Klasses B en L1 mogelijk vanaf 2015 op Hippiade

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ralphtdw

Re: Klasses B en L1 mogelijk vanaf 2015 op Hippiade

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:20

Ik vind het een goed besluit.
Dat ook b rn l1 de kans nu krijgen.
Tevens moeten ze voor als nog een aantal wedstrijden rijden om op de hippiade te mogen rijden.
Dus je zult dan ook de betere ruiters uit de klasse b en l1 zien rijden.

GerenGer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:21

Oh wat leuk zeg! Niet gedacht, maar vind het wel een goede zaak! :)

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:28

Dat flexibel starten zal nog wel wat organisatorische problemen geven in de praktijk denk ik. :=

Hippiade ook voor de lagere klassen erg leuk, het is toch een belevenis

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:30

Ik vind het onwijs tof dat ze nu ook het B en L1 bij de Nederlandse Kampioenschappen betrekken. Heb eigenlijk me altijd al afgevraagd waarom dat niet zo was..
En het flexibel starten is ook zeker heel erg fijn

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:32

Nibbit schreef:
Dat flexibel starten zal nog wel wat organisatorische problemen geven in de praktijk denk ik. :=

Flexibel starten hebben ze al in het springen.
Dus als daarin veel problemen zijn dan zouden ze dit vast nirt voorstellen om ook flexibel te gaan starten met de dressuur

Pommier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:35

Flexibel starten houd in dat je in twee klasse uit mag komen voor winstpunten. Ben je bijvoorbeeld in de B startgerechtigd voor het L, mag je de overstap maken naar het L, maar toch weer terug naar de B wanneer dit toch niet naar verwachting gaat. Tot je 10 punten hebt gereden in het L. Ik zie niet in waarom iemand dit op één wedstrijddag zou doen en dus vier proeven gaat starten, ik neem aan dat ruiters per wedstrijd gewoon één categorie starten, dan is het organisatorisch ook geen probleem.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:48

Dat snap ik, met springen kan het ook, maar met dressuur lijkt me dat lastig als je verschillende ringen hebt. Vooral als iemand de 2e proef een klasse hoger start, jury moet wel bevoegd zijn.

Of zou het flexibel niet inhouden op dezelfde dag van elke klasse een proef?

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:52

ralphtdw schreef:
Nibbit schreef:

Flexibel starten hebben ze al in het springen.
Dus als daarin veel problemen zijn dan zouden ze dit vast nirt voorstellen om ook flexibel te gaan starten met de dressuur

Met springen is het heel gebruikelijk klasse op elkaar volgend te doen vanwege het verhogen en verlagen van het parcours.
Dat is bij de dressuur natuurlijk niet het geval

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:52

Goede vooruitzichten voor de sport, ik ben voor. Zie ook nog wel lastig in te delen dressuurrubrieken in het flexibel starten, maar dat kan alleen de praktijk uitwijzen.

Wat HC betreft nog een aanvulling: je mag een klasse hoger HC starten, maar houd er dan wel rekening mee dat je dan niet meer mee mag doen aan kampioenschappen. Hoe e.e.a. dan zal gaan met flexibel starten en regiokampioenschappen weet ik niet.

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:54

Lijkt me een vooruitgang!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 19:56

Suzanne_k schreef:
Flexibel starten houd in dat je in twee klasse uit mag komen voor winstpunten. Ben je bijvoorbeeld in de B startgerechtigd voor het L, mag je de overstap maken naar het L, maar toch weer terug naar de B wanneer dit toch niet naar verwachting gaat. Tot je 10 punten hebt gereden in het L. Ik zie niet in waarom iemand dit op één wedstrijddag zou doen en dus vier proeven gaat starten, ik neem aan dat ruiters per wedstrijd gewoon één categorie starten, dan is het organisatorisch ook geen probleem.

Hier zijn een paar fouten.
Als je startgerechtigd bent voor een hogere klasse mag je flexibel springen in b.v. de B en de L
Bij 30 winstpunten zou je MOETEN promoveren en mag je dus geen B meer
Niet als je 10 punten in de L hebt gereden.
Maar bijvoorbeeld weer wel als je besluit om bij 10 punten in de L (dus M gerechtigd) ook M te rijden.
Dan mag je niet meer in de B

4 proeven mag sowieso niet.
Maar je zou op dezelfde wijze als bij het springen bijvoorbeeld 1 proef in de B en 1 proef in de L1 mogen starten.
Als het op dezelfde manier gaat als bij het springen

