_Marjola schreef:@Olympia96 Ik kreeg nu niet het idee dat ze met dit tuigpaard op dezelfde (drukke) plek reden als met de gewone dravers. Maar misschien heb ik niet helemaal scherp gekeken.
Tuurlijk zijn er risico factoren, maar het ging mij meer over gemak waarmee de kinderen de leidsels in hun handen nemen. Volgens mij stond er ook een tiener jongen op de wagen met het landbouwwerk waar 4 reuzen voor stonden. Die moeten ook niet een sprintje trekken met z'n allen...
Vergeet niet dat het grootste deel dat daar op de weg rijdt, berekend is op paarden en wagens (dat scheelt al een heleboel). Hier in NL heb je als menner een grote kans om in de kant/sloot gedrukt te worden als je in de polders rijdt.
Verder hebben ze denk ik geen gewone rijbanen bij hun huizen liggen, gok ik. Op de keuring na heb ik ze niet gezien in de docu.
EDIT: betekent trouwens niet dat ik kinderen onder de 12 op de buggy normaal vind hoor. Dat gaat mij ook te ver. Maar in NL mag je ook als 12 jarige op de bok zitten. Een volwassen groom wordt dan wel gevraagd, maar als het echt misgaat doet zo'n groom er ook vrij weinig aan als ie niet al een stel (extra) leidsels in z'n handen had.
Tsja maar wat moet je dan? Het enige wat je hebt is paard en wagen en vergeet niet dat veel kinderen niet naar de gewone school gaan maar naar een "school" in hun communie. Meestal niet veel meer dan een paar 100m down the road en wanneer je 14 bent begin je met werken.
Vraag me enigszins af of de kinderen die uit de bus kwamen niet eerder mennonites waren.