Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Hannanas schreef:hedwig111 schreef:http://hippocampus-nl.com/fileupload/Ex ... eThiel.pdf
Misschien dit eens lezen voor iedereen die interesse heeft in de reden van de aanklacht...
Mooi verslag.
Hier rest bijna geen tegengas voor over vanuit Bartels'..
En je wilt dit absoluut voorkomen bij meer paarden..
hedwig111 schreef:http://hippocampus-nl.com/fileupload/Ex ... eThiel.pdf
Misschien dit eens lezen voor iedereen die interesse heeft in de reden van de aanklacht...
Tigra_ schreef:Ben benieuwd wat er naar voren komt. En ik hoop dat mensen objectief blijven en niet teveel in het voordeel van Bartels denken omdat ze bij de top horen. Als dit echt is gebeurd bij hun op stal moeten ze gestraft worden simpel als dat.
listiglistje schreef:Tigra_ schreef:Ben benieuwd wat er naar voren komt. En ik hoop dat mensen objectief blijven en niet teveel in het voordeel van Bartels denken omdat ze bij de top horen. Als dit echt is gebeurd bij hun op stal moeten ze gestraft worden simpel als dat.
Maar even simpel gesteld: Stel ik heb mijn paard ook wel een doorgereden met spoor
of gebruik te scherpe bitten en rij wat hardhandig, is mijn pensionstalhouder dan verantwoordelijk?
Nee toch...
listiglistje schreef:Mijn mening:
Mevrouw Engel: wie zwijgt stemt toe....heeft ze jaren gedaan, je weet toch wel hoe je paard
getraind wordt, je komt toch wel eens kijken en dan constateer je toch wel het eea![]()
Waarom dat er pas zo laat gepiept wordt (na jaaaaaaaaaaaaaaaaaren) is mij een raadsel.
Waarschijnlijk omdat hij niet goed genoeg voor het echte werk was (LT de max?) Dan is de waarde ook een heel stuk minder.
Tigra_ schreef:Toch eigenlijk wel gedeeltelijk. Als pensionhouder ben je gedeeltelijk verantwoordelijk wat er op je erf gebeurt. Als er een paard verhongerd op een doe-het-zelf stal kun je niet zomaar zeggen dat is niet mijn pakkie aan. Zelfde met mishandeling. Makkelijk om je handen eraf te trekken.
FriesWytske schreef:Hier staat een hele goede reactie bij. Die haar aanklacht dus weerlegt.
https://www.facebook.com/Hoefslag/photo ... =1&theater
listiglistje schreef:Tigra_ schreef:Toch eigenlijk wel gedeeltelijk. Als pensionhouder ben je gedeeltelijk verantwoordelijk wat er op je erf gebeurt. Als er een paard verhongerd op een doe-het-zelf stal kun je niet zomaar zeggen dat is niet mijn pakkie aan. Zelfde met mishandeling. Makkelijk om je handen eraf te trekken.
Verhongeren, gevaarlijke omheining of slechte verzorging is de pensionstalhouder wel degelijk verantwoordelijk, maar iemands rijstijl?
Mijn pensionstalhouder kijkt volgens mij ook nooit in mijn paard zijn mond en met een deken op zie je de spoorplekken niet, hij wisselt geen dekens.
Op veel pensionstallen zullen dat soort zaken niet snel opgemerkt worden... ze zijn niet heel de dag fysiek met jouw paard bezig.
listiglistje schreef:Mijn mening:
Ik woon in de regio en heb uit zeer betrouwbare bron dat het bot idd beschadigd was (stangafdruk in de lagen)
Dus ja dat is waar, daar is M.Koot verantwoordelijk voor want zij trainde het paard.
Bartels reed er de laatste jaren niet op, alleen pension. (staat dus los van de schade ontstaan met rijden)
dat zijn meestal paardenleken en niet thuis in de termen en technieken
listiglistje schreef:Maar even simpel gesteld: Stel ik heb mijn paard ook wel een doorgereden met spoor
of gebruik te scherpe bitten en rij wat hardhandig, is mijn pensionstalhouder dan verantwoordelijk?
Nee toch...
tamary schreef:listiglistje schreef:Mijn mening:
Ik woon in de regio en heb uit zeer betrouwbare bron dat het bot idd beschadigd was (stangafdruk in de lagen)
Dus ja dat is waar, daar is M.Koot verantwoordelijk voor want zij trainde het paard.
Bartels reed er de laatste jaren niet op, alleen pension. (staat dus los van de schade ontstaan met rijden)
En die schade kan niet ontstaan zijn door in de teugels gaan staan, zich lostrekken met bit in of door schrikken/fris zijn/oid.? En is er aan te tonen hoe oud deze schade is?