Onderzoek naar link tussen dummyveulens en autisme

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 13:53

Ik vraag me ook vaak af hoe het kan dat er nu zo veel autistische kinderen zijn. Een deel van de oorzaak zou best eens kunnen liggen in het feit dat eigenlijk alle kinderen wel 'gered' worden tijdens de bevalling, terwijl ze vroeger (of eigenlijk tot voor kort) zouden zijn overleden tijdens of vlak na de geboorte.

Je kunt je afvragen wat het meest ethisch verantwoord is...

Geldt ook voor sommige andere handicaps trouwens.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 14:00

LindyH: Als autist kan ik je vertellen dat onze samenleving het ook erg 'triggert' of in de hand werkt. Om met de minste autistische afwijking er toch heel veel last van te hebben, helaas.

Mijn autisme is 'gewoon' erfelijk, geen oorzaak in bevalling en ondanks dat je je leert aanpassen, kom je er nooit vanaf hoor. In de verste verte niet.

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 14:09

Dat ook. De samenleving is tegenwoordig zo veeleisend dat iedereen die niet optimaal is toegerust het heel moeilijk krijgt. Sowieso zijn er veel meer prikkels dan vroeger, dus als je daar moeite mee hebt dan is dit geen gunstige tijd.

Bij mij zit er ook autisme in de familie, hoewel het bij mijn opa ook weer gelinkt kan worden aan de zwangerschap en geboorte.

Myca

Re: Onderzoek naar link tussen dummyveulens en autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 16:19

Ik denk niet dat er nu meer autisten zijn dan vroeger, ik denk wel dat het nu sneller gediagnostiseerd wordt. Vooral PDD NOS en Aspergers, werden vroeger niet vaak herkend. Als ik kijk naar mijn man en kinderen dan zijn die daar een mooi voorbeeld van.