Amazone bedreigt inspecteur dierenbescherming met de dood

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:26

Margee schreef:
LadyMadonna schreef:
Ik snap niet dat mensen hier het begrijpen dat iemand met een mes gaat zwaaien?
Raar wereldje, dat bokt....

Waarschijnlijk gaan die er van uit dat er niets mis is met de paarden en de eigenaresse zichzelf verdedigt..... Maar als je de foto's ziet, moet je echt wel zien dat dit niet goed is.

Je "verdedigen" tegen een inspecteur, met een mes...ehm juist ja.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:26

Anoeska schreef:
Oh, dus als je het niet eens bent met de inspectie, en vindt dat er niks mis is met je paarden, dan mag je mensen met een mes bedreigen. :?

Natuurlijk niet maar ik kan me bepaalde emoties wel voorstellen als iemand je dieren iets wil aandoen. Misschien (waarschijnlijk) was het IQ er ook naar.....

Anoeska

Re: Amazone bedreigt inspecteur dierenbescherming met de dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:30

Zal inderdaad wel een 'bepaald slag mensen' zijn.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:30

Mijn ervaring is dat ze in Nederland niet zomaar dieren in beslag nemen. Wanneer ze bij ons op stal zo'n onderzoek starten (terecht) dan ga ik per direct op zoek naar een andere stal en er zijn altijd noodoplossingen te vinden. Ook voor trekpaarden.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:32

Ze moeten hier veel strenger worden!!! En ook de mogelijkheden krijgen eerder in te grijpen.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:36

Selka schreef:
Mijn ervaring is dat ze in Nederland niet zomaar dieren in beslag nemen. Wanneer ze bij ons op stal zo'n onderzoek starten (terecht) dan ga ik per direct op zoek naar een andere stal en er zijn altijd noodoplossingen te vinden. Ook voor trekpaarden.

Je leest hier wel vaker verhalen dat mensen ineens de dierenpolitie op bezoek hebben omdat paarden 24/7 op een nattig weitje met schuilstalletje staan. Tja, dat is ook vaak onwetendheid. 24/7 op stal is echt niet beter en in de winter is het nou eenmaal niet droog te krijgen, hoewel dat soms vermenselijkt wordt als 'lekker knus'. Dan zou ik er ook niet van gediend zijn als mensen mij de les gingen lezen alsof ik er niks vanaf weet. Maar aan de foto's te zien is het ingrijpen hier zeker terecht.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:44

LadyMadonna schreef:

Nou, met een mes zwaaien begrijp ik niet...
maar ik zou zelf ook flink pissed zijn!

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 19:48

Heb de reacties een beetje doorgelezen, en als ik het goed begrijp gaat het om de groep paarden die vlakbij een tunneltje in de polder van Hellevoetsluis stonden? Inderdaad aan de N57. Als het inderdaad om deze groep paarden gaat, wat ik hoop, vind ik het terecht dat de dierenbescherming ingegrepen heeft. De paarden staan er al zo bij sinds ik mij kan heugen. Reed toen ik nog in Hellevoet woonde er regelmatig langs met mijn verzorgpony en heb ze er nooit goed uit vinden zien. Soms zelf flink vermagerd, geen goeie waterbakken (enkel de sloot, die erg lastig te bereiken was met gevaar tot erin vallen), destijds ook zelden hooi in de ruiven gezien en nooit iemand in het modderlandje gespot. :n Goeie kans dat ze niet op tijden kwamen dat ik er langs reed natuurlijk.

