Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Apple schreef:Het gaat in dit geval ook niet om zo snel mogelijk door promoveren naar L, maar ik dacht meer aan combinaties die een winstpunt B-springen nodig hebben om te mogen crossen.
Paarden die graag crossen kunnen soms wat slordiger zijn in een gewoon springparcours en dan dus balken hebben (terwijl je in de SGW best wat balken mag hebben om toch te mogen crossen).
Moonlight17 schreef:Een balk of weigering is vaak onkunde van de ruiter. Wat vaak weer komt doordat de ruiter iets niet goed doet in de wijze van rijden of de houding en zit waardoor het paard verstoort word. Ik zie dus persoonlijk geen verkeerd idee in deze regeling. Zelf ben ik ook geen super stijlheld en scoor ik hierin dus ook niet hoog, maar vind dit juist een stimulans om wel aan mijn houding en zit en de wijze van rijden te blijven werken.
Moonlight17 schreef:Apple schreef:Het gaat in dit geval ook niet om zo snel mogelijk door promoveren naar L, maar ik dacht meer aan combinaties die een winstpunt B-springen nodig hebben om te mogen crossen.
Paarden die graag crossen kunnen soms wat slordiger zijn in een gewoon springparcours en dan dus balken hebben (terwijl je in de SGW best wat balken mag hebben om toch te mogen crossen).
Persoonlijk vind ik het zelfs beter voor de crossers onder ons. De basis van het crossen is naast een dressuurbasis ook de basis van het springen bezitten. Dus beter springende ruiters is minder balken in de springparcoursen wat in een vorm ook weer meer veiligheid oplevert in de crossen. Je kan beter een tempo rijden, beter schakelen en je zit beter mee voor en na de sprong tijdens de cross.
Bar schreef:Het gaat er niet perse om dat je zo snel mogelijk naar een hogere klasse wil promoveren.
Ik vind deze nieuwe regeling vooral heel demotiverend voor de ruiter die misschien best netjes rijdt, maar toevallig nog wel eens een balkje heeft of een paard heeft dat nog wel eens wil weigeren.
In de nieuwe regeling sta je dan dus gelijk met lege handen. Dan ga je dus eigenlijk voor "niets" op wedstrijd. En daar is wedstrijden rijden gewoonweg ook te duur voor.
Je wil graag het gevoel hebben dat je het ergens voor doet en een winstpunt helpt daarbij. Dan hoef je nog niet eens prijs te rijden oid. Je winstpunt is al "beloning" genoeg.
In de dressuur kun je je een foutje veroorloven en dan nog winst rijden. In het B springen wordt dat nu dus praktisch onmogelijk.
En in de SGW rij je lekker mee
Tammy_ schreef:Je hebt aan een 7,5 toch genoeg voor 75 punten? Daar hoef je geen negens voor te halen. De strafpunten worden er niet afgehaald hoor.Ik sluit me aan bij Bar en Tendance, veiligheid staat voorop, maar hoe kan er nou van een B ruiter verwacht worden dat deze hoger dan een 7,5 haalt voor de houding en het rijden? Ik heb altijd geleerd dat B staat voor Beginners. En beginners moeten zich een foutje kunnen veroorloven, is mijn mening. In de dressuur heb je ook de kans om een slecht cijfer door een fout weer op te halen door ergens anders een beter cijfer te halen. Als je met de nieuwe regeling een balk tikt of een weigering hebt moet je houding en zit een 9 waard zijn wil je nog een winstpunt kunnen halen...
Maar goed, ik heb met mijn merrie de volle 40 punten bij elkaar gereden in de B
het 179 pnt gevoel
Het gaat mij veel meer om het opleiden van de paarden (en mezelf), als we een fijne rit gereden hebben ben ik tevreden. Of er dan wel of niet een balkje valt en wel of niet een winstpunt volgt vind ik daarbij veel minder belangrijk. gomir schreef:Ik heb dat met springen niet zoHet gaat mij veel meer om het opleiden van de paarden (en mezelf), als we een fijne rit gereden hebben ben ik tevreden. Of er dan wel of niet een balkje valt en wel of niet een winstpunt volgt vind ik daarbij veel minder belangrijk.