Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
ceasario schreef:Ze moeten gewoon elke hond die een paard of schaap aanvalt een kogel door de kop geven..
arm paard... billionache schreef:[
Dat vind ik wel erg kort door de bocht...
Wat als de hond in kwestie zijn gedragsproblemen te danken heeft aan een verkeerde opvoeding, en hij bij de juiste eigenaar een fijne gezinshond kan worden? Zo zijn er namelijk velen. In mijn eigen omgeving ook. Miscommunicatie kan vaak leiden tot agressief gedrag maar als je de signalen weet op te vangen zijn deze dieren hartstikke betrouwbaar.
Want 95% van de honden die betrokken zijn bij dit soort incidenten zijn wél honden die nog geholpen kunnen worden. Waarom dan inslapen? ceasario schreef:Als je een paar keer met zulke rotzakken te maken hebt gehad..Dan wil ik niet kort door de bocht zijn..
Gewoon "ruimen" heet dat tegenwoordig.
gohya schreef:Ik heb altijd een klein busje Dog Spray bij me.Mocht een hond me paard aanvallen zal ik die spray ook zeker gebruiken.
aandeel honden die echt 'hopeloos' zijn en waarbij de enige oplossing inslapen is is werkelijk enorm klein. Dat zijn echt uitzonderingen. vuurneon schreef:gohya schreef:Ik heb altijd een klein busje Dog Spray bij me.Mocht een hond me paard aanvallen zal ik die spray ook zeker gebruiken.
Zoals de hond mijn paard aanviel, was er met geen mogelijkheid in de buurt te komen zonder zelf flink gewond te raken (door paard of hond). Agenten van de hondenbrigade gingen er ook niet tussen beide springen (zat ook flinke tempo in, was echt een heel heftig gevecht. Omstanders waren in tranen). Had ik als eigenaar ook alle begrip voor: mijn paard was al gewond, was niet nodig dat er nog meer slachtoffers vielen. Dus spring er niet zomaar tussen zonder eerst een inschatting te maken of het kan; je gezin heeft je ook nog nodig.
LotteIsabel schreef:Ik vind het wel een beetje raar... Dit paard moest worden ingeslapen worden vanwege haar verwondingen, maar dat paard die toen gevonden was nadat hij was aangevallen door hondenen geen oren meer had hebben ze toch meegneomen? Raar land hoor, Amerika
Heeft niets met Amerika als raar land te maken... ( in Nederland komen ook wel paarden voor in nieuwsberichten waarvan ik denk; dood issie beter af ipv in de handen van een bedelende 'hulp' organisatie die vervolgens Facebook gebruiken om hun handje op te houden.)Shirley schreef:ceasario schreef:Ze moeten gewoon elke hond die een paard of schaap aanvalt een kogel door de kop geven..
Helemaal mee eens.
Als het één van mijn eigen honden was, zou ik het nog zelf doen ook..
Arm paard, 27 jaar geworden en dan zo aan je einde moeten komen
Als je hond zich met vee niet kan gedragen dan houd je hem er toch gewoon van weg ? Paard wordt toch ook niet afgemaakt als die een trap verkoopt en dat is thans ook vaak gericht.