Stille tocht voor paard dat gestorven is door vuurwerk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:36

Tegenwoordig worden overal stille tochten voor gehouden.

Vind dit echt overdreven

Shirley

Re: Stille tocht voor paard dat gestorven is door vuurwerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:39

Met alle respect voor het paard, maar ze kunnen beter een tocht houden voor alle kerstkalkoenen -O-

Hamont

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:40

Een stille tocht voor een paard?? ;(

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 19:48

Trekt de eigenaar toch zijn plan.

Heeft er iemand wel eens over na gedacht wat er tegenwoordig allemaal wordt afgeschaft????

Roken in cafés en gelegenheden mag niet meer binnen.
Jongeren mogen niet roken en drinken onder de 18 jr.
( Maar inderdaad mag sex vanaf je 16de dan nog wel )
Zwarte piet is taboe dus het hele feest wordt op zijn kop gezet.
Uitlaatzones voor honden, inclusief poepveldjes en losloop gebieden worden verplicht.
Vuurwerk verbod.
Oudere sleurpbakken van auto's mogen niet meer in de binnenstad.....

En echt hoor, met sommige regels ben ik het ook heus wel eens, maar zoetjes aan zijn we ook daarin aan het doorslaan.
De wereld en de samenleving wordt er niet leuker op.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:01

Dit is echt zeer overdreven. Ik woon in België, en het maakt me ongemakkelijk om te zien dat hier een stille tocht werd gehouden voor een overleden paard. We deden namelijk net hetzelfde bij de busramp in Sierre, 22 dode kinderen, 4 dode begeleiders en 2 dode chauffeurs. Ronduit belachelijk dat hetzelfde gedaan werd voor dit paard, wat overdreven! Het is puur mediaspelerij en manipulatie als je het mij vraagt. Wat willen ze hier mee bereiken? Een opnieuw levende Pullo? Want dat gaat niet gebeuren, en nee, hoogstwaarschijnlijk komt er ook nooit een vuurwerkverbod. Zelfs als dit er zou komen zullen er ontevreden mensen zijn die alsnog vuurwerk afsteken op oudejaarsavond en nieuwjaarsnacht. Nutteloos.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:04

Ik vind het ook behoorlijk overdreven hoor. Is hier niet heel ver vandaag overigens :=

Cinderella schreef:
Pfff.
Het is zo treurig dat het paard overleden is.
Maar het paard was al medisch niet gezond en dat was uiteindelijk dan ook de oorzaak...
Paard is zich niet letterlijk doodgeschrokken zomaar.
Plus de eigenaar heeft zelf het paard het land opgegooit, waar ik al niet bijkom met mijn gedachten.

Waar haal jij die info? Paard is namelijk naar UGent gebracht en bleek daarvoor kerngezond, hartstilstand ten gevolge van stress door externe factoren. Dus tenzij je dit paard persoonlijk kent ben ik erg benieuwd waarom je dit zegt. Puur uit interesse hoor! :-)

Nancy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:16

Ik woon hier amper op 5 km vandaan en ook hier begonnen ze al vuurwerk af te schieten in de vroege avond. Onze pony's stonden gewoon allemaal binnen op stal met ruim hooi en volop licht aan. Geeneen die schrikkerig werd, enkel een oortje dat wat ronddraaide en het was op. Aten gewoon verder rustig hun hooi.
Ook op Nieuwjaarsdag de ponies 's avonds binnen gehouden.
Erg dat je een dier moet verliezen maar er is toch door autopsie bewezen dat er de aanleg was! Kon dan ook op ieder moment gebeuren en niet alleen door vuurwerk! En wie gooit nu in godsnaam z'n paarden op de wei opdat ze zouden kunnen rennen voor het vuurwerk???
Totaal onbegrijpelijk.
Er zijn genoeg middelen die kalmerend werken in stresssituaties .
Vuurwerk verbieden is geen optie daar er toch altijd nog van die zotten rondlopen die het toch afsteken. Dit vraagt om nog meer problemen.
Neen, een stille optocht is toch wel een brug te ver.
De eigenaars zouden misschien beter het geld voor de autopsie, het vervoer naar Gent op een feestdag notabene en de kosten ven "hun" advocaat beter op een andere manier spenderen.
Heel cru gezegd : voor dat geld hadden ze in deze tijd al 3 nieuwe Pullo's gekocht. Hopelijk met een betere gezondheid dan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:21

.........sorry, ik moest heel respectloos heel hard lachen..... :x
Wat een onzin.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:28

Zelfs ik heb hier mijn bedenkingen over. Maar goed in de flow van emoties worden soms aparte beslissingen genomen en wordt de realiteit wel eens wat uit het oog verloren.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:31

hmm dit is wel heel overdreven. maar goed als de eigenaar het wil.. :')

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:36

Natuurlijk sneu voor de eigenaar dat het paard is overleden, maar een stille tocht? Serieus?
Ik krijg er gewoon slappe uiers van.

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:39

Heel sneu voor dat dier, maar kom op zeg... Je zet jezelf wel te kakken als je voorop loopt op die stoet. Man man, waar gaat het weer over.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:40

Mwah ben ik erg als ik zeg dat het hier niet zozeer gaat om het paard maar om meer kracht te zetten achter een vuurwerkverbod?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:41

lifaya schreef:
Ach in Buffalo kregen mensen een hartaanval tijdens het sneeuwruimen. Geen stille tocht hoor voor de 2 meter sneeuw die daar gevallen was hoor :n En toch wel iets van 20 overleden mensen :j Iedereen loopt altijd te zaniken dat die Amerikanen zo extreem fake zijn, maarehhhhh..... :D

Desalnietemin is het kut hoor van het paard, maar een stille tocht.... for real? :')

Ze blijven extreem fake. :')
Maar dit gaat ook de 'goede' kant op -O-

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:46

Waar staat er dat er aanleg voor was?? Paard is blijkbaar toch kerngezond of zijn de eigenaren aan het liegen.