Maar laten we niet over het IQ van de eigenaresse gaan speculeren.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:09

Tutti_Frutti schreef:
Heb de reacties een beetje doorgelezen, en als ik het goed begrijp gaat het om de groep paarden die vlakbij een tunneltje in de polder van Hellevoetsluis stonden? Inderdaad aan de N57. Als het inderdaad om deze groep paarden gaat, wat ik hoop, vind ik het terecht dat de dierenbescherming ingegrepen heeft. De paarden staan er al zo bij sinds ik mij kan heugen. Reed toen ik nog in Hellevoet woonde er regelmatig langs met mijn verzorgpony en heb ze er nooit goed uit vinden zien. Soms zelf flink vermagerd, geen goeie waterbakken (enkel de sloot, die erg lastig te bereiken was met gevaar tot erin vallen), destijds ook zelden hooi in de ruiven gezien en nooit iemand in het modderlandje gespot. :n Goeie kans dat ze niet op tijden kwamen dat ik er langs reed natuurlijk.

Maar laten we niet over het IQ van de eigenaresse gaan speculeren.

Als ik de foto's bekijk zie ik toch duidelijk een hele vuile stal. Dit houd in dat ze niet alleen in dat modderweitje staan.

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 20:35

Ja een 'stal' stond erbij,maar die zal zeker niet lekker windvrij en droog zijn geweest. Plus dus vies, zoals de fotos laten zien

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:52

En ik ben blij dat die beesten daar weg zijn zeg. :brr:

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:55

LadyMadonna schreef:

Precies. Ook al blundert de DB nog zo erg, met een mes gaan zwaaien is idioot. Nee ik begrijp er niets van. Snap niet dat de DB geen aangifte doet, als die vrouw zo simpel met een mes zwaait dan lijkt het me ook niet dat ze fatsoenlijk functioneert in de maatschappij. Bah, walg van dat soort mensen.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:57

Bedreigen is nooit goed te praten...

Wel vraag ik me af of de paarden het écht slecht hadden - enkel gebaseerd op deze foto's. Mijn paard heeft een mooie schuilstal (uit de wind, droog, uitzicht op de wei dus niet 'eng'), droge plekken in de paddock en ook op steen. Meestal verkiest hij de modder en gaat daar zelf in staan. Echt uit eigen idee, hij is de baas dus bepaald zelf, heeft daar ook voer, staat er soms wel, dus is geen duidelijke reden voor. Paard is nu dus ook een grote modderbal... Hij krijgt minimaal drie keer per dag te eten uit slowfeeders, maar dat zou je best kunnen missen.

Natuurlijk moet je altijd streven naar het best mogelijke en een droge plek kunnen aanbieden. Maar ik kan mij voorstellen dat er situaties zijn waarbij dat even niet voor de hand is.

Geen waardeoordeel over deze uitspraak, ik ken de plek, eigenaar of paarden niet.
Maar ik ga niet mee in 'je ziet dat ze er zielig uitzien' - niet zomaar.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 21:58

Tutti_Frutti

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 22:39

Volgensmij drijven we inderdaad af. In deze zaak ging het waarschijnlijk niet alleen om huisvesting, maar ook om verwaarlozing mbt voer en verdere verzorging. Daarnaast vind ik dat de foto's vertekenen met de werkelijkheid. Deze paarden hadden jaren geleden al een x onder toezicht van de DB moeten komen staan imo.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 07:03

Mizora schreef:
Als het inderdaad de juiste plek is (die ik denk), dan zijn ze voor november al jaren bezig geweest met het erf op komen. Maar was dat steeds niet gelukt (hoog hekwerk, poort op slot zodra de eigenaar hen zag). In november is dit eindelijk wel gelukt en vanaf toen mochten ze zichzelf toegang verschaffen omdat er een zaak liep. Zo heb ik het tenminste begrepen.

Jemig.... Wat een gekken toch op de wereld.
Dan zeer zeker chapeau voor deze ambtenaren! Eindelijk hulp voor deze beesten.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 07:24

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 07:50

Wel die eigenaar (en paarden) verwacht ik, maar niet meer dat stukje. Daar staan sinds een krap jaar andere paarden op (tegenwoordig 2 tinkers en 2 shetten). Die zijn alleen te dik maar hebben wel water, hooi, etc.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 08:04

Waar mogen ze eigenlijk voor ingrijpen, wat zijn de normen??
Ik heb ergens gelezen dat ze water moeten hebben, ook hooi? En hoeveel dan?

