Mestkevers als helpende hand bij het uitmesten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:49

Pandora2 schreef:
chamion schreef:
Wij hebben ze al rondlopen op de zandpaden rondom de manege. Ben je in de avond het achterhek aan het dichtdoen en dan zie je opeens de paardenmest vanuit zichzelf bewegen.
Geweldige beesjes.

Dit dus :') Ik dacht de eerste keer dat ik het zag dat die mest stikvol wormen zat en mijn wormbeleid helemaal nergens op sloeg ... waren de kevertjes aan het werk _O-

die zou ik ook wel willen die kevertjes haha :D

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:51

dat laatste is bij mij ook zo, in mijn bak en land liggen ook bewegende mesthopen, mijn paarden weten niet beter.

2 weken geleden liet ik mijn mesthoop ophalen door de loonwerker en die stonden er met 2 man in stomme verbazing naar te kijken: ze hadden nog nooit zoveel regenwormen in een mesthoop gezien, ze zagen er meteen brood in (vissers)

chamion
Huisheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 08:23

Pandora2 schreef:
chamion schreef:
Wij hebben ze al rondlopen op de zandpaden rondom de manege. Ben je in de avond het achterhek aan het dichtdoen en dan zie je opeens de paardenmest vanuit zichzelf bewegen.
Geweldige beesjes.

Dit dus :') Ik dacht de eerste keer dat ik het zag dat die mest stikvol wormen zat en mijn wormbeleid helemaal nergens op sloeg ... waren de kevertjes aan het werk _O-

Wat kan je dan schrikken en wat je dan wel niet allemaal in je hoofd haalt :') := _O-

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 09:01

:j :D :D

Roelfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 12:15

mijn wei zit er 's zomers vol van dus ze kunnen hier wel degelijk overleven.
buiten de kleine gaatjes die ze achterlaten om de grond in te kruipen zie ik alleen maar voordelen.
en het is wel een grappig zicht om ze bezig te zien :-)