Adelinde Cornelissen niet naar wereldbekerfinale Las Vegas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

friendly

Re: Adelinde Cornelissen niet naar wereldbekerfinale Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 10:52

Dat hij nu niet kan vliegen vanwege zijn hart zegt toch niet dat het volgend jaar met Rio niet kan? Dan is zijn hart toch weer flink aangesterkt lijkt me.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 10:54

en misschien kan ie wel vliegen maar wil Adelinde hem gewoon niet voor een wedstrijd die haar toch niks op levert, hem op het vliegtuig zetten. :) En dat zal wel versterkt worden door alles omtrend zijn hart. :)
Maar goed. :) Ieder z'n mening. Uiteindelijk maken ze toch zelf hun plannen op en welke reden ze geven voor gaan of niet gaan is uiteindelijk onze zaak niet. :D

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:01

Ayasha schreef:
en misschien kan ie wel vliegen maar wil Adelinde hem gewoon niet voor een wedstrijd die haar toch niks op levert, hem op het vliegtuig zetten. :) En dat zal wel versterkt worden door alles omtrend zijn hart. :)
Maar goed. :) Ieder z'n mening. Uiteindelijk maken ze toch zelf hun plannen op en welke reden ze geven voor gaan of niet gaan is uiteindelijk onze zaak niet. :D

Prima toch maar zeg het dan gewoon. ownee dat woord door de bond niet zo gewaardeerd

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:02

Citaat:
“Vliegen geeft extra kans op stress en is een risico in verband met z’n hartoperatie. Dat extra risico wil ik niet nemen”, vertelde de amazone.

Als dit nu is dan is dit volgend jaar niet anders. Zijn hart was volgens de artikelen weer helemaal in orde dus zou dat jaar ook geen verschil moeten maken behalve dan dat hij dan alweer 19 is.

Kans op een medaille zou echt niet op moeten wegen tegen de risico's die hij loopt door het vliegen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:04

Ayasha schreef:

Precies. Nu even gas terug en over n tijdje weer knallen. Dat doet toch iedereen met zn paard? Afwegen:
dit wel en dat niet?

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:05

Ik vind het zo grappig dat mensen die Parzival niet dagelijks zien weten wat het beste is.

Ik vind het heel verstandig van Adelinde, zij is ten slotte degene die deze keuze maakt en weet wat het beste is.

GevlektBont

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:23

Zal nou juist Adelinde ook niet zoveel missen op wedstrijd. := Vind haar proeven nooit fijn om naar te kijken.

Wel goed dat ze op haar paard let en geen "onnodige" risico's neemt.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:29

bliver schreef:
Ayasha schreef:

Prima toch maar zeg het dan gewoon. ownee dat woord door de bond niet zo gewaardeerd

Nee, dat is onsportief gedrag dus dan hebben ze gewoon even een kneuzing. Of ze vallen van de klep zoals Lingh.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:48

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:52

Rio gaat ze zowieso niet heen toch?
Parcival mag daar vanwege zijn leeftijd niet meer aan deelnemen.
Paarden moeten jonger zijn dan 20 jaar.

correct me if i'm wrong!

Judith68

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:53

Parcival is 18......

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:54

Anoniem schreef:
Rio gaat ze zowieso niet heen toch?
Parcival mag daar vanwege zijn leeftijd niet meer aan deelnemen.
Paarden moeten jonger zijn dan 20 jaar.

correct me if i'm wrong!

Klopt maar hij is dan 19

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:43

Hartverwarmend om te horen hoe goed Adelinde Cornelissen voor haar top GP-paard Parzival NOP zorgt!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:44

friendly schreef:
Dat hij nu niet kan vliegen vanwege zijn hart zegt toch niet dat het volgend jaar met Rio niet kan? Dan is zijn hart toch weer flink aangesterkt lijkt me.

