Shetlandpony krijgt periscoop om over staldeur te kijken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

An_J

Re: Shetlandpony krijgt periscoop om over staldeur te kijken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:35

En dus... omdat er dan een club is gevestigd in de bebouwde kom moeten dieren maar door een periscoop naar buiten kijken?!? Geef 'm dan ook een verrekijker....

dit is toch de wereld op zijn kop? Je kunt ook zeggen.... ik plaats de ponyclub buiten de bebouwde kom en laat alle stadkinderen ook regelmatig frisse lucht opsnuiven. Maar goed... ik raak off-topic

Leuk die periscoop!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:39

Als iedereen nu even goed het begin artikel zou lezen!!! Die periscoop was gewoon een project voor de kinderen om na te denken over het feit dat het dier tijdelijk niet naar buiten kan kijken. Dan ben je al goed opvoedkundig bezig mbt dieren. Het apparaat word alleen gebruikt tijdens het poetsen en in de stal komt binnenkort een groot paard dus zijn ze druk bezig om een stal voor de kleine te bouwen, hier is geld voor nodig dus logisch dat ze dit even aangrijpen om geld in te zamelen.
Onze shet kan s'nachts ook alleen maar naar de sterrenhemel en zijn buurman en buurvrouw staren en is daar heel erg happy mee.

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 15:55

Dus het is opvoedkundig om kinderen te leren dat een pony een periscoop nodig kan hebben om naar buiten te kijken...

Sorry ik blijf erbij...

ik vind het opvoedkundiger om de kinderen te laten nadenken over een mogelijkheid dat dit niet nodig is én om daarvoor geld in te zamelen (als je dan toch bezig ben met geld inzamelen).

Note: ik snap heus wel dat sommige paarden op stal staan. En dat niet alles 24/7 buiten kan lopen...
dat je moet gebruik maken van de mogelijkheden die er zijn. Maar deze aktie vind ik, persoonlijk, te zot voor woorden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:08

Vergeet even niet dat dit kinderen uit kansarme gezinnen zijn en het is alleen al fijn dat er een stichting is die en rekening houd met deze kinderen en met de paarden. Niet elk kind word met een gouden lepel in de mond geboren en niet elk paard komt in een gouden stal terecht. Snap niet dat je hier zo fel op reageert.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 16:30

An_J schreef:
Dus het is opvoedkundig om kinderen te leren dat een pony een periscoop nodig kan hebben om naar buiten te kijken...

Sorry ik blijf erbij...

ik vind het opvoedkundiger om de kinderen te laten nadenken over een mogelijkheid dat dit niet nodig is én om daarvoor geld in te zamelen (als je dan toch bezig ben met geld inzamelen).

Note: ik snap heus wel dat sommige paarden op stal staan. En dat niet alles 24/7 buiten kan lopen...
dat je moet gebruik maken van de mogelijkheden die er zijn. Maar deze aktie vind ik, persoonlijk, te zot voor woorden.

Pony staat zo te zien in een ruime schone stal en ja even zonder uitzicht maar daar wordt aan gewerkt toch? De miniatuurstal komt er. Dit idee is zo te horen meer bedoeld om de kinderen creatief te laten denken en er zal vast niet ineens in elke stal een periscoop hangen omdat dat eigenlijk wel een heel goed idee is..

De accommodatie ziet er hartstikke netjes uit en de paarden worden zo te zien met veel liefde verzorgd. Mooi dat er zulke stichtingen bestaan waar ook kinderen die kansarm zijn toch deze sport kunnen beoefenen!

An_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 17:12

Juist als je voorlichting doet voor (kansarme) kinderen, wil je ze toch de correcte voorlichting geven?
Je wilt toch kinderen ook niet laten geloven dat melk uit een pak komt?

Ik heb een 6 jarige dochter. Onlangs was een vriendje mee naar stal. Die vond het echt te raar voor woorden dat er geen heras-hek om mijn paarden stond. Dat is in de dierentuin immers ook zo. En als het geen hond of kat is moet het achter tralies of glas, daar kwam het op neer.

De intentie kan bewonderenswaardig zijn, de stichting prima. Ik vind het heel goed om kinderen bewust te maken en voorlichting te geven. Maar laat dan op zijn minst zien hoe het eigenlijk zou moeten en neem dat op in je voorlichting en aktie.

Gros van de jonge kinderen maakt hieruit op dat je pony een periscoop moet geven om naar buiten te kijken, niet meer en niet minder. Dus een aktie doen om een pony over een staldeur te laten kijken in deze vorm... vind ik de omgekeerde wereld.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:27

bigone schreef:
Als iedereen nu even goed het begin artikel zou lezen!!! Die periscoop was gewoon een project voor de kinderen om na te denken over het feit dat het dier tijdelijk niet naar buiten kan kijken. Dan ben je al goed opvoedkundig bezig mbt dieren. Het apparaat word alleen gebruikt tijdens het poetsen en in de stal komt binnenkort een groot paard dus zijn ze druk bezig om een stal voor de kleine te bouwen, hier is geld voor nodig dus logisch dat ze dit even aangrijpen om geld in te zamelen.
Onze shet kan s'nachts ook alleen maar naar de sterrenhemel en zijn buurman en buurvrouw staren en is daar heel erg happy mee.

je haalt de woorden uit mijn mond. Ongelooflijk de negativiteit, zurigheid en slecht begrijpend lezen, die kenmerkend zijn voor het merendeel van de reactie. Het vingertje omhoog en afzeiken maar weer.

