Nu hoeft het dier niet langer te lijden.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Focussed schreef:Het personeel van BVA Auctions geeft in een reactie aan dat ze geen verstand van dieren hebben en dus niet weten wat ze met de situatie aanmoeten. Tegen de eigenaren van de de stoeterij, BVA Auctions en de curator zal door onder andere PiepVandaag.nl aangifte worden gedaan wegens verwaarlozing en mishandeling van dieren. Ook tegen de voorzitter van EASP wordt aangifte gedaan wegens het verschaffen van valse paspoorten.
Caesar schreef:Dit is niet iets van de laatste tijd hoor, een paard wat 18 jaar niet buitenkomt is al mishandeling!! Dus dat speelt al zolang.. Schand!
Daarnaast heb ik nog wel moeite bij het inslapen van de hoogdrachtige merrie. Op het filmpje op fb zie je het veulen nog bewegen in de buik en volgens de koper heeft het veulen ook nog geschopt bij het euthaniseren.
Ik had misschien toch de merrie nog laten leven totdat het veulen er was en dan in laten slapen.
Maar aan de andere kant, nu is het beestje wel verder lijden bespaard.
slimmerik schreef:Iedereen die de dieren gezien heeft (en niets heeft ondernomen) is verantwoordelijk in mijn ogen. Een blinde en de grootste leek kan zien dat ze verwaarloosd zijn.
mairead schreef:Focussed schreef:Het personeel van BVA Auctions geeft in een reactie aan dat ze geen verstand van dieren hebben en dus niet weten wat ze met de situatie aanmoeten. Tegen de eigenaren van de de stoeterij, BVA Auctions en de curator zal door onder andere PiepVandaag.nl aangifte worden gedaan wegens verwaarlozing en mishandeling van dieren. Ook tegen de voorzitter van EASP wordt aangifte gedaan wegens het verschaffen van valse paspoorten.
Slap excuus!![]()
Als je niemand met verstand van dieren in dienst hebt, dan huur je iemand in! Het zal vast niet de eerste en ook zeker niet de laatste keer zijn dat er dieren bij een boedel van een faillisement zitten!!!
Wat mij betreft is ook de aanklacht tegen BVA-veilingen geoorloofd! Ga je diep schamen, mensen van BVA-veilingen!
Zelfde geldt overigens voor de curator.
Ik hoop dat hiervan wordt geleerd en dat er in het vervolg beter wordt omgegaan met dieren die op deze manier geveild worden. Dat er -zoals iemand boven mij al zei- bvb inderdaad een medisch rapport wordt opgesteld alvorens het dier geveild wordt. En dat er mensen komen met verstand van zaken speciaal voor dit soort gevallen!
Dakotah schreef:Oude eigenaar is failliet verklaard in december.
Vanaf dat moment wordt er beslag gelegd op alles en dus ook de paarden en kan hij dus niks meer doen.
Komt waarschijnlijk zelfs niet eens het terrein meer op.
Geld is er uiteraard niet meer.
Al is die verwaarlozing natuurlijk al langer gaande dan vanaf december.
Vanaf dat moment is er een curator die het beheert en die zou dan idd. in dit geval ook de verzorging van de paarden moeten overnemen.
Bij een faillisement wordt er echter geen geld meer uitgegeven maar moet alles wat nog maar iets opbrengt verkocht worden zodat er nog iets van de schulden betaald wordt.
Hoe triest ook, dan worden er geen dierenartsen of hoefsmid of wat ook meer gebeld. Want dat kost geld en dat is er niet.
Kom nou, slaat nergens op. Paarden zijn nogal eens voorwerp van een beslaglegging, die beesten moeten gedurende die tijd verzorging krijgen, punt. Je mag een dier zijn basisbehoeften (waaronder ook een dierenarts als het pijn heeft, en een smid als de hoeven te lang zijn) niet ontzeggen, onder geen enkel mom dus ook niet onder het mom van een beslaglegging.
maar andere kant zijn er dankzij haar wel problemen aan het licht gekomen en is haar dood dus niet helemaal voor niks geweest... Nicky1963 schreef:Caesar schreef:Dit is niet iets van de laatste tijd hoor, een paard wat 18 jaar niet buitenkomt is al mishandeling!! Dus dat speelt al zolang.. Schand!
Daarnaast heb ik nog wel moeite bij het inslapen van de hoogdrachtige merrie. Op het filmpje op fb zie je het veulen nog bewegen in de buik en volgens de koper heeft het veulen ook nog geschopt bij het euthaniseren.
Ik had misschien toch de merrie nog laten leven totdat het veulen er was en dan in laten slapen.
Maar aan de andere kant, nu is het beestje wel verder lijden bespaard.
Ik niet. Je mag niet het ene leven ellendig en pijnlijk laten voortduren om een ongeboren leven een kans te geven. Je kan de merrie in mijn ogen niet opofferen voor haar ongeboren veulen. Het dier heeft al genoeg geleden.