Zwaargewond paard zonder oren herstelt boven verwachting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:14

geerke schreef:
[naam] schreef:
Ik blijf erbij hij had moeten slapen voor altijd..

ik begrijp dat het paard het slecht heeft gehad...fijn dat hij nu ook weet hoe het voelt om goed verzorgt te worden.

Tss kom op dier heeft geen oren meer , kan zijn leven in een stal slijten omdat hij niet meer in de regen kan. Laat staan de pijn en mentaal , dit is gewoon mishandeling

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:15

In een fimpje wat er geplaatst werd is ook duidelijk te zien dat die mensen dit doen om zich zelf goed en belangrijk te voelen.

Dat paard is aangevreten door dieren terwijl het daar lag, die man op dat filmpje is zo druk met belangrijk doen dat ie niet in de gaten heeft dat dat paard helemaal niet blij wordt van die hond om hem heen.

Zo'n dier hou je toch vrij van drukte en gedoe, hij is verdorie aangevreten door roofdieren en daar laat je een roofdier om hem heen dartelen.
Gek he dat ie dan ondanks alle pijnstillers nog lekker beweeglijk en fit toont.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:18

Als ik het andere artikel lees, begint het paard nu pas moeilijker te doen bij de behandeling, iets dan vrij normaal is natuurlijk. Maar wat in mij opkomst; zal dat dier zich al die tijd te ellendig hebben gevoeld om ook maar enige weerstand te bieden?
Mijn eigen paard heeft ook periodes gehad waarin hij te ziek was en zich dus volledig had overgegeven aan de behandeling. Pas toen het beter ging met zijn droes, begon ie met tegenwerken en waren die spuiten in de open wonden door de opengebarsten droes niet leuk en sjokte hij moet meer suf achter mij aan, maar probeerde uit te stal te ontsnappen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:19

Rebecca schreef:
Ik blijf erbij hij had moeten slapen voor altijd..

ik begrijp dat het paard het slecht heeft gehad...fijn dat hij nu ook weet hoe het voelt om goed verzorgt te worden.[/quote]
Tss kom op dier heeft geen oren meer , kan zijn leven in een stal slijten omdat hij niet meer in de regen kan. Laat staan de pijn en mentaal , dit is gewoon mishandeling[/quote]

zijn er geen dagen zonder regen dan?Bij mishandeling heb ik een ander idee maar goed.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:23

Ook ik heb de indruk dat dit paard enkel in leven wordt gehouden voor het imago van de dierenwelzijnsorganisatie. Mij maak je niet wij dat dit dier ooit nog een volwaardig paardenleven kan hebben. Hoe gaat het met zijn soortgenoten (en met mensen) communiceren zonder oren? Kan zo'n paard ooit nog terug in de kudde?

geerke

Re: Zwaar gewond paard zonder oren herstelt boven verwachting

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:26

een dierenwelzijnsorganisatie....de naam zegt het al....laten natuurlijk niet graag een dier inslapen.
Dan hadden ze ''slager'' ofzo geheten.
Of dit terecht is weet ik niet,om dit dier in leven te willen houden.Ik ken het paard niet.Weet te weinig van de situatie.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:35

Ik vind t paard er nu niet echt intens gelukkig uitzien op die foto hoor, waar hij "opknapt". Natuurlijk is hij er nog lang niet, maar ik denk dat deze er ook nooit meer helemaal bovenop gaat komen.

Dan hadden ze maar moeten controleren of hij werkelijk dood was en hem nog voordat zijn oren opgegeten werden hem moeten redden. Daarna waren ze gewoon te laat, maar willen ze natuurlijk niet toegeven dus gaan ze hem nu voor hun eigen ego maar redden.

Ik vind dat een paard niet zonder oren gelukkig kan zijn.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 14:39

Die oren zitten er niet alleen voor de communicatie maar ook ter bescherming van de gehoorgang.
Het is niet voor niets verboden dat oren niet meer uitgeschoren mogen worden.

