Finishfoto leidt tot vervolging jockey

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 10:51

Die kerel heeft wel meer op zijn kerfstok wat betreft dierenmishandeling...lees maar wat er onderin geschreven staat op de link in de OP :( Die moeten ze gewoon opsluiten en nooit meer met dieren laten werken.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 10:54

Wauw wat een rotvent, hij heeft dus ook al een ander paard mishandeld met een spijker en een hond geslagen met een riem, buiten het twee keer gebruiken van die buzzer om... ze zouden hem niet eens meer in de buurt moeten laten komen van dieren..

BigOne

Re: Finishfoto leidt tot vervolging jockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:41

Jockey is voor sommigen gewoon een manier om geld te verdienen, betekend niet dat je je paarden als maatjes ziet maar soms alleen als een verlengstuk van je eigen ego(niet alleen in de rensport overigens) Als je goed naar het paard kijkt is het eerste wat opvalt de zeer paniekerige blik in de ogen.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:42

Inderdaad, schorsen voor het leven, en ervoor zorgen dat hij ook niet meer in een andere tak van de sport aan de slag kan. Zo'n type wil je bijvoorbeeld ook niet als trainer hebben, lijkt me...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:44

caboclo schreef:
Hopelijk nu weer 5 jaar schorsing
Absurd dat het winnen hoger ligt dan gezondheid en diervriendelijkheid jmmr

Dat is een gevolg van menselijke ambities op de rug van het dier.

'Streepje sedalin voor scheren moet kunnen'.... :?

Tja en dan een bit of andere optoming met P+.

De ruiterij is wat diervriendelijkheid betreft een onbegrijpelijk anachronisme waarin paarden met van goede tot malafide bedoelingen gedwongen worden diesnt van mensenlol/-ambitie.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:48

Kesje schreef:
Die kerel heeft wel meer op zijn kerfstok wat betreft dierenmishandeling...lees maar wat er onderin geschreven staat op de link in de OP :( Die moeten ze gewoon opsluiten en nooit meer met dieren laten werken.

Helemaal met je eens! Walgelijk.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 11:54

Huertecilla schreef:
caboclo schreef:
Hopelijk nu weer 5 jaar schorsing
Absurd dat het winnen hoger ligt dan gezondheid en diervriendelijkheid jmmr

Dat is een gevolg van menselijke ambities op de rug van het dier.

'Streepje sedalin voor scheren moet kunnen'.... :?

Tja en dan een bit of andere optoming met P+.

De ruiterij is wat diervriendelijkheid betreft een onbegrijpelijk anachronisme waarin paarden met van goede tot malafide bedoelingen gedwongen worden diesnt van mensenlol/-ambitie.

Oh echt ga fietsen...
Sedelin heeft niks met dit onderwerp te maken en daar is ook niks ernstigs aan.
Zelfde geld voor een bit of andere optomingen.

De ruiterij? Praat toch eens normaal zonder al dat dikdoenerij, dan ben je echt een stuk beter te volgen voor iedereen.

Iedereen met een paard is bij voorbaat al een egoïst, paard heeft er immers niet ongevraagd of hij bereden mag worden, in een stal of op de wei gehouden mag worden.
Dus als je zo wilt beginnen ken ik er nog meer.

Dan nu terug naar het onderwerp.

Topsport en geld verdienen door middel van dieren is altijd een hekel punt, want hoever kun en mag je gaan om geld te verdienen. Ik kan zat stallen die in het belang van het dier denken. Maar ik ken er ook genoeg de dat niet doen.

Deze man is een zwakke schakel in de samenleving van de rensport en dient dan ook er uit gezet te worden. Hij heeft meerdere malen bewezen niet om te kunnen gaan met de verantwoording die het rijden en verzorgen van paarden met zich mee brengt.

Of de trainer/stal wist van deze buzzer? Geen idee, het zou kunnen. Echter krijgen jockeys ook vaak een percentage van de winst dus kan het ook zijn eigen besluit zijn geweest.
Daar kunnen we niet over oordelen.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 12:40

Hij wil toch niet luisteren, ik vind gewoon dat dit soort mensen echt de sport een slechte naam geven dus ik zou gezegd hebben UITGESLOTEN.
Geen deelname meer voor hem ~~}>

Nancy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 12:42

Jennyj1 en Ayasha, neen dit is zeker niet alleen in de rensport maar helaas in alle takken van de paardensport.
Alleen komen daar momenteel meer dingen in het daglicht dan van de andere paardensport disciplines.
Moet gewoon even serieus over nagedacht worden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 12:43

Dan heb je niet zitten op letten vrees ik.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 12:49

M_D_H schreef:
Topsport en geld verdienen door middel van dieren is altijd een hekel punt, want hoever kun en mag je gaan om geld te verdienen.

Exact en jij vindt dat verdoven voor een winstpunt kan, ik niet.

Idem bit en dei manier van rijden.

De ruiterij staat als geheel in een andere eeuw dan de maatschappelijke opvatting over dierenwelzijn.