Voordat nu de dierenpolitie als ambtenaren betiteld worden, wat blijkbaar een scheldwoord is (en bedankt), die mensen hebben niet voor niets voor dit werk gekozen. Het lijkt me zwaar werk, al die ellende te zien en al die mensen die het niet waard zijn een dier te hebben.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 08:14

gekvanfleur schreef:
Ik zit hier echt... :wow:

Ik kan hier ongeveer 100 links plaatsen..zielige diere en ze treden niet op...de straffen zijn te laag...en nu zitten we dit soort dingen goed te praten...wat een feest weer.

Die eigenaresse is er toch zelf bij en ziet dat ze er niet goed bij staan??? Ik bedreigde mijn stalhouder eerder met een mes als hij mijn paard er zo bij liet staan...

Maar goed, dit is verspilde moeite. Het is mij met de jaren wel duidelijk geworden hoe het zit op bokt...24/7 op stal is taboe, maar ik denk dat als wr eerlijk foto's gaan plaatsen hoe de paarden van bokkerd die nu buiten staan in de zeik staan, mogen er wat mij betreft bij sommige ook wel de DB even langskomen.

Ha ik ervaar het net zo. Je laat je paard er toch niet zo bij staan! Een andere stal als noodoplossing is altijd te vinden. En ik ben zeker voor buiten staan, maar dan wel op een normale manier.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 10:13

ik weet van deze paarden dat iedereen in Hellevoet weet over wie het gaat....
paarden hebben idd jaren bij het tunneltje gestaan en de eigenaar is een hele aparte :j
en er word al jaren gepraat over de slechte zorg die gegeven word, maar de zorg was net genoeg om ze niet in beslag te kunnen nemen
vroeger reed ik daar vaak te paard langs[ toen ze nog bij tunneltje stonden ] het was een zooitje maar er lag wel hooi buiten en drinken deden ze toen uit de sloot en hij had bakken staan.

als je de stal foto ziet word je niet blij....natte vieze bende en geen strobed.....

ik hoop dat het met de dieren goed gaat komen!!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 11:13

Natuurlijk komt het omdat ik niet in die omgeving woon, maar ik kan op basis van die foto's echt geen conclusies trekken :n Het zijn immers maar een paar plaatjes en geen totaalbeeld :n

Overigens heb ik dan ook een raar paard, mijn merrie gaat letterlijk in een diepe plas staan wachten totdat ik haar kom halen 's avonds (paarden staan in de winter van half 8 's ochtends tot half 7 's avonds buiten) terwijl er genoeg droge plekken zijn in de wei (meer droog dan nat). Mijn ruin doet dat dan weer niet...

stoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:11

Er staat in het stuk dat het gaat om een eigenaresse... Die paarden op de laatste foto's zijn toch van een man?? ( van dat tunneltje) ??
Ben stiekem wel niewsgierig

( heb vroeger de paarden verzorgd bij het tunneltje ( min 10-15 jr geleden, toen was het zo slecht nog niet)

Goed werk van de dierenpolitie, hoop dat ze kunnen blijven bestaan, las ergens dat ze het niet makkelijk hebben door bezuinigingen
Laatst bijgewerkt door stoer op 04-02-15 12:22, in het totaal 1 keer bewerkt

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:13

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-15 12:26

jeetje heb net de foto's zitten bekijken en dit is echt niet van 1 of twee dagen, en ze staan ook in een stal zo te zien inderdaad en niet op een weiland, ...
goed dat de dieren weggehaald zijn daar, en dat zeg ik dan aan de hand van de foto's want ik ken de situatie niet, maar weet wel dat als ze al vanaf november onder toezicht staan , dat de dieren toch echt toe zijn aan een schone en droge vacht en nette voetjes, ....moet er niet aan denken dat je een hoefsmid bent en dan met deze hoeven zou moeten werken jakkes ..