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:37

bigone schreef:

Helemaal mee eens.
En ik ga er van uit dat het een stichting is? Dan kunnen ze de ministal ook niet zomaar even te voorschijn toveren. Een leuke tijdelijke oplossing dus. En op het filmpje lijkt de shet er ook helemaal geen problemen mee te hebben als het af en toe in de stal hangt.

gerpiegorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 18:38

Echt handig vind ik het niet, maar wel leuk dat ze de kinderen van die club mee hebben laten helpen om ideeën te bedenken en het uit te voeren :D

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:48

hihi geweldig idee van die kinderen, ze leven goed met hem mee. Maar karton :))

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:54

Ahh wat een lief filmpje. Leuk zeg, die betrokken kinderen :D
Mooie stichting ook. Hartverwarmend <3

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 21:58

Ik had hem een krukje gegeven, het Ped'ropstapje

Nee, mooi initiatief. Marketingtechnisch heel origineel :)

xSBSx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 00:13

ik vind het wel een grappig idee! maar ze hadden ook een 'blok' neer kunnen zetten zodat hij daar met zijn voorbenen op kon staan net zoals bij vrijheidsdressuur, aangezien hij dingen snel oppakt.

luckyfarm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 09:02

Equardor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:32

Pracht idee om kinderen uit te dagen en publiciteit te krijgen *\o/*
het kan veel simpeler, onze pony heeft een betonblokje voor de deur gekregen. in een hoekje uiteraard en daar ging ze al na 5 min op staan. Nieuwsgierig typje :D

EvaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 11:33

An_J schreef:

Nee, het is opvoedkundig om de kinderen na te laten denken over het feit dat het niet normaal is dat de pony niet over de deur kan kijken.

Dat ze het daarbij marketingtechnisch ook nog eens heel slim hebben aangepakt is alleen maar goed. Zo kunnen ze nog sneller een passende stal voor dit leuke frummeltje laten bouwen.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:00

Echt weer zo'n idee wat verzonnen is door kinderen en waar het moedersclubje zich op heeft gestort, kunnen ze leuk samen aan knutselen ;( pony heeft er geen r**t aan...

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:03

Pffff het is een tijdelijke oplossing. Er wordt een box voor deze pony gebouwd.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:31

CharleyT schreef:
bigone schreef:

je haalt de woorden uit mijn mond. Ongelooflijk de negativiteit, zurigheid en slecht begrijpend lezen, die kenmerkend zijn voor het merendeel van de reactie. Het vingertje omhoog en afzeiken maar weer.

En wie reageert hier nu zuur zeg. Mensen hebben een mening en als die jou niet aanstaat zijn ze bovenstaande?

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:41

An_J schreef:
Juist als je voorlichting doet voor (kansarme) kinderen, wil je ze toch de correcte voorlichting geven?
Je wilt toch kinderen ook niet laten geloven dat melk uit een pak komt?

Ik heb een 6 jarige dochter. Onlangs was een vriendje mee naar stal. Die vond het echt te raar voor woorden dat er geen heras-hek om mijn paarden stond. Dat is in de dierentuin immers ook zo. En als het geen hond of kat is moet het achter tralies of glas, daar kwam het op neer.

De intentie kan bewonderenswaardig zijn, de stichting prima. Ik vind het heel goed om kinderen bewust te maken en voorlichting te geven. Maar laat dan op zijn minst zien hoe het eigenlijk zou moeten en neem dat op in je voorlichting en aktie.

Gros van de jonge kinderen maakt hieruit op dat je pony een periscoop moet geven om naar buiten te kijken, niet meer en niet minder. Dus een aktie doen om een pony over een staldeur te laten kijken in deze vorm... vind ik de omgekeerde wereld.
juist en als een ander idee had gewonnen had het beestje nu op roze naaldhakjes gestaan maar ach, hartstikke leuk en creatief toch?

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 12:43

Want er is echt geen begeleiding bij die het stemmen in goede banen leidt zodat het meest uitvoerbare idee uiteindelijk wint 8)7

En, zoals al gezegd is, dit is een tijdelijke oplossing. Er wordt gebouwd aan een passende stal, probleem helemaal opgelost :P

Caitss

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 19:42

Wat een verschrikkelijke (en lelijke) oplossing!
Zo'n beestje kan het toch niet doorhebben als de werkelijkheid wat hij te zien krijgt?
Hij kan alsnog niet om zich heen kijken en ook contact maken en voelen lukt ook niet.
Hoop dat ie veel buiten stal komt, zo kan hij zich alsnog eenzaam voelen. :n

Al is het maar een tijdelijke oplossing..