Ik stelde de vraag vanwege het feit de operatie in juni 2013 was en nu dus ruim 1.5 jaar is verstreken. Zou dat jaar extra dan echt zoveel verschil maken? Als hij de zware inspanning van een EK aankan, geeft vliegen dan zoveel extra spanning? Beide gevallen gaat de hartslag omhoog.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:45

ja maar hartslag omhoog door stress is iets anders dan dat de hartslag omhoog gaat door arbeid.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:48

Lijkt mij samen te hangen met de arbeid, maar dat is meer te controleren natuurlijk. Stress heb je geen controle op.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:52

Jeetje, wat een gezeur. Ze gaat niet punt uit. En als zij het niet aandurft om met het vliegtuig te gaan is dat toch gewoon haar keuze? Ik snap dat echt wel met stress. Met stress komen er gewoon heel veel stoffen vrij die ook weer van invloed kunnen zijn op het hart. Ik denk dat veel mensen zich dat hier niet realiseren.
Rio is weer een heel ander verhaal en dan zijn we weer 1,5 jaar verder. Dus dat moet ze allemaal rustig tegen die tijd bekijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:58

Daarbij is Adelinde de vierde geplaatste ruiter voor Nederland en aangezien er maar 3 mogen starten in de finale zou dat betekenen dat zij dus toch niet aan de start mag komen.

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 13:16

_O- Als hij volgend jaar 19 is dan is hij toch jonger dan 20 jaar???? dan mag hij toch mee??

Snap nooit waar iedereen zich toch zo druk om maakt, om hoe adelinde het gezegd heeft en wat haar keuzes zijn. Boeiend!!! Laat iedereen zijn eigen ding doen.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:42

friendly schreef:

Zijn hart kan niet aansterken. De aandoening atrium fibrillatie, had mijn paard ook. Het is een verstoring van het ritme van het hart.
Dit heeft je paard of hij heeft het niet. Het is geen kwestie van er ergens tussenin. Er bestaat geen tussenweg.
Aansterken bestaat dus ook niet.
Op het moment, dat het ritme weer goed is, voelt het paard zich eigenlijk gelijk weer goed.
Natuurlijk zijn het ingrijpende behandelingen, dus het paard zelf moet wel revalideren, maar dit is maar een zeer korte tijd.

Wat wel altijd blijft is een risico op herhaling en dan moet je je afvragen voor welke wedstrijd je dit risico wel wilt lopen en voor welke niet.

Het is niet zo, dat een paard direct dood neervalt als het ritme verstoord is. Het paard wordt alleen heel snel heel erg moe.
Het is juist de behandeling, die erg veel risico's met zich meebrengt en dan begrijp ik goed, dat je het belang van de wedstrijd gaat afwegen tegen de risico's.

Tendance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 16:48

bliver schreef:
ja maar hartslag omhoog door stress is iets anders dan dat de hartslag omhoog gaat door arbeid.

Er zijn 2 soorten behandelingen. De operatie zoals Adelinde heeft laten doen en de behandeling, die mijn paard heeft gehad, waarbij ze met medicijnen het hart op hele hoge snelheid brengen.

Het eerste is het duurst, maar veiligst, maar het gevaar van het tweede laat direct zien waardoor stress een gevaarlijke factor is.

Stel het paard krijgt door de stress zijn ritme weer van slag, maar blijft stressen, dan loop je direct aan tegen het risico wat de behandeling van mijn paard met zich meebracht.
De hartslag werd tijdens die behandeling extreem hoog gebracht door medicijnen in de hoop dat het ritme weer Oké werd.
Nu waren er 2 kansen. Of het gaat goed of het hartritme slaat te snel door en het is einde verhaal voor je paard.
Dat risico loop je dus met stress ook.

Edhunter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 20:24

Logisch toch het paard is gewoon niet meer in top vorm! Paard is 18 die moet gewoon met pensioen. Hij heeft hard genoeg gewerkt ! Of zal ze wachten tot ie er dood bij neer valt ...