Verwaarloosde pony in Noordwijk in bewaring genomen *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sharonsemme

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:17

Echt vreselijk dit.. ze hebben een schuilstal waarin ze niet uit de wind kunnen staan en voer waar dit arme beestje niet eens meer bij kon komen. En een weiland wat je geen weiland meer kunt noemen. Ik hoop zo dat de eigenaar ook op bokt zit en dit mee leest en hopelijk zichzelf aangeeft en zich derest van zijn/haar leven schuldig voelt nadat diegene een goede straf heeft gekregen!!! (Misschien een week opsluiten in een hok zonder eten en een paar emmers luizen lossen!)

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:35

smurffie schreef:
8nnemiek schreef:
Misschien een ouder iemand die plots is overleden of in het ziekenhuis terecht is gekomen.. Zou niet de eerste zijn.

Helaas is dat niet het geval. Het paard stond op dezelfde plek als het in beslag genomen paard met een hoefzweer pas geleden ( plaats in het artikel klopt dan ook niet. Het is namelijk Voorhout) paarden van verschillende eigenaren staan daar in een weiland met schuilstal en voer.

En ook niemand van de andere eigenaren van de paarden heeft dit door gehad ? :n :n

Overigens klopt de titel niet pony is niet in beslag genomen maar in bewaring..

dito

Re: Verwaarloosde pony in Noordwijk in beslag genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:39

hier zijn toch geen goede woorden voor te vinden, kippenvel tot me rug gatver hoe sneu is dit! hoop echt dat het besie opknapt!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 18:55

dravergekkie schreef:
Misschien een ouder iemand die plots is overleden of in het ziekenhuis terecht is gekomen.. Zou niet de eerste zijn.

Helaas is dat niet het geval. Het paard stond op dezelfde plek als het in beslag genomen paard met een hoefzweer pas geleden ( plaats in het artikel klopt dan ook niet. Het is namelijk Voorhout) paarden van verschillende eigenaren staan daar in een weiland met schuilstal en voer.
En ook niemand van de andere eigenaren van de paarden heeft dit door gehad ? :n :n

Overigens klopt de titel niet pony is niet in beslag genomen maar in bewaring..

Dus als ik het goed begrijp, staan er meer en van verschillende eigenaren??? Dan is het al helemaal te triest voor woorden. Fijn hoor de oplettendheid van je buurtjes.. lang leve de realiteit. Ik zorg voor mezelf, niet voor een ander. Uiteraard zal 1 van de medewei genoten melding hebben gemaakt, maar pffff. Komt erg over als ich habe es nich gewust.. -O-
Dravergekkie, mocht geen 2 quotes zetten , vandaar dat t nu op jouw staat..was niet de bedoeling.. sorry daarvoor

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:40

Helaas ken ik deze pony ook, erg goed zelfs. Wat schrik ik hier van zeg! Ontzettend leuk beestje is het, hoe mensen dit aan hem kunnen aan doen.

BrechtCarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:54

Bah, ik snap niet hoe mensen met dit geweten door het leven kunnen gaan.....
Arm dier :(:)
Hopen dat ie snel weer opknapt en van z'n pension kan genieten.

Missbeauty30

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 19:54

Wat heb je toch een nare mensen op de wereld! Ben er gelijk ziek van. Arme pony...

elliecuijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:31

brr,ik krijg hier gewoon de kriebels van.arme pony!die eigenaar is geen dier waard als je t zo ver laat komen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 20:48

ach jee.sneu van die wond!
zat in elk geval nog een deken op, maar die is dus nooit afgeweest..dom!

maar ontluizen en goed voer doet wonderen hoor.
deze knapt wel weer op!

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 21:40

Ah bah, als je een zwakke maag hebt maar niet het filmpje kijken..
Het arme paard, hoop dat ze hem/haar op kunnen knappen.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:06

Het wat ik hier nog op kan zeggen is...Arm, arm dier. :n :(:)

BailyKarlos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:09

Deze pony komt bij onze stal vandaan. Ondanks adviezen en er op aan dringen het dier te laten inslapen, gingen ze hem op een landje met pensioen zetten. Hij stond hier op vol pension en was toen al in slechte doen. Hij was 1,5 jaar geleden al helemaal op en geloof het of niet er werd gewoon door een volwassen vrouw en een kind van 100kg op gereden.

