Paardenhaar betere maatstaf voor mineralengehalte dan bloed

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Klein_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 21:36

Jammer dat madame X niet deelt waar dat dan kan?...
Hoor graag meer info! :)

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 11:27

Weet iemand misschien inmiddels waar je manen kan laten doormeten? Ik kom wel een aantal sites tegen maar kan er niet wijs uit worden....

jobamara

Re: Paardenhaar betere maatstaf voor mineralengehalte dan bloed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:04

Ik ben er ook heel benieuwd naar waar en welke mineralen!

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-15 18:20

hannatjuh schreef:
hwn schreef:
Ook benieuwd waar je het kan laten doen.

Maar wat ik me afvraag: betekent dit effectief dat haaranalyse betrouwbaarder is, of zou het gewoon betekenen dat die supplementen beter opgenomen worden door de haren dan door het bloed, en dat ze dus in het bloed minder effect hebben, en enkel een (eventuele) gunstige invloed hebben op de haarkwaliteit?

Goede vraag!

Zou het idd kunnen dat, de vitamines en mineralen die zijn opgenomen door het lichaam, in mindere mate zijn terug te vinden in het bloed? klinkt eigenlijk wel logisch, aangezien het bloed vooral een transportweg is. Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ik hier niet veel verstand van heb. Wie weet dit misschien beter of met meer zekerheid? :o

Zekerheid heb ik niet, maar het zou ook nog kunnen dat de gehaltes in het bloed sterker gereguleerd worden dan in o.a. haarcellen. Dat werkt met meer zaken zo, het bloed moet erg stabiel blijven. Kan dus best de verklaring zijn waarom het in haar meetbaar is terwijl het bloed stabiel blijft. Een overschot zie je dan dus niet terug in het bloed omdat dit in de cellen terecht komt, juist om de gehaltes in het bloed stabiel te houden.
Interessant onderzoek!