germie schreef:Het is een mediageile eigenaar, en bokt gaat er in mee door nu weer te plaatsen dat die eigenaar als 'eerbetoon een vuurwerkverbod wil'. Tja, zo verdien je geen respect in mijn ogen. Die aderbreuk was anders ook gebeurd, en het is inderdaad sneu dat je paard er aan overlijdt, maar je hoeft niet meteen zo veel aandacht te trekken.
Er is toch niets bekend over de oorzaak? Ik opperde een aneurysma (wat overigens geen scheuring van de aorta is, maar een zwakke blek in het bloedvat dat onder druk makkelijk scheurt) meer omdat naar mijn idee (maar ben medisch niet heel erg goed onderlegd, mijn kennis gaat vooral samen met mijn logica) een logische oorzaak zou kunnen zijn. Hoewel er vast heel erg veel mogelijke oorzaken zijn.
Ben het met je eens dat het vreselijk mediageil overkomt. En ik betwijfel ten zeerste of er überhaupt een autopsie is uitgevoerd.
Vuurwerkverbod als eerbetoon? Klinkt mij bijna in de oren als: "Shit, paard is dood... Snel dat lichaam afvoeren en stennis schoppen." Hoe vreselijk dramatisch ben je aangelegd als je zoiets überhaupt bedenkt...

van mij mogen ze het sowieso afschaffen... (Gewoon illegaal maken, goede straffen erop, prima...) Vooral omdat het dagen ervoor en erna doorgaat... Overdag... :S Ga je lekker wandelen, krijg je opeens een halve hartaanval omdat zo'n ***jong nog even een rotje naar je gooit.... (Ook meteen de politie gebeld, dan ben ik maar een zeikerd... )
en het verbaast mij dat hier niemand op reageert (maar wellicht is het dialect en betekent het iets heel anders dan ik denk).