Kijk ook naar de onmogelijkheid om ECHTE welzijnseisen voor paarden ingevoerd te krijgen terwijl al in de 20ste eeuw schokkende studie door Utrecht gepubliceerd is.

Er is een fundamenteel probleem ook hier op Bokt omdat dit een forum voor RUITERS is. Mensen met een eigenbelang bij het GEBRUIK van een dier.
'Ja maar dan kan IK geen paardrijden' is een randvoorwaarde welke zwaarder weegt dan wetenschappelijk geformuleerde/onderbouwde dierenweizlijns-eisen.
Zie ook het streepje sedalin voor het ruiterbelang. Wat dierenbelang betreft is dat al VER over de rode streep.
Ja, de jockey van het onderwerp nog een stap verder. De kritiek is terecht. ..... ook met een hypocriet kantje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:04

Huertecilla schreef:
M_D_H schreef:
Topsport en geld verdienen door middel van dieren is altijd een hekel punt, want hoever kun en mag je gaan om geld te verdienen.

De ruiterij staat als geheel in een andere eeuw dan de maatschappelijke opvatting over dierenwelzijn.

Kijk ook naar de onmogelijkheid om ECHTE welzijnseisen voor paarden ingevoerd te krijgen terwijl al in de 20ste eeuw schokkende studie door Utrecht gepubliceerd is.

Er is een fundamenteel probleem ook hier op Bokt omdat dit een forum voor RUITERS is. Mensen met een eigenbelang bij het GEBRUIK van een dier.
'Ja maar dan kan IK geen paardrijden' is een randvoorwaarde welke zwaarder weegt dan wetenschappelijk geformuleerde/onderbouwde dierenweizlijns-eisen.
Zie ook het streepje sedalin voor het ruiterbelang. Wat dierenbelang betreft is dat al VER over de rode streep.
Ja, de jockey van het onderwerp nog een stap verder. De kritiek is terecht. ..... ook met een hypocriet kantje.

Ach HC, jij probeert toch altijd overal zout op te gooien :)

Ook niet-wedstrijdruiters scheren hun paard.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:14

Huertecilla schreef:
M_D_H schreef:

En JIJ legt mij woorden in de mond die ik NOOIT gezegd heb...

Sedelin voor een winstpunt? Kom nou, wat een onzin.
Sedelin om te scheren om het voor een paard fijner te maken? Waarom niet?
Scheren is nog altijd in het belang van de dieren! Je scheert ze zodat de spieren swinters geen optater krijgen van het vele trainen in de kou... Als je dat ruiter belang vind dab verschillen wij duidelijk van mening over wat in het belang van de dieren is en wat in het belang van de ruiters is.

Nogmaals met een bit of met optomingen is ook niks mis...
ook iets wat jij duidelijk niet kunt in zien...

Ruiterij is paardensport het zou fijn zijn als je de gebruikelijke woorden zou gebruiken in plaats van dat dikdoenerij waarbij je het voor iedereen lastig maakt om het te lezen...

Het argument dat de paardensport gelijk staat aan de Middeleeuwen (want dat wil je waarschijnlijk met je vage manier van schrijven zeggen ) is een onzin en daar ga ik dan ook niet op in.

Welzijnseisen zijn ook niet echt in dit topic aan de orde.

Iedere eigenaar van een dier handelt uit eigen belang, de mens is in wezen al egoïstisch om de dieren te gebruiken als gezelschap.
Jij hebt ook een paard HC, jij bent dus net zo egoïstisch als ieder ander hier.

Maar vrijwel niets van dit alles gaat over het onderwerp van het topic (behalve je laatste zin)
Dus je plaats weer een hoop tekst zonder iets zinnigs te zeggen waarbij je uiteindelijk weer alleen maar bezig bent je eigen mening te verkondigen...

Terug naar het onderwerp dus.

Nancy01,
In alle sporten wordt tegenwoordig dit soort praktijken aan de kaak gesteld, dat is bij de rensport niet meer als bij een andere sport.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:20

In het originele nieuwsbericht is te zien dat hij nogal een verleden heeft wat betreft 'mishandeling' van dieren. Gadver, waarom zou je zo'n persoon je paard laten rijden _-:(

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:33

HC: na jou posts zou ik inmiddels wel verwachten dat je minstens wereldleider zou zijn en we allemaal in vrede zouden leven en de paarden allemaal in het wild.

Maar helaas praat je nog steeds vanaf je eigen eilandje en is er niemand meer die je serieus neemt met je dure praat. Als je echt zou instaan voor dieren zou je op zij minst proberen een echte discussie te vormen zodat andere kunnen leren van je, in plaats van alleen maar jezelf graag te horen praten.
Sorry, maar word zo moe van jou ellelange posts die niets toevoegen omdat je toch alleen maar zelf gelijk hebt.

On topic: ik vind het knap dat ze het gezien hebben op de foto! Had het denk niet gezien, is echt een klein apparaat.

Zouden de eigenaren van het paard niet geweten hebben dat de jockey een verleden had? Kan ik me niet cvoorstellen eigenlijk. Roddels gaan zo snel.