Gezien zijn slechte toestand toen had ik niet verwacht dat hij nog zou leven. En om hem zo terug te zien is gewoon vreselijk. Gelukkig heeft iemand van onze stal gebeld met de dierenbescherming om achtergrond info te geven. Hopelijk word hij snel uit zijn lijden verlost, want hij zal niet meer beter worden. Als het aan mij zou liggen zou ik het niet een seconde langer laten duren...

bol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 22:38

Hoe triest kan je zijn als je niet voor dieren kunt zorgen begin er dan niet aan!!!!!!!!
Arme arme pony

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 23:35

Foto gezien en filmpje gekeken. En ja, sterke maag, kan tegen álles, vind weinig echt 'zielig'. Maar dit?! Mijn eerste reactie tijdens het kijken van het filmpje letterlijk: 'oh, oh, ohhh!!!! jeutje!!!!'.
Dit is écht diep en diep triest en pure verwaarlozing ja.

Roos schreef:
Helaas ken ik deze pony. Heeft tot 1,5 jaar geleden bij ons op stal gestaan. Hij was toen al slecht, maar niet zo erg vergeleken met dit. Ik weet dat veel stalgenoten hadden aangeraden om de pony al te laten inslapen aangezien deze met veel pijn liep. Maar inplaats van inslapen hadden ze gekozen om deze met pensioen te doen. Deze pony moet niet worden opgeknapt, maar worden ingeslapen.

Arm ding :(:) :(:) Het lijkt al niet veel soeps, maar met dit verhaal er achter...... zou ik idd zeggen, doe het beestje het 'opknappen' niet aan, en verlos het van zijn lijden en pijn. :(:)

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 23:38

BailyKarlos schreef:
Deze pony komt bij onze stal vandaan. Ondanks adviezen en er op aan dringen het dier te laten inslapen, gingen ze hem op een landje met pensioen zetten. Hij stond hier op vol pension en was toen al in slechte doen. Hij was 1,5 jaar geleden al helemaal op en geloof het of niet er werd gewoon door een volwassen vrouw en een kind van 100kg op gereden.

Gezien zijn slechte toestand toen had ik niet verwacht dat hij nog zou leven. En om hem zo terug te zien is gewoon vreselijk. Gelukkig heeft iemand van onze stal gebeld met de dierenbescherming om achtergrond info te geven. Hopelijk word hij snel uit zijn lijden verlost, want hij zal niet meer beter worden. Als het aan mij zou liggen zou ik het niet een seconde langer laten duren...

En nog één die het dier zelf kent.......... 1 ding is zeker; de mensen die dicht bij deze situatie staan en de betreffende pony kennen, vertellen allemaal hetzelfde........ met zelfde conclusie.

Arm ding :(:) :(:) ;(

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 23:44

Rillingen als ze de deken uit de wond op de schoft lostrekken.

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 02:04

Idd verschrikkelijk bah wat naar en zielig.
Misschidn idd beter om de pony een spuitje te geven.

vopo914

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 02:26

Triest, in en in triest.. :(:)
Maar wat mankeert deze pony dan waarom ie ingeslapen zou moeten worden?
Als hij de goede verzorging krijgt kan ie toch nog best op de wei?

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 06:23

Tja mij verbazen dit soort dingen niks meer.
Hier in het dorp ook een vrouw die haar paarden gedurende een jaar of 3 of zelfs langer nu verwaarloosd waar dan ook regelmatig door verschillende mensen voor gebeld is.
Maar ja buren kopen maar hooi omdat ze niet aan kunnen zien dat ze anders verhongeren dus dierenbescherming doet niks/ kan niks doen.

Ik hoop voor dit diertje als de inside information juist is door enkele bovenstaande bokkers dat het diertje inderdaad ingeslapen wordt.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 08:37

Ach jeetje wat triest..Hoe oud is de pony ongeveer en ben wel benieuwd naar wat hij heeft dat hij 1,5 jaar geleden al zo slecht was..

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 09:55

pleiada schreef:
Ach jeetje wat triest..Hoe oud is de pony ongeveer en ben wel benieuwd naar wat hij heeft dat hij 1,5 jaar geleden al zo slecht was..

De pony is net 25 geworden :(:)

NathalietjeB

Re: Verwaarloosde pony in Noordwijk in bewaring genomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 15:45

Jeetje arme arme pony dat de eigenaar t zo ver heeft gebracht

karmapaard2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:47

Weer een verwaarloosde pony, net als de shet van grand prix amazone in de veiling laatst. Mensen moeten elkaar aanspreken op dit wangerdag! Paarden en pony's hebben geen stem!

JV_dekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 08:07

vopo914

Re: Verwaarloosde pony in Noordwijk in bewaring genomen *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 18:48

Kijk...zo zie je maar weer....niet te gauw opgeven!!
Fijn om te lezen dat het dier wat opknapt.