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:00

Vroeger was het zo dat je een B en een L1 proef kon rijden voelt zich al erg oud. En toen waren er geen problemen. Dus denk dat er outdoor nu ook geen problemen gaan komen. Anders hadden ze dit ook niet voorgesteld. In de winter is het natuurlijk wel lastiger, omdat je dan maar 1 of 2 rijbanen hebt voor de proeven. En niet iedereen flexibel wil starten.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:03

Ponyparadijs, 4 proeven mag wel hoor. Denk maar eens aan 1 pony of paard die door 2 personen gereden wordt, dan mogen beiden gewoon 2 proeven rijden.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:18

kleinvosje schreef:
Ponyparadijs, 4 proeven mag wel hoor. Denk maar eens aan 1 pony of paard die door 2 personen gereden wordt, dan mogen beiden gewoon 2 proeven rijden.

Ja dat is waar maar niet door 1 combinatie dat bedoelde ik

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 20:31

Denk ook niet dat je dan 4 proeven kunt gaan starten. Maar dan de eerste proef op je huidige niveau en je tweede proef op het andere niveau (hoger).

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 21:35

Vooral voor het flexibel starten zal nog het eea uitgezocht moeten worden, maar het lijkt mij zeker een goed plan.

Alle genoemde punten lijken mij een vooruitgang. Ik ben voor :)
Goed van het dressuurforum dat ze dit onder de aandacht hebben gebracht en er ook nog wat mee gedaan wordt. +:)+

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:25

Het dressuurforum komt in ieder geval met fijnere ideeen dan het springforum....

De voorgestelde veranderingen, in met name het B springen, door het springforum vind ik echt vreselijk.

Judith_VB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:27

Wat ik eigenlijk mis is de evaluatie van de bitloze starters en de uitbreiding van de startmogelijkheden naar hogere klassen. -O-

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:32

Flexibel starten zou ook nog zo ingevuld kunnen worden dat je een keuze maakt in welke klasse je start per wedstrijd, totdat je dan bijvoorbeeld 4 wp's hebt in een hogere klasse mag je ook nog lager starten. Zo werkt de SGW op dit moment.

Kan me zo voorstellen dat je dus per wedstrijd gewoon in 1 klasse start.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 23:33

@Bar, wat is er voorgesteld voor B-springen?

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 00:30

Flexibel starten in het springen kan ik begrijpen maar in de dressuur, wat is daar het nut van?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 00:46

Flexibel starten in springen snap ik ook, maar bij dressuur..... Bij springen kan je even rondje inkomen op lagere hindernissen om daarna hoger rondje te springen. Bij dressuur lijkt het me dat een paard een oefening gewoon wel of niet beheerst.

Hippiade voor de B en L1 vind ik wel goed... Waarom die klasses uitsluiten. En ja mensen 'vrezen' dat ruiters bewust een klasse lager blijven hangen om kampioen te worden. Maar dat zie ik nu ook gebeuren zonder hippiade. Vraag me overigens wel af hoe het met flexibel starten en kampioenschappen zou gaan of je dan ook mag 'kiezen' of gewoon her hoogst gestarte niveau moet rijden.

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 00:54

Jr moet dan altijd je hoogst gestarte klasse starten dus geen klasse terug.

En bang dat ze lang in de b hangen.
Dit kan je dan bij iedere klasse gaan zeggen.
Maar de meeste goede ruiters slaan de b vaak over en starten in het l1.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 08:44

Als je 2x Z geklasseerd bent mag je ook geen B meer.

En blijven hangen is toch logisch? Ik promoveer meestal elk seizoen, ongeacht punten. Ik richt me ook altijd op de kampioenschappen. Ik mag als ik wil gelijk Z starten, maar dat kon paard niet. B ben in april voor het eerst M1 gestart en minder dan 10 proeven had ik 10 punten maar ook ik ben gewoon M1 blijven rijden ivm kampioenschappen. M2 ging nog lang niet.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 09:04

Mooi dat ze dit gaan door voeren!

Ik denk als je B en L dressuur start en je naar de kampioenschappen mag je de hoogste klasse moet starten.
Is nu ook met springen.

Hc mag wel op een hoger niveau, je mag alleen niet meer terug ;) Dus stel ik ben nu z1 +10 en wil graag een x ervaren hoe het in het Z2 gaat en start HC mag ik niet meer terug naar het Z1.

Ik zou er als KNHS zijnde geen leeftijd grens aan stellen van de paarden iedereen moet een kans krijgen, ben je vaker dan 2 x Z gestart mag je niet eens B dus die ruiters vallen al af in de B.