Grote som geld opgehaald voor zwaar gewond paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:31

Oh, wat verschrikkelijk. Wat moet hij een pijn hebben. Arm, arm dier.
Ik begrijp jullie reacties, ik schrok ook enorm van de foto's. Toch vind ik het mooi dat deze mensen hem een kans geven :)

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:34

Jeetje heel heftig!
Vind t altijd moeilijk om te zeggen dat het paard wil vechten.... Dit lijkt mij een heel groot deel instinct/angst/adrenaline.
Ik durf ook niet te zeggen of ik de behandeling met een paard zou aan gaan, hij moet echt veel pijn hebben/gehad. Hoop iig dat het goed met hem blijft gaan en weer lekker in de wei kan staan!

Yasmijntje

Re: Grote som geld opgehaald voor zwaar gewond paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:57

Nu ik de foto's heb gezien vind ik het al helemaal gruwelijk.
Zo veel geld erin steken, terwijl ik denk dat het beestje beter af was als ze hem gewoon lieten gaan..

Maar okè, nu ze hem zo ver hebben gesleurd door al deze pijn, hoop ik dat het arme beestje dan kan gaan genieten van zijn verdere leventje...

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:58

Tja, je weet hoe de meeste Amerikanen tov euthanasie staan... Arm paard :( Ik had het ook uit zijn lijden verlost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:15

Mijn eerste reactie was ook: laat dat beestje alsjeblieft gaan! Die foto's zijn te gruwelijk.
Misschien had het beestje maar beter daar idd al gestorven kunnen zijn.
Maar als ie er nu ook zelf voor vecht en hij eet, drinkt en doet....tja....spuitje kan altijd nog he?

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:15

Dit is Amerika.
Zo krom als een hoepel.
En zich zelf maar op de borst kloppen en roepen over het "Wij "gevoel.

Maar in Nederland speelt dit soort dingen ook hoor.
Ook de Nederlander haalt kansarme dieren uit landen over de grens om toch maar vooral goed bezig te zijn.
Dat er hier een paar kilometer verderop net zo een kansarm dier zit te wachten op hulp boeit hem niet.
Verhalen over luchtbruggen voor dierenvervoer en veel kommer en kwel doen het daar te goed voor op verjaardagen en partijtjes.

Een verlamde hond is nu helemaal hip om er bij te horen, compleet met leuk felgekleurd terreinwagentje waar het achterlijf in hangt en een luiertas vol pampers aan het stuur omdat de stakker totaal incontinent is.
Joehoe......... :j

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:21

Misschien lees ik eroverheen maar hoe komt het paard in prikkeldraad daar? Ik mis ook het verhaal van de eigenaar, waaraan was het paard gestorven volgens hem? Sorry als ik het niet goed heb gelezen. Ik vind dit er ook echt gruwelijk uitzien. Ik had m ook echt een spuitje gegeven. Dan te bedenken dat het paard niet in staat was om terug te vechten terwijl het paard levend werd opgegeten.

Drogon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:28

Wat een gruwelijke wonden en wat een respect voor dit paard dat hij na alles nog de kracht heeft om door te willen gaan.

Ik zou zelf ook gekozen hebben voor in laten slapen. Maar aan de andere kant denk ik, als dit paard met deze wonden twee nachten in de vrieskou heeft overleeft, dan verdient hij zeker nog een kans. Als hij nog goed eet en drinkt zal hij zelf ook wel door willen. Communiceren met andere paarden zal zeker een probleem worden, maar niet onmogelijk denk ik. Die ontstekingen zullen wel meevallen denk ik. Hij zal gewoon een kap op moeten.

Ik hoop dat Rudy na zijn herstel de rest van zijn leven als weidemaatje mag dienen op een mooi stuk land.

corbosman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:28

Aan de reakties te zien is dit geen populaire mening, maar Ik vind juist dat mensen, en helaas misschien wel vooral paardeneigenaren, erg makkelijk naar 'inslapen' grijpen. Wij hebben als mensen een plicht om dieren een leven te gunnen. Zeker dieren die voor 100% onder onze verantwoordelijkheid vallen. Je oma maak je ook niet af als ze in prikkeldraad valt. Ja, dat kost geld. Maar als je niet voor een dier kan zorgen, ook als dat dier ernstig gewond is, dan moet je gewoon geen dier nemen.

Ik vind het echt prachtig dat ze dat dier een kans op een leven geven, en aangezien daar een dierenarts bij betrokken is denk ik dat ie dat beter kan inschatten dan onze forumlezers aan de andere kant van de wereld. Wat meer mensen zouden zo over dieren moeten denken.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:31

Het vergelijk met je oma die in het prikkeldraad valt, gaat natuurlijk niet op. Je oma kan relativeren en haar situatie bewust inschatten.
Dat kan een paard niet.

Bij een paard dat zo ernstig gewond is moet je uitgaan wat voor EEN PAARD een haalbaar, levenswaardig paardenbestaan is.

Heb geen idee hoe ik daar zelf tegenaan sta, natuurlijk is het een loffelijk streven het dier te willen redden, maar dat het nog eet en drinkt is gewoon een overlevingsinstinct, dat zegt me niet veel, hoewel dat natuurlijk wel aangeeft dt het nog niet levensmoe is.

Meer bezorgd ben ik over de levenskwaliteit na relatief oplappen.

Ik heb zelden een dermate aan het hoofd zo ernstig gewond paard gezien, werkelijk.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:34

terpentijn schreef:
Het vergelijk met je oma die in het prikkeldraad valt, gaat natuurlijk niet op. Je oma kan relativeren en haar situatie bewust inschatten.
Dat kan een paard niet.

