard zou ik dat ook alleen doen als het echt mogelijk is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:08

LotteIsabel schreef:
Ik vind het wel een beetje raar... Dit paard moest worden ingeslapen worden vanwege haar verwondingen, maar dat paard die toen gevonden was nadat hij was aangevallen door hondenen geen oren meer had hebben ze toch meegneomen? Raar land hoor, Amerika

:? Heeft niets met Amerika als raar land te maken... ( in Nederland komen ook wel paarden voor in nieuwsberichten waarvan ik denk; dood issie beter af ipv in de handen van een bedelende 'hulp' organisatie die vervolgens Facebook gebruiken om hun handje op te houden.)

De eigenaar was hier gewoon bij en heeft besloten dat het dier moest worden ingeslapen. Dus geen organisatie die zich ermee bemoeide.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:12

ceasario schreef:

Helemaal mee eens.
Als het één van mijn eigen honden was, zou ik het nog zelf doen ook..

Arm paard, 27 jaar geworden en dan zo aan je einde moeten komen :n

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:51

Shirley schreef:
ceasario schreef:

Helemaal mee eens.
Als het één van mijn eigen honden was, zou ik het nog zelf doen ook..

Arm paard, 27 jaar geworden en dan zo aan je einde moeten komen :n

Serieus ?

Kunnen alle jagende rassen dan meteen verbieden. Iedere grote hond met voldoende jachtinstinct kan een schaap doden als hij hier de kans toe krijgt. Net zoals een jack russel ook een kind levenslang kan verminken. Het ligt aan de eigenaar om zijn honden bij zich te houden en niet los te laten in de buurt van wild of vee, maar de honden uit dit bericht zijn uit hun kennel kunnen ontsnappen. Dat kan echt iedereen met een stel duitse herders of dergelijke overkomen en om honden met een jacht instinct als gevaarlijk of abnormaal te gaan bestempelen, ze zijn er jaren voor gefokt geweest...
Zo ben ik aangevallen geweest als kind door een duitse herder. Dier lag aan ketting en die ketting brak... dat was dikke pech dat ik daar toen net langsliep. Dier is ook niet afgemaakt geweest. Ik zou dat ook niet gewild hebben. Hij was de bewaker van de boerderij rechtover ons huis en ja die hond is nu eenmaal geen brave binnenhond, maar een echt wapen. Als je naar al het dure en soms onvervangbare materiaal kijkt bij de boer kan ik best begrijpen dat ze zo een hond aanhouden. Had ik ernstig gewond of dood geweest zou die hond wel afgemaakt geweest zijn, maar hier is het gelukkig goed afgelopen.

Dat men honden willen afmaken omdat ze vee willen of kunnen doden 8)7 Als je hond zich met vee niet kan gedragen dan houd je hem er toch gewoon van weg ? Paard wordt toch ook niet afgemaakt als die een trap verkoopt en dat is thans ook vaak gericht.

Mijn tjech wou in het begin mijn paard soms in de achterbenen knappen. Mijn merrie is echt geen lieverdje op dat gebied en na 3 trappen is zijn jachtinstinct op paarden aanzienlijk gedaald :=
Merrie koerst hem ook achterna als hij in de weg loopt }>

Wel zou ik niet weten of hij bvb een veulen ofzo zou doden als hij hiertoe de kans zou krijgen. Het blijft een dier met een instinct. Hij gaat mee naar stal en loopt tussen de paarden en veulens, maar zou hem nooit alleen laten. Ik vertrouw hem op dat gebied niet. Buiten zijn gemiddelde jachtinstinct en zijn haantjesgedrag naar reuen is het een enorme allemansvriend die heel beschermend is met babies en kinderen ongeacht of hij ze kent of niet. Wil ik hem even bij je afzetten zodat je een kogel door zijn kop kunt schieten ?? Het is echt niet zo zwart/wit. met dieren kun je altijd ongelukken krijgen of we moeten alleen nog maar kleine hondjes en zeer zachte honden toelaten. Paarden ook verbeiden dan, want die kunnen ieder kind die de weide oploopt zo doden.