Posters tegen paardenpoep in Zwijndrecht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:49

Ik snap de excuses ook niet, het is een overlast voor veel mensen.
En toch voelen veel ruiters zich te egoïstisch en zich niet geroepen om hier iets aan te doen.
Erg jammer, want dan ontstaat dit probleem..Dan worden de goede ruiters ook gestraft.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:52

Ik voel het aan als mijn paard gaat poepen, en dan stuur ik hem de berm in als we op het fietspad lopen. In de berm vind ik het niet zo'n groot probleem, op het fietspad wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:53

Goof schreef:
Tobbes schreef:
Waarom niet het paard in de berm laten mesten. Mest op fietspad of voetpad vindt ik zo wie zo asso. En manege midden in een dorp snap ik ook niet, het is te verwachten dat er mensen last hebben met de overlast die het met zich mee brengt.

De manege ligt niet in het 'dorp' en ook niet in een woonwijk, die ligt aan de rand bij veel uitrijmogelijkheden.
Uitspraken doen zonder dat je weet waarover heeft geen zin :+

Dat kan ik niet weten. Maar ik zie wel vaker dat een paardenstal midden in een woonwijk ligt waar mij wel goed kan bij voorstellen dat veel overlast geeft.

Ook heb ik bij een stal gezien dat ze een paard hebben die altijd eerste 100 meter mest wanneer die voor de kar staat. Je kan natuurlijk wel raden, ze gaan eerste 100 meter eerst over fietspad |( . Terwijl ik denk als je weet dat je paard dat doet dan stap je eerst 100 meter toch even een rondje over je eigen terrein, berm, zandpad of je neemt even een bezem mee.
Maar nee met als gevolg dat op gegeven moment hele fietspad vol met mest lag.

Isapaardje

Re: Posters tegen paardenpoep in Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 13:16

Als ik zelf aan de wandel ben en op het fiets/wandelpad hier een 'enorme berg' paardenmest zie liggen, schop ik hem eigenlijk automatisch aan de kant al is hij dan 'van het paard van een ander'.
Ben wel gewend mest aan de schoenen te hebben en ja kan me indenken dat veel mensen er niet van gediend zijn zo'n berg poep.
Want voor de doorsnee nederlander is paardenmest net zo smerig als hondenpoep (al weten wij paardenmensen natuurlijk wel beter :+ )

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:43

Ik stap niet af voor een hoop mest, behalve als hij vlak voor iemand zijn oprit of whatever is gedropt maar op een fietspad ofzo laat ik hem ook mooi liggen. Noem me associaal maar er is altijd wel een weg omheen en binnen een paar dagen is het ding ook weer weg.

Ik woon ook wel op de boerenbuiten natuurlijk, en hier wordt niets van mest opgeruimd. Mensen zouden eens op het platteland moeten komen kijken, waar hun lekkere groentjes groeien in die enorme vieze hopen mest. :roll:

_Tristan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 18:37

Ik vind het ook niet echt verantwoord om af te stappen, paard in 1 hand te houden terwijl het verkeer om je heen zoeft om wat drollen opzij te schuiven. Meestal is de poep binnen 1 dag plat en kun je er zonder enige problemen over heen fietsen, het is soms ook zoeken naar iets om over te klagen :')

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 19:09

Ik als paardenmeisje zou niet graag mest aan mijn fietswiel hebben, om maar niet te beginnen over de gladheid die het oplevert..
Mijn eigen paard mest nooit tijdens het werk, maar die van mijn zusje standaard 1-2x per buitenrit. Wij moeten door het bos en nemen tegenwoordig een plastic tas mee die we vol schoppen en legen in de bosjes. Hoop complimentjes gekregen. Toen zij nog niet zo makkelijk van en op het paard kwam stapte ik meestal af, tegnwoordig wisselen we vaak.

Ik ben van mening dat het opruimen een stukje fatsoen is. Zo moeilijk is het echt niet, als jij het niet kan dan een ander in het groepje en anders later terugkomen. Is de openbare weg waar iedereen graag prettig en veilig gebruik van wil maken.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 21:48

Tja, zo zie je maar weer dat veel paardenmensen ook niet verder kijken dan hun neus lang is. Paardenhopen zijn erg groot en in woonwijken nu eenmaal vreselijk irritant. Voor motorrijders zelfs levensgevaarlijk. Dus, mederuiters, bedénk iets: schuiven met je laars tot het in de goot ligt lijkt me een minimum. Terugkomen om het op te ruimen is het maximum. Maar daartussen liggen nog een paar andere oplossingen met keerblik of plastieken zakken of een paardenpeopzak of zo.
buitenrijden als je niet kan op- of afstappen lijkt me niet erg veilig.

