Paardenmeisjes besluitvaardiger dan gemiddelde jongere

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Re: Paardenmeisjes besluitvaardiger dan gemiddelde jongere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:15

Hahaha geniaal onderzoek. Kan me er ergens wel in vinden. Zeker een paar jaar geleden gaf ik ook helemaal niet zoveel om me uiterlijk. Terwijl vriendinnen uitgingen zat ik de volgende dag te bedenken wat voor setje me paard zou hebben haha.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:20

Dit zie ik al jaren om mij heen. De meiden uit de paardenwereld zijn anders dan die erbuiten. Kan ik het ook veel beter mee vinden.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:53

Geryon schreef:
Dit zie ik al jaren om mij heen. De meiden uit de paardenwereld zijn anders dan die erbuiten. Kan ik het ook veel beter mee vinden.

Enne.....hoe is het met de paardenjongens?? :(:)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:59

misterA schreef:
Geryon schreef:

Enne.....hoe is het met de paardenjongens?? :(:)

Sorry mister :D Maare, die ook :j

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:46

Leuk onderzoek!

Geryon schreef:

Hier ben ik het mee eens.. Zijn natuurlijk ook bepaalde intresses maar merk echt n verschil met inderdaad de meisjes uit de paardenwereld en die erbuiten.

Wat bedoelen sommige trouwens met ik ben weegschaal, qua sterrenbeeld? :+

purple schreef:
Citaat:
Daarbij kwam ook naar voren dat de jongeren in het onderzoek minder roken en drinken

Dat komt omdat we nergens geld voor hebben :+

Het klopt wel :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:59

Geryon schreef:

Ik niet, ik zoek irl het paardenvolk echt niet op. Die haat, nijd en afgunst onderling... bah.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:14

Whaha ja gevaarlijke situaties hoef je buiten de pasrden en ponies niet meer op te zoeken... Als je op je 10e achterstevoren zonder zadel met een halstertje door de wei heen crosst en over zelfgebouwde hindernissen springt heb je de dagelijkse dosis adrenaline wel gehad...

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:20

Zijn sommige paardenmeisjes hierdoor ook arroganter? Dat is dan weer de keerzijde :+ Tuttige, truttige té zelfverzekerde en arrogante paardenmeisjes. Ruzie op stal met al die vrouwen onder elkaar :')

Verder verbaast dit me niks eigenlijk :D Ik heb altijd al gedacht dat het heel goed is voor een mens om een hobby als dit te hebben. Kweekt inderdaad verantwoordelijkheidsgevoel en vermaak (zodat je je inderdaad minder bezig houdt met dingen die minder verstandig zijn :+).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:22

Nu alle paardenmeisjes nog een excuses voor betweterigheid hebben, is het voor de heren nog lastiger in de paardenwereld...... :')

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:24

Wendy schreef:
Geryon schreef:

Ik niet, ik zoek irl het paardenvolk echt niet op. Die haat, nijd en afgunst onderling... bah.

Dat ligt echt enorm aan de tact en het niveau :P

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 08:01

Kesje schreef:
Wat grappig! Het sluit wel op mijn persoonlijkheid aan, paardenmeisje met veel jongensachtige trekjes :P

:+

Dit bovenstaande is ook idd iets van mijn persoonlijkheid! zo zie je maar die paarden geven je ook een hoop terug! ;)

Tamtaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 08:50

Wat een leuk onderzoek, kan mezelf er deels in herkennen.

Lanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 09:49

Ein-de-lijk is het aangetoond *\o/*
we're simply the best!

Sceptica83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:06

Weet ik eindelijk waarom ik zo'n mannelijk karakter heb. :P

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 10:10

Ik vraag me af welke leeftijd getest is. Want op jonge leeftijd zitten er ook veel meisjes op rijles die helemaal niet volhardend zijn en dan ook stoppen in de puberteit.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 11:15

Het verrast me niets! :)

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:58

Anoli schreef:
Een van de dingen die de onderzoekers het meest heeft verrast, is hoe het masculiene, mannelijke, deel van de persoonlijkheid meer ontwikkeld is bij paardenmeisjes, vergeleken bij andere meiden. Het doet niks af aan het feminiene deel, maar maakt ze juist tot meer gebalanceerde vrouwen vindt Tren.

Verklaart alles... }:)

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 21:46

Groot gelijk +:)+
Mijn karakter sluit hier helemaal bij aan.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:11

Ik denk dat het wel uitmaakt dat paarden en pony's grote dieren zijn die sterker zijn dan het meisje. Dat is toch iets anders dan verantwoordelijkheid en zorg dragen voor een konijn. Een paard is een groot sterk dier met een eigen wil. Als je leert om dat te handelen dan is dat al een enorme ontwikkeling van je persoonlijkheid. Je persoonlijkheid is ook het enige wat je hebt om een paard te handelen, want in lichamelijke kracht delf je het onderspit.

Je ziet ook wel eens meisjes die die stap niet maken. Die blijven bang en in de 'Hij wil niet'-fase hangen. Meestal haken die dan ook af. Dat kan uiteraard ook bij jongens gebeuren.

Wat ik wel grappig vind aan de ouders die ik zie bij leskindjes, is dat vaders er in het begin niets van moeten hebben. Die lopen echt rond op de manege met een kop van "Oh god, waarom heeft ze nou net paardrijden gekozen, en waarom valt dat nou net op pappa-dag?" Terwijl moeders het allemaal alleen maar énig vinden. Maar na een tijdje zie je de rollen omdraaien. De moeders haken een beetje af en de vaders beginnen het steeds interessanter te vinden. Die krijgen door dat het best wel stoer is, en echt niet alleen maar maantjes kammen. Je moet er echt wel 'ballen' voor hebben zeg maar. Zou dat dat masculiene zijn?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:15

Wat toevallig! Ik was hier laatst over na aan het denken. Ik herken me hier volledig in. :o

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:18

Dat weet ik toch allaaaaang? :')

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:29

Herken mij er weinig in, vandaar dat ik m'n paarden niet altijd de baas kan zijn zeker :')
Alleen rook ik niet.

love_yeah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 22:40

Hmmm bij mij merk ik daar niet zo veel van -O- het enige wat ik merk is dat ik niemand de baas over mij laat spelen...

Athelas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 08:51

Kuggur schreef:
Anoli schreef:
Een van de dingen die de onderzoekers het meest heeft verrast, is hoe het masculiene, mannelijke, deel van de persoonlijkheid meer ontwikkeld is bij paardenmeisjes, vergeleken bij andere meiden. Het doet niks af aan het feminiene deel, maar maakt ze juist tot meer gebalanceerde vrouwen vindt Tren.

Verklaart alles... }:)

jaa, bij mij ook :j ik hou totaal niet van 'meisjesdingen' :')
Echt een leuk onderzoek _/-\o_