Er zitten nu 2 onbedekte gaten in het hoofd. Je zou het dus ten alle tijde moeten afdekken om er voor te zorgen dat er geen vuil in komt. En dan denk ik niet alleen aan regen maar ook aan stof, zand, stro en wind. Paarden rollen ook nog wel eens of doen een dutje in de wei.

Die wonden herstellen wel als het alleen daar om zou gaan had ik ook wel voor behandeling gekozen maar die oren missen ..nee dat gaat me te ver.

Manon_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 15:40

Het is duidelijk wat de meesten hadden gedaan, in laten slapen.. Maar daar is niet voor gekozen. Laten we dan maar hopen dat het later nog een gelukkig paard wordt en lekker in de weide zijn leven mag slijten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 15:43

Manon_S schreef:
Het is duidelijk wat de meesten hadden gedaan, in laten slapen.. Maar daar is niet voor gekozen. Laten we dan maar hopen dat het later nog een gelukkig paard wordt en lekker in de weide zijn leven mag slijten.

Laten we hopen dat ze alsnog voor het paard kiezen in plaats van hun eigen imago.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 15:47

Manon_S schreef:

Mee eens!

Ik had het wel laten inslapen als het mijn paard was geweest.

Het is in het leven gehouden en dus mogen we gaan hopen dat het een gelukkig leven krijgt.

En toch.......er is wel iets in het dier dat graag ervoor wilt gaan.............te gaan proberen en weer beter te willen gaan worden.

Ben heel benieuwd hoe het verder gaat, wel vind ik dat ze het in de gaten moeten houden of het dier nog wel happy is of niet en op tijd moet gaan ingrijpen als het nodig is en alsnog laat inslapen......als het toch eronder lijdt.........en niet alleen naar zichzelf moeten kijken zo van, dat beest heb ik toch maar mooi gered en in leven gehouden, dat vind ik te ver gaan ten koste van het dier.

Het mist ook nog eens oogleden, moet het oog dan ook nog eens constant ingedruppelt worden om het vochtig te houden???

Dat is toch geen doen met bijv. wind en stof buiten + gaten waar eens oren hadden opgezeten.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 15:49

Ragdollcat schreef:
Manon_S schreef:

Mee eens!

Ik had het wel laten inslapen als het mijn paard was geweest.

Het is in het leven gehouden en dus mogen we gaan hopen dat het een gelukkig leven krijgt.

En toch.......er is wel iets in het dier dat graag ervoor wilt gaan.............te gaan proberen en weer beter te willen gaan worden.

Ben heel benieuwd hoe het verder gaat, wel vind ik dat ze het in de gaten moeten houden of het dier nog wel happy is of niet en op tijd moet gaan ingrijpen als het nodig is en alsnog laat inslapen......als het toch eronder lijdt.........en niet alleen naar zichzelf moeten kijken zo van, dat beest heb ik toch maar mooi gered en in leven gehouden, dat vind ik te ver gaan ten koste van het dier.

Het mist ook nog eens oogleden, moet het oog dan ook nog eens constant ingedruppelt worden om het vochtig te houden............

Er is iets in het paard wat beter wil worden? Nee, het is en dier en geen mens. Dieren leven in het hier en nu, het paard beseft helemaal niet dat hij beter wordt.

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 15:53

Sneu ook dat ze niet even beter kijken en pas 2 januari er achter komem dat het paard nog leeft

Suuskeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 15:57

Ik snap echt niet dat er gewoon niemand eerder ging kijken of het paard nog leeft of niet? ipv gewoon aan te nemen dat hij niet meer leeft. :?

Ook ik zou ervoor gekozen hebben om hem in te laten slapen, een paard zonder oren? Ik denk niet dat hij dan nog wel helemaal paard kan zijn...

Helaas hebben ze ervoor gekozen hem in leven te houden, dus hoop ik heel erg mee dat hij nog kan opknappen en een zo goed mogelijk leven kan hebben!

