Die moeten ze gewoon opsluiten en nooit meer met dieren laten werken. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
caboclo schreef:Hopelijk nu weer 5 jaar schorsing
Absurd dat het winnen hoger ligt dan gezondheid en diervriendelijkheid jmmr
Huertecilla schreef:caboclo schreef:Hopelijk nu weer 5 jaar schorsing
Absurd dat het winnen hoger ligt dan gezondheid en diervriendelijkheid jmmr
Dat is een gevolg van menselijke ambities op de rug van het dier.
'Streepje sedalin voor scheren moet kunnen'....![]()
Tja en dan een bit of andere optoming met P+.
De ruiterij is wat diervriendelijkheid betreft een onbegrijpelijk anachronisme waarin paarden met van goede tot malafide bedoelingen gedwongen worden diesnt van mensenlol/-ambitie.
M_D_H schreef:Topsport en geld verdienen door middel van dieren is altijd een hekel punt, want hoever kun en mag je gaan om geld te verdienen.
Huertecilla schreef:M_D_H schreef:Topsport en geld verdienen door middel van dieren is altijd een hekel punt, want hoever kun en mag je gaan om geld te verdienen.
Exact en jij vindt dat verdoven voor een winstpunt kan, ik niet.
Idem bit en dei manier van rijden.
De ruiterij staat als geheel in een andere eeuw dan de maatschappelijke opvatting over dierenwelzijn.
Kijk ook naar de onmogelijkheid om ECHTE welzijnseisen voor paarden ingevoerd te krijgen terwijl al in de 20ste eeuw schokkende studie door Utrecht gepubliceerd is.
Er is een fundamenteel probleem ook hier op Bokt omdat dit een forum voor RUITERS is. Mensen met een eigenbelang bij het GEBRUIK van een dier.
'Ja maar dan kan IK geen paardrijden' is een randvoorwaarde welke zwaarder weegt dan wetenschappelijk geformuleerde/onderbouwde dierenweizlijns-eisen.
Zie ook het streepje sedalin voor het ruiterbelang. Wat dierenbelang betreft is dat al VER over de rode streep.
Ja, de jockey van het onderwerp nog een stap verder. De kritiek is terecht. ..... ook met een hypocriet kantje.
Huertecilla schreef:M_D_H schreef:Topsport en geld verdienen door middel van dieren is altijd een hekel punt, want hoever kun en mag je gaan om geld te verdienen.
Exact en jij vindt dat verdoven voor een winstpunt kan, ik niet.
Idem bit en dei manier van rijden.
De ruiterij staat als geheel in een andere eeuw dan de maatschappelijke opvatting over dierenwelzijn.
Kijk ook naar de onmogelijkheid om ECHTE welzijnseisen voor paarden ingevoerd te krijgen terwijl al in de 20ste eeuw schokkende studie door Utrecht gepubliceerd is.
Er is een fundamenteel probleem ook hier op Bokt omdat dit een forum voor RUITERS is. Mensen met een eigenbelang bij het GEBRUIK van een dier.
'Ja maar dan kan IK geen paardrijden' is een randvoorwaarde welke zwaarder weegt dan wetenschappelijk geformuleerde/onderbouwde dierenweizlijns-eisen.
Zie ook het streepje sedalin voor het ruiterbelang. Wat dierenbelang betreft is dat al VER over de rode streep.
Ja, de jockey van het onderwerp nog een stap verder. De kritiek is terecht. ..... ook met een hypocriet kantje.
Beukenoot schreef:Niet alleen in de renwereld maar in alle sport waar dieren worden gebruikt en waar er geld aan verdiend wordt zijn de dieren vaak de dupe.
Geld doet rare dingen met de mens. Ik ben er eigenlijk wel voor om alle sport met dieren te verbieden. Er is nl. veel diermishandeling wat door de sport in stand wordt gehouden.
Ik denk dat er ooit een tijd komt dat paardensport verboden wordt.
RaafSmits schreef:Gelukkig dat dit bewijs geleverd is en we mogen inderdaad hopen dat deze vent nooit meer op een paard mág zitten.
Wordt er toch goed naar die finish foto's gekeken!!!
Of de trainer en eigenaar helemaal onwetend waren weet ik ook niet zeker, het kan ook heel frustrerend zijn als je een goed paard hebt wat nét buiten de prijzen loopt, waarmee ik persoonlijk niet het gedrag en gebruik wil goedkeuren.
Ik blijf hópen dat het gebruik van de buzzer niet "standaard " wordt ingezet.
Het lijkt me dat als een paard echt leeg is, zo een buzzer ook niks uithaalt.....dat het zelf dáár afgestompt en gevoelloos van kan worden na veelvuldig gebruik, maar mogelijk is dat ook een beetje zelfbehoud.
Ik hou van de racewereld zo als die zou moeten zijn.
Met een passievolle maar zeer zeker ook liefdevolle eigenaar van het paard.
Een trainer die de sport snapt en zijn paard door en door kent en een jockey die het belang van het paard altijd laat meewegen in de race.