Die opmerking over 'Penny-meisjes' vind ik wel heel flauw
. Laat mensen zelf bepalen of ze willen proeven of niet. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Laat mensen zelf bepalen of ze willen proeven of niet. max66 schreef:chimello schreef:" En misschien een stomme vraag maar worden paarden met een gebroken been serieus nog vervoerd?
Dit vraag ik me dus ook af. Ik mag toch hopen dat een paard met een gebroken been (waar niks mee aan te doen is) terplekke afgespoten wordt en niet met gebroken been en al afgevoerd moet worden naar de slacht?!
. Domme uitspraak van die meneer. wendy_92 schreef:Persoonlijk vind ik de slacht vriendelijker als wanneer ze bij de rendac terecht komen. Daar zijn ze in 1 klap dood en met een spuitje vechten ze er eerst nog tegen. Ik hoop dus dat het hem lukt!
. Daar hoeft geen laag zaagsel over.
) De meeste koeien geven ook er ook geen mallemoer om dat de kalfjes weggehaald worden. Alleen als ze al een band hebben opgebouwd, dus al enkele uren samen lopen wordt het afscheid heel even wat luidruchtiger. Maar omdat het kalf en de moeder elkaar meestal nog wel kunnen horen is er snel weer rust in de tent. En natuurlijk, koeien die buiten lopen zullen heerlijk smaken, maar je mag ook nooit het verschil maken tussen een melkkoe en een vleeskoe. Een vleeskoe heeft vaak zijn kalf nog bij zich omdat daar andere regels tellen dan bij melkkoeien. Bij melkkoeien hebben we namelijk ook nog te maken met het bedrijfsbehandelplan wat voorschrijft dat het kalf direct wordt weggehaald ( om eerder genoemde redenen) Zie het trouwens niet als aanval Karin, maar ik weerleg graag een aantal misstanden die erg hardnekkig blijven rondhangen. ( en sorry dat dit even oftopic is, maar ik begrijp dat er meer mensen interesse in hebben) Vraag gewoon eens aan de eerste de beste boer die je tegen komt of je eens rond mag kijken en VRAAG! De meeste boeren staan hier meer voor open dan de vooroordelen te moeten verdedigen van mensen die niet op de hoogte zijn hoe het werkelijk gaat, en daar doet de media geen goed aan( PvdD, WK, Tros Radar ( waarvan Mevrouw Hertsenberg verre van schoon is richting de veehouders en een zevendedagsadventist is, veehouders maken met dit soort mensen geen schijn van kans om eerlijk uit de hoek te komen
. KarinvdM schreef:Miracle_ schreef:Ieder zijn eigen visie van eerlijk toch. Ik vind een paard wat zijn leven lang heeft moeten werken, en vervolgens afgedankt wordt, en door een frikandel wordt gedraaid verre van eerlijk.
Nee, afspuiten en vervolgens via een grijper in de auto van Rendac gemikt worden en bij Rendac er weer uitgekiept worden en het verdere traject is respectvol...
Maar ieder zijn mening.
Ik heb met een stuk vlees van een goede slager geen problemen. Beter dan de salami uit Italië waar een hoop dierenleed in zit. Om maar niet te spreken over vlees uit Zuid-Amerika.
Het is jammer dat door de overdaad aan regels al de kleine slagers die vroeger zelf slachtten verdwenen zijn.
? Suzanne F. schreef:Tja niks op tegen hoor. Beter naar de slager dan een lijdensweg van verwaarlozing en pijn.
Waarom verkopen gewone slagerijen geen paardenvlees eigenlijk? Waarom moet dat een speciale paardenslager zijn?
femiaans schreef:wreckh, je zal de iglo`s bedoelen, en dat zijn geen permanente verblijfplaatsen maar "couveuse" boxen om de kalveren de zorg te geven die ze nodig hebben. Als ze wat groter zijn gaan deze kalveren naar een groepshok met stro. De kistkalveren van vroeger die zo gehouden werden voor het "rosévlees"en tot hun dood nooit naar buiten konden komen is al jaren bij de wet verboden.