Missbeauty30

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 16:48

Pff.. Ik schrok mijn een hoedje! Ik had er inderdaad voor gekozen om hem in te laten slapen. Ik vind het wel erg sneu voor dit beestje... :(

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 16:59

Dat arme dier moet voor de rest van leven met een hoofdkap lopen zodat er niks in kan komen.Zie em al staan in de zomer met al die vliegen en muggen die zo de gehooringang binnen kunnen dringen brrr daarbij kan ik me niet voorstellen dat het beestje geen pijn lijd.

Ik vind het waardeloos......waardeloos dat de eigenaar niet is aagepakt (althans is nergens te lezen) en waardeloos dat men zo'n slachtoffer niet uit zn lijden verlost.Heb echt te doen met het dier mishandeling puur!!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 17:06

Blijft triest voor dit paard.
Of er moeten plannen zijn voor;
Robot oren.
Een mutsje met oren.
Radiografisch bestuurbare oren.
Implantaat oren.....
He zeg, dit is de USA hé, het land van de grote mogelijkheden.
Hoe zat het ook alweer met de oogleden......ook die hadden schade toch??

Had dit paard naar de eeuwige groene weides gestuurd, nou slijt het zijn/haar leven als een medisch experiment.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 17:15

Die oogleden schijnen nog wel gereconstrueerd te kunnen worden en daar geloof ik ook wel.

maar 2 nieuwe oren? -O-

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 17:21

Ragdollcat schreef:
En toch.......er is wel iets in het dier dat graag ervoor wilt gaan.............
Het is en blijft een vluchtdier, dat is het instinct.
RaafSmits schreef:
Had dit paard naar de eeuwige groene weides gestuurd, nou slijt het zijn/haar leven als een medisch experiment.
Precies, maar, het paard gaat een geweldige toekomst tegenmoed zonder oren zodat hij prima kan communiceren met soortgenoten, oren zijn immers alleen voor de sier op een paard geplakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 18:14

vuurneon schreef:
In wiens belang is dit paard blijven leven?? -O-

In het belang van de organisatie die ermee bezig is. Deze halen bakken met geld binnen over de rug van dot beestje.
:n
Dierenwelzijnsorganisaties dienen juist voor het welzijn te kiezen. Dat houdt niet altijd oplappen en in leven houden in.
Wat kan dit paard nog straks? Mag en kan niets meer? Want stel dat er iets in zijn oog komt, stel dat er iets in zijn open gehoorgang komt, stel dat hij geen hond meer kan zien zonder te flippen.... Wat een leven zal die krijgen, maar hey, hij is "gered"

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 18:36

Ik las het oorspronkelijk bericht nog eens goed:

Hij heeft uren in prikkeldraad vastgelegen, zijn oren en oogleden zijn afgeknaagd door andere dieren, hij heeft nog meer wonden en ook nog een gebroken kaak! |(

Dit is echt pure dierenmishandeling om zo'n paard nog langer (enorme pijn) te laten lijden als je een dier zo aantreft! -:(-

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:03

Er zal heus nog wel een of andere chirurg opduiken die als grote weldoener oorprotheses gaat maken.

Kan het paard ook nog een operatie en herstel mee maken, terwijl de media er met de neus bovenop staat en iedereen juicht...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 19:36

LBLGypsyCobs schreef:
Er zal heus nog wel een of andere chirurg opduiken die als grote weldoener oorprotheses gaat maken.

Kan het paard ook nog een operatie en herstel mee maken, terwijl de media er met de neus bovenop staat en iedereen juicht...

behalve de paardenliefhebbers op Bokt niet....die zien het paard liever ingeslapen :7

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 20:01

geerke schreef:
LBLGypsyCobs schreef:

behalve de paardenliefhebbers op Bokt niet....die zien het paard liever ingeslapen :7

Ben jij serieus van mening dat dit een goeie actie is met dit paard?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 20:08

Als echte liefhebber weet je ook wanneer je moet stoppen.