Zonde dat dit toch steeds weer gebeurt in de topsport.

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 13:49

Zo'n iemand moet je een verbod van paardenhouden opleggen.. Kan je niet waardig met ze om gaan dan maar niet!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:01

wat kijkt dat paard ook blij ;( Van mij mogen ze allen takken van paardensport verbieden.Mensen schijnen er niet normaal mee om te gaan als er geld om de hoek komt kijken

Beukenoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:35

Niet alleen in de renwereld maar in alle sport waar dieren worden gebruikt en waar er geld aan verdiend wordt zijn de dieren vaak de dupe.
Geld doet rare dingen met de mens. Ik ben er eigenlijk wel voor om alle sport met dieren te verbieden. Er is nl. veel diermishandeling wat door de sport in stand wordt gehouden.

Ik denk dat er ooit een tijd komt dat paardensport verboden wordt.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 14:55

Maar wat is in dat geval dan de paardensport?

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 15:06

Die vent spoort niet, die hoort niet meer met dieren te werken!!

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 16:22

Beukenoot schreef:
Niet alleen in de renwereld maar in alle sport waar dieren worden gebruikt en waar er geld aan verdiend wordt zijn de dieren vaak de dupe.
Geld doet rare dingen met de mens. Ik ben er eigenlijk wel voor om alle sport met dieren te verbieden. Er is nl. veel diermishandeling wat door de sport in stand wordt gehouden.

Ik denk dat er ooit een tijd komt dat paardensport verboden wordt.

Meh, dus omdat het in uiterste gevallen mis gaat, mag iedereen het niet meer? Dat vind ik dan weer too much...

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 16:25

Anoniem schreef:
Kuggur, in de dressuursport/springsport gaat ook méér dan genoeg geld in om en zijn ook meer dan genoeg voorbeelden van ruiters die niet zo heel vriendelijk trainen.

Natuurlijk, en daar heb ik dezelfde mening over.
Maar dáár gaat dit topic nu niet over hé.

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 16:43

na een documentaire over de rensport specifiek in Amerika te hebben gezien...verbaasd mij niets meer. Trainers die paarden van voor tot achter volstoppen met troep, koersen met tasers, niets verbaasd me daar meer.
Voor een land dat overal de beste en het grootste in wil zijn...zijn er maar bar weinig regels die het welzijn van de dieren in acht nemen. In grote tegenstelling tot een heel groot deel van de racewereld. Zeker hier in west Europa hebben we gelukkig ladingen regels voor het welzijn van onze kanjers.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 16:49

@ Beukenoot;

Ik snap helemaal wat je bedoeld en ben het daar ook voor een heel stuk mee eens.
Échter.......dan moeten we ook stoppen met het fokken van dieren.....want ook dáár is grof geld mee te verdienen en die dieren worden er vaak ook niet beter van.

Wat ik verder denk???
Dieren zouden veel beter af zijn zónder mensen en als ik toch bezig ben..... dodelijke ziekte en honger en oorlog mogen nooit meer voorkomen en het gat in de ozonlaag groeit spontaan dicht.
Helaas.........zo zit de wereld niet in elkaar.

In welke sport dan ook zullen rotte appels de sport en het vertrouwen beschamen.
Was het maar zo makkelijk dat je iedere "slechterik "bij voorbaat al kon elimineren......dan hadden we een hemel op aarde.
Het is goed dat dit soort zaken aan het licht komen, dat het naar buiten gebracht wordt ( er had geen hónd naar gekraaid als de commissie deze foto's niet naar buiten had gebracht) wat naar mijn inzicht aangeeft dat men het hier NIET mee eens is.
De rensport roept zichzélf op het matje en ik heb daar zeer zeker bewondering voor. _/-\o_

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-15 18:31

RaafSmits schreef:
Gelukkig dat dit bewijs geleverd is en we mogen inderdaad hopen dat deze vent nooit meer op een paard mág zitten.
Wordt er toch goed naar die finish foto's gekeken!!!
Of de trainer en eigenaar helemaal onwetend waren weet ik ook niet zeker, het kan ook heel frustrerend zijn als je een goed paard hebt wat nét buiten de prijzen loopt, waarmee ik persoonlijk niet het gedrag en gebruik wil goedkeuren.

Ik blijf hópen dat het gebruik van de buzzer niet "standaard " wordt ingezet.
Het lijkt me dat als een paard echt leeg is, zo een buzzer ook niks uithaalt.....dat het zelf dáár afgestompt en gevoelloos van kan worden na veelvuldig gebruik, maar mogelijk is dat ook een beetje zelfbehoud.

Ik hou van de racewereld zo als die zou moeten zijn.
Met een passievolle maar zeer zeker ook liefdevolle eigenaar van het paard.
Een trainer die de sport snapt en zijn paard door en door kent en een jockey die het belang van het paard altijd laat meewegen in de race.

Dat is niet realistisch, waar er veel geld in omgaat is bijna niemand zuiver tot op de graat en er is altijd wel wat met de paarden en is ermee geknoeid en of ten koste van de gezondheid net zo lang doorgaan tot op het gaatje........