Vind het werkelijk belachelijk :) ik ben eens benieuwd zondag xD
Het vertrek is trouwens niet meer vanaf de Slappe Uier maar vanaf de Koningsbaan :)

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:50

minikatje schreef:
Mwah ben ik erg als ik zeg dat het hier niet zozeer gaat om het paard maar om meer kracht te zetten achter een vuurwerkverbod?

Nee hoor. Ik zou je bijna gek noemen als je dat niet uit dit verhaal kunt opmaken :P

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 20:54

Poiuytrewq schreef:
minikatje schreef:

Nee hoor. Ik zou je bijna gek noemen als je dat niet uit dit verhaal kunt opmaken :P

Ach als iedereen erover valt dat het een stille tocht voor een paard is :P
Het is gewoon slim een platform kweken om je mening te uiten en ze worden nog overal besproken ook.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:06

Ik heb tranen gelachen, dit gaat veel te ver. :') _O-

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:13

Borisje schreef:
Natuurlijk sneu voor de eigenaar dat het paard is overleden, maar een stille tocht? Serieus?
Ik krijg er gewoon slappe uiers van.

:')

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:17

billionache schreef:
Ik vind het ook behoorlijk overdreven hoor. Is hier niet heel ver vandaag overigens :=

Cinderella schreef:
Pfff.
Het is zo treurig dat het paard overleden is.
Maar het paard was al medisch niet gezond en dat was uiteindelijk dan ook de oorzaak...
Paard is zich niet letterlijk doodgeschrokken zomaar.
Plus de eigenaar heeft zelf het paard het land opgegooit, waar ik al niet bijkom met mijn gedachten.

Waar haal jij die info? Paard is namelijk naar UGent gebracht en bleek daarvoor kerngezond, hartstilstand ten gevolge van stress door externe factoren. Dus tenzij je dit paard persoonlijk kent ben ik erg benieuwd waarom je dit zegt. Puur uit interesse hoor! :-)

Omdat op de nieuwspagina van bokt het bericht heeft gestaan dat het paard is overleden aan een hartaderbreuk?

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:18

Dit gaat mij persoonlijk echt te ver, onzin

En sorry hoor,maar een dommere actie dan angstige paarden zo de wei op gooien is vragen om problemen. Had gewoon het paard wat kalmerend spul gegeven, als hooi, lampen en muziek aan niet voldoende waren
Laatst bijgewerkt door MiniLoe op 06-01-15 21:24, in het totaal 2 keer bewerkt

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:22

Shirley schreef:
Met alle respect voor het paard, maar ze kunnen beter een tocht houden voor alle kerstkalkoenen -O-

_/-\o_

Mee eens
Wat onzinnig. Mss heeft het dier wel een foutje gehad en was een schrikmoment aanleiding tot een hartaanval. Jammer dat t precies met vuurwerk gebeurde.

En ik snap het verdriet van de mensen. Maar dit is zo ernstig overdreven.

Als dat paard werkelijk doodsbang was van vuurwerk, dan was het de taak van de eigenaar om het dier op een veilige plek te zetten. Waar hij geen last van t vuurwerk had.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 21:56

RaafSmits schreef:
Trekt de eigenaar toch zijn plan.

Heeft er iemand wel eens over na gedacht wat er tegenwoordig allemaal wordt afgeschaft????

Roken in cafés en gelegenheden mag niet meer binnen.
Jongeren mogen niet roken en drinken onder de 18 jr.
( Maar inderdaad mag sex vanaf je 16de dan nog wel )
Zwarte piet is taboe dus het hele feest wordt op zijn kop gezet.
Uitlaatzones voor honden, inclusief poepveldjes en losloop gebieden worden verplicht.
Vuurwerk verbod.
Oudere sleurpbakken van auto's mogen niet meer in de binnenstad.....

En echt hoor, met sommige regels ben ik het ook heus wel eens, maar zoetjes aan zijn we ook daarin aan het doorslaan.
De wereld en de samenleving wordt er niet leuker op.

Veel van die regels moeten nou eenmaal omdat sommige mensen zelf te dom zijn om na te denken. Hier werden honden uitgelaten op het speelveld van de kinderen :r . Paaltje van verboden voor honden is er meerdere malen gesloopt zodat ze een excuus hadden. Sorry hoor, maar je laat je hond toch niet schijten waar kinderen spelen?

Siervuurwerk is mooi, maar ik zou gerust zonder kunnen of enkel naar een georganiseerde show kijken. Maar de schade die word aangericht is echt bizar, en dan heb ik het nog niet eens over gewonden of het feit dat het hier klonk alsof ik midden in oorlogsgebied zat.
En sommige mensen zeggen dan "je hoeft niet naar buiten om 00:00 uur" maar als ze halverwege december al beginnen met al die illegale troep kan ik toch moeilijk 3 weken thuis zitten?
Nee, of lekker verbieden en alleen shows of heel streng handhaven op afsteken voor dat het echt mag. Maar zolang er nog veel verdiend word aan die zooi ben ik bang dat ik lang op het vuurwerkverbod mag wachten :(

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:00

Met een vuurwerkverbod krijg je nog veel meer illegale zooi lijkt mij, ze kunnen beter goed gaan handhaven.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 22:23

heel jammer voor t paard en eigenaar maar vind dit toch wel erg ver gezocht, beetje idioot eigenlijk