Twee paarden in Werchter overleden door verwaarlozing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:48

Juist ! _/-\o_

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 19:56

Och jeetje wat triest!!! En na zoveel meldingen, VRESELIJK!!!!

Ik had het er ook niet bij gelaten.... Vanaf augustus..... :n :n :n

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 20:40

Shirley schreef:
Wakker blijven bellen dan, desnoods tien keer per dag, maar niet rusten voordat er iets aan je melding gedaan is!

Dat hebben wij op een bepaald moment gedaan, met 4 of zelfs 5 personen. Er is toen controle geweest maar zij vonden de toestand van de paarden niet erg genoeg. Geloof mij, de toestand was wel héél erg, volgens mij had die man zijn bril vergeten en zag hij alles wat wazig!
Triest om het te moeten opnemen tegen personen die aan het hoofd staan van "dierenwelzijn" maar zich er eigenlijk weinig of niets van aantrekken

Wat ik vergeet, het gaat niet over deze paarden.

Mist

Re: Twee paarden in Werchter overleden door verwaarlozing

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:18

verschrikkelijk!
maar...wel even over de commentaren over dierenpolitie, is ook niet zaligmakend maar dit is in Belgie, die hebben zelfs geen georganiseerde dierenbeschermings organisatie, wel stichtingen hier en daar de een beter als de andere. maar niet te vergelijken met NL.

FjeLOVER

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 11:11

Dierenleed is vreselijk!!!
Erg dat er niet eerder is ingegrepen!

Snollygoster

Re: Twee paarden in Werchter overleden door verwaarlozing

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 20:35

Typisch België, als de dieren écht hulp nodig hebben komen ze niet, en als er niks aan de hand is komen ze wel.
Zo heeft de overbuur van mijn staleigenaar al problemen gehad met de dierenbescherming, iemand had klacht ingediend omdat haar pony er "niet goed" uitzag en niet op gras stond. Dier is al in de 30 en is hoefbevangen dus mag niet op gras 8)7

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 22:17

Snollygoster schreef:
Typisch België, als de dieren écht hulp nodig hebben komen ze niet, en als er niks aan de hand is komen ze wel.
Zo heeft de overbuur van mijn staleigenaar al problemen gehad met de dierenbescherming, iemand had klacht ingediend omdat haar pony er "niet goed" uitzag en niet op gras stond. Dier is al in de 30 en is hoefbevangen dus mag niet op gras 8)7

:oo :oo
Gelukkig staan ze hier achterin...heb er ook ééntje een hele tijd niet op het gras mogen zetten wegens bevangen geweest :P

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:43

Elienee schreef:
op vlak van dierenwelzijn zit belgie echt achter :(
Hoe vaak de dierenbescherming er niet wordt bijgeroepen en ze gewoon niets doen,
wanneer gaan zijn hun fouten eindelijk eens inzien....

Helaas is dat hier ook regelmatig het geval...
Op de stal van de buren heeft een meisje gestaan met 3 paarden (2 jaarlingen en een merrie), stonden tot hun oren in de drek, stond nooit eten klaar, dagen achtereen op stal, enz. Stalgenoten hebben paarden regelmatig beweging + eten gegeven, en toen d-bescherming kwam was hun reactie: niet erg genoeg... Wat doe je dan, ze laten verhongeren?? Dat was dus wel de oplossing volgens hen...

Ik snap ook dat ze niet 'zomaar' paarden van de eigenaar willen afpakken, maar het moet blijkbaar wel heel erg zijn voor ze ingrijpen.