Oma kan denk ik inderdaad een eigen mening geven (trouwens nog best een aantal bejaarden zouden graag voor euthanasie kiezen zonder prikkeldraad). Als paard moeten wij toch echt kiezen. Dat het paard na 2 dagen niet is gestorven betekend denk ik niet gelijk dat het paard echt nog verder wilt leven, maar is misschien enkel nog aan het overleven. Natuurlijk kun je deze keuze nooit met 100% zekerheid maken.

XxMariellexX

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:39

Waauww wat verschrikkelijk hoe dit paard eraan toe is en dat ze het arme dier gewoon laten leven pff...

corbosman

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:43

Wij moeten inderdaad kiezen voor een paard omdat wij de verantwoordelijkheid over dat soort dieren op ons hebben genomen, en ik vind het best schokkend om te zien hoeveel mensen instant naar inslapen grijpen. Ok, mijn gevoel hierover gaat iets dieper dan alleen dit paard. Hoe vaak paarden wel niet worden ingeslapen omdat ze een peesblessure hebben die helaas meer dan 6 maanden moet helen.

Die dierenarts maakt naar mijn mening de juiste beslissing door, met zijn ongetwijfeld enorme ervaring, te besluiten een dier een leven te gunnen als blijkt dat er leven te gunnen is. Zoals ik al zei, dat zouden meer mensen moeten doen.

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:44

ja jeetje, heb het gelezen heb de foto's gezien , en ben benieuwd naar hoe het verder gaat met hem ,

hoop in de toekomst vrolijkere foto's te zien van hem , maar snap die oren eraf niet en een deel van het gezicht?

en geen eigenaar? je zou haast denken aan gruwlijke mishandeling ....

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:23

Arm dier! Wat moet het een angst en pijn hebben gehad en zo weerloos doen er aan zijn oren en hoofd werden gegeten/ gescheurd door de honden.

Ook ik zeg laten inslapen, dit is te erg.

Maar aan de andere kant...........hij heeft de wil om door te gaan.......wat een beest en wat een karakter.

Ben heel benieuwd naar hoe het verder gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:38

Ook ik zou dit dier in hebben laten slapen... wat moet hij een enorme pijn hebben!
Ik vind het egoïstisch om hem te laten leven.

ZiekieLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:58

Jeetje arm dier, heeft ook nog te lang moeten lijden voordat er eens iemand bij kwam... Foto's draait mn maag van om, paard hadden ze moeten laten inslapen... Hopelijk komt hij er nog bovenop zonder al te groot trauma..

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:00

wat zielig voor het paard :(:)
ik denk dat het beter was geweest als ze hem hadden laten inslapen :(:)

rixke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:02

toen ik de foto's zag dacht ik meteen,arm dier,die gunje toch zijn eeuwige rust. soms gaan de mensen veel te ver is mijn idee.
een normaal leven kan dit dier toch nooit meer krijgen
Laatst bijgewerkt door rixke op 05-01-15 19:16, in het totaal 1 keer bewerkt

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:02

terpentijn schreef:
Dat kan een paard niet.

Bij een paard dat zo ernstig gewond is moet je uitgaan wat voor EEN PAARD een haalbaar, levenswaardig paardenbestaan is.

Heb geen idee hoe ik daar zelf tegenaan sta, natuurlijk is het een loffelijk streven het dier te willen redden, maar dat het nog eet en drinkt is gewoon een overlevingsinstinct, dat zegt me niet veel, hoewel dat natuurlijk wel aangeeft dt het nog niet levensmoe is.

Meer bezorgd ben ik over de levenskwaliteit na relatief oplappen.

Ik heb zelden een dermate aan het hoofd zo ernstig gewond paard gezien, werkelijk.

maar wie zegt dat een paard dit niet kan? in feiten zijn wij ook maar dieren he... wie zegt dat een paard niet weet wat er gebeurd ?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:13

moonsparkle schreef:
[ Als paard moeten wij toch echt kiezen. Dat het paard na 2 dagen niet is gestorven betekend denk ik niet gelijk dat het paard echt nog verder wilt leven, maar is misschien enkel nog aan het overleven. Natuurlijk kun je deze keuze nooit met 100% zekerheid maken.

Hoezo moet de mens voor het paard kiezen of het in leven blijft of niet.

LicentioFide schreef:
Ik zou zeggen: dat is genoeg geld voor een spuitje, jeetje van sneu..

Een maand stalling is ook duurder dan een spuitje, alle paarden afmaken dan maar?

Paard heeft 2 dagen liggen vechten voor zijn leven, roept zelfs naar de dierenarts en gaat direct weer staan te eten en drinken. Dat zie ik niet als een paard dat zichzelf opgeeft.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:22

Moeilijk..ik kan geen mening hebben over wel of niet inslapen want ik kan de situatie niet inschatten...ik ben er niet bij geweest.

Maar jeetje..arm dier..hij is gewoon levend opgegeten, ik denk dat hij daar geestelijk toch echt wel een trauma aan over gaat houden.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:24

Waarom heeft de dierenarts hier niet gelijk een spuit in gezet.... Wij kunnen in de toekomst kijken, maar dat arme dier heeft alleen het hier en nu en dat is niet florisant en zeer pijnlijk.

Lotte1801

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:27

als hij alleen wonden had, en verder niet ziek ofzo, dan lijkt het me logisch dat ze hem proberen te redden. Maar als het beest amper meer overeind kon komen of helemaal in shock was, dan afmaken.
Heb de foto's gezien, vreselijk! Gelukkig dat het nu goed met hem gaat, hoop dat hij nog een goed leven zal hebben!

BETERSCHAP RUDY

Imagination

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:33

Dus dit paard hebben ze nog met de trailer naar de kliniek vervoerd in die toestand? :n Arm paard.