En er zijn natuurlijk altijd situaties waarin je volgens mij wel een oogje mag dichtknijpen: op landweggetjes en in het bos (maar moet die hoop nou echt mídden op de weg blijven liggen?) of op een drukke baan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:32

+:)+
Nu hopen dat andere ruiters ook hier in mee gaan.

BTW als niet extra wilt op en afstappen dan kan je er ook voor kiezen om eerste stuk tot het bos er even naast te lopen en voor de terug weg net zo.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:45

Ik snap best dat mensen het vervelend vinden. Ik vind paardenpoep niet vies, maar kan me voorstellen dat mensen die niks met paarden hebben dat wel vinden. Net zoals ik het goor vind als er een hondendrol midden op de weg ligt.
Zo'n grote moeite is het niet om even af te stappen, ik doe het zelf ook altijd als ik in een dorp, op een fietspad of wandelpad rijd. Op afgelegen boerenweggetjes niet, daar ligt vaak ook mest uit mestwagens enz. Kan me niet voorstellen dat mensen er daar last van hebben.

lisaguus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 23:53

Vaag om dit te horen. Ik zit toevallig op manege de hoge devel. En ik vind dit wel ver gaan.

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 00:07

Moet je ook net Zwijndrecht hebben natuurlijk :')

Hoop stedelingen die voor de 'rust en ruimte, natuur blablabla' in dat plaatsje gaan wonen... En dan klagen als de natuur voor je deur gelegd wordt!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 07:32

Wat heeft paardenkak met natuur te maken?

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 07:53

Hier ook zoveel overlast ervan. Ik snap niet dat sommigen zo egoistisch kunnen denken. Nu ik geen paard meer rijdt en er nauwelijks nog kom, ruik je het enorm. Daarnaast is het hier soms slingeren over het fietspad. Ik vind dat je je verantwoordelijkheid moet nemen. En wil je dat niet? Dan moet je niet gek opkijken als het buitenrijden aan banden wordt gelegd. Een beetje ruimdenkend zijn zou voor sommigen goed zijn. Iet iedereen vindt een paardendrol heeerlijk ruiken. En het is helaas ook niet na 1 buitje weg.

Tamtaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 08:58

Vjestagirl schreef:
Voor ons is het formaat van een paardendrol volslagen normaal, maar als jij thuis een hond, kat en cavia hebt, of als je op de kinderboerderij alleen maar geitjes gezien hebt, dan is zo'n paardenpoepie gigantisch!

Ik vind het logisch dat als je met je paard in een bos rijdt dat je het dan kan laten liggen, net als dat je een hondendrol daar niet snel op zal ruimen. Maar in de bebouwde kom of op fiets- en voetpaden vind ik het logisch dat je of afstapt om het op te ruimen, of later even teruggaat.

Hier kan ik me wel bij aansluiten!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 09:31

Ben nu wel benieuwd naar een foto van het "rampgebied" haha. Wil wel eens zien hoe ze dat bedoelen. Ik kan mezelf heel goed voorstellen dat niet paarden mensen dat vies vinden. Vind ik als paarden mens ook vies

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 17:13

_Aurora_ schreef:
Hier ook zoveel overlast ervan. Ik snap niet dat sommigen zo egoistisch kunnen denken. Nu ik geen paard meer rijdt en er nauwelijks nog kom, ruik je het enorm. Daarnaast is het hier soms slingeren over het fietspad. Ik vind dat je je verantwoordelijkheid moet nemen. En wil je dat niet? Dan moet je niet gek opkijken als het buitenrijden aan banden wordt gelegd. Een beetje ruimdenkend zijn zou voor sommigen goed zijn. Iet iedereen vindt een paardendrol heeerlijk ruiken. En het is helaas ook niet na 1 buitje weg.

Hier ben ik er ook helemaal mee eens. En is jammer dat sommige het altijd moeten verpesten voor de gene die wel rekening met de anderen houdt.

Gewoon opruim plicht invoeren op de fietst en wandel paden.