Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
manonutjuh schreef:afgelopen zomer gebeurde dit nog op de zuid hollandse kampioenschappen!
En daar was de straf toch echt niet zo hoog als hier vermeldt wordt!
Jetta schreef:Zolang er topsport met dieren wordt toegestaan, heb je dit soort mishandelingen. Het gaat nl niet om het paard, maar om de roem van de ruiter, de eigenaar, de stal.
Er zijn gelukkig ook sporters die hun dieren wel goed behandelen, maar echte dierenliefhebbers houden hun dieren ver weg van topsport. (En in de basissport zie ik ook genoeg zaken waarvan ik denk: moet dat nou zo?)
max66 schreef:Jetta schreef:Zolang er topsport met dieren wordt toegestaan, heb je dit soort mishandelingen. Het gaat nl niet om het paard, maar om de roem van de ruiter, de eigenaar, de stal.
Er zijn gelukkig ook sporters die hun dieren wel goed behandelen, maar echte dierenliefhebbers houden hun dieren ver weg van topsport. (En in de basissport zie ik ook genoeg zaken waarvan ik denk: moet dat nou zo?)
dat denk ik ook! Je vergeet 1 ding: geld! Er gaat zoveel geld om in de topsport dat de mensen heel erg ver gaan om te presteren! In iedere (top)sport trouwens...
superwoman schreef:even voor de duidelijkheid...
Ik kan me er niks bij voorstellen. Heeft een paard er echt pijn aan?
Dat het minder fijn zit, is imo nog geen mishandeling - > als dit relatief ziet met rijden op het paard met alles wat erbij hoort - is ook met alle goede bedoelingen niet echt vriendelijk te noemen
dit omdat het paard lijkt mij hard zou gaan schudden met het hoofd wanneer het echt heel vervelend is.
Ragdollcat schreef:superwoman schreef:even voor de duidelijkheid...
Ik kan me er niks bij voorstellen. Heeft een paard er echt pijn aan?
Dat het minder fijn zit, is imo nog geen mishandeling - > als dit relatief ziet met rijden op het paard met alles wat erbij hoort - is ook met alle goede bedoelingen niet echt vriendelijk te noemen
dit omdat het paard lijkt mij hard zou gaan schudden met het hoofd wanneer het echt heel vervelend is.
Heb je het wel goed gelezen? er zijn kwetsuren aan de tong............zegt meer dan genoeg toch en dat mag gewoon niet.
Electra63 schreef:manonutjuh schreef:afgelopen zomer gebeurde dit nog op de zuid hollandse kampioenschappen!
En daar was de straf toch echt niet zo hoog als hier vermeldt wordt!
Klopt en afgelopen zondag deed ze gewoon weer mee met de ZH-kampioenschappen. Ik vraag me dan altijd af......... zou de tong weer vastgebonden zijn.
Electra63 schreef:Ik vind het totaal niet te vergelijken, sperriem of met pantykous tong aan het bit vastknopen. En natuurlijk zijn er mensen die een sperriem of neusriem te strak doen. Maar een pantkous mag niet, net als een slof niet, geen zweep bij proeven boven M. Het is oneerlijk en onsportief en lijkt me zeker niet prettig voor t paard.