Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
smurffie schreef:8nnemiek schreef:Misschien een ouder iemand die plots is overleden of in het ziekenhuis terecht is gekomen.. Zou niet de eerste zijn.
Helaas is dat niet het geval. Het paard stond op dezelfde plek als het in beslag genomen paard met een hoefzweer pas geleden ( plaats in het artikel klopt dan ook niet. Het is namelijk Voorhout) paarden van verschillende eigenaren staan daar in een weiland met schuilstal en voer.
dravergekkie schreef:Misschien een ouder iemand die plots is overleden of in het ziekenhuis terecht is gekomen.. Zou niet de eerste zijn.
Helaas is dat niet het geval. Het paard stond op dezelfde plek als het in beslag genomen paard met een hoefzweer pas geleden ( plaats in het artikel klopt dan ook niet. Het is namelijk Voorhout) paarden van verschillende eigenaren staan daar in een weiland met schuilstal en voer.
En ook niemand van de andere eigenaren van de paarden heeft dit door gehad ?![]()
![]()
Overigens klopt de titel niet pony is niet in beslag genomen maar in bewaring..

Roos schreef:Helaas ken ik deze pony. Heeft tot 1,5 jaar geleden bij ons op stal gestaan. Hij was toen al slecht, maar niet zo erg vergeleken met dit. Ik weet dat veel stalgenoten hadden aangeraden om de pony al te laten inslapen aangezien deze met veel pijn liep. Maar inplaats van inslapen hadden ze gekozen om deze met pensioen te doen. Deze pony moet niet worden opgeknapt, maar worden ingeslapen.
Het lijkt al niet veel soeps, maar met dit verhaal er achter...... zou ik idd zeggen, doe het beestje het 'opknappen' niet aan, en verlos het van zijn lijden en pijn.
BailyKarlos schreef:Deze pony komt bij onze stal vandaan. Ondanks adviezen en er op aan dringen het dier te laten inslapen, gingen ze hem op een landje met pensioen zetten. Hij stond hier op vol pension en was toen al in slechte doen. Hij was 1,5 jaar geleden al helemaal op en geloof het of niet er werd gewoon door een volwassen vrouw en een kind van 100kg op gereden.
Gezien zijn slechte toestand toen had ik niet verwacht dat hij nog zou leven. En om hem zo terug te zien is gewoon vreselijk. Gelukkig heeft iemand van onze stal gebeld met de dierenbescherming om achtergrond info te geven. Hopelijk word hij snel uit zijn lijden verlost, want hij zal niet meer beter worden. Als het aan mij zou liggen zou ik het niet een